• morotsjos

    Godisråttorna för 13:e gången

    Oj tjejer, vi missade att tråden blev pensionerad. För inte kan vi väl låta den dö heller? Jag tassar runt i lite gästböcker och tipsar om nummer 13 och hoppas att ni hittar hit!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 22:27
    Ber om ursäkt för dem jag inte kikat in hos. Hoppas att ni hittar hit i alla fall!

  • Svar på tråden Godisråttorna för 13:e gången
  • 4barnsMom

    *Kramar* på hild... Det kan vara riktigt drygt ibland.... Det ger med sig.. Jag "lurade"Saga lite när hon var bebis.. Hon ville inte heller ta flaska...

    Jag gjorde såhär.. Jag började med att amma, när hon var trygg med bröstet i munner smög jag ur det och i med en flaska, ibland märkte hon min bluff och vi fick börja om igen, men ibland tog hon flaskan och drog i sig...

    Sen tyckte inte jag att ersättning gav samma mättnad som vad bröst gjorde, hon blev att sova sämre och var ännu hungrigare... Men det kan ju funka för er!

    (Shit vad jag fick redigera detta innan jag var klar, PÅ EN ENDA GROGG???) *ler* glatt


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07 susannarn.blogg.se/
  • hild

    jag har pumpat ut en massa -gäller bara att han ska acceptera det...

  • 1638

    hild
    Milo var sånn, ratade allt annat än mammas bröst tills han var 8.5 månader. Ingen flaska eller ens minsta intresse för smakisar..
    Så jag vet hur långdragen amning känns... hopaps det lättar för er för man kan bli trött för mindre än så...
    Men Milo gick upp i vikt så det var alltid en lugnande grej mitt i tröttheten o frustrationen...


    Me, myself and I
  • Tokmaja

    Kikar in en sväng, hittade er tillslut..

    Samma för mig som för hot fuss, skolan tar mycket tid. Grattis till första tentan hot fuss!! Min skola är snart slut, är sista veckorna på examensarbetet nu, känns skönt att det snart är över och man kan börja jobba. Har fått en ett årig projektanställning på stället jag är på och det känns verkligen toppen!!

    Stort grattis till alla 3-åringar som har varit. Idag är det Moas tur att bli "stor". Förstår inte riktigt vart tiden tog vägen..

    Ha det gott allihopa!

  • Weiring

    Grattis på födelsedagen Moa

    Hild: Haha jag sover fortfarande sällan mer än tre timmar i sträck och då är Tyra dryga året. Jag nattammar ju inte, men hon sover oroligt och är det inte hon så är det Molly som ska upp och kissa.

  • hild

    ojoj ja vad man vänjer sig vid mkt weiring, det är väl därför man ändå står ut för det mesta-för oftast så klarar jag det men så får jag bryt när jag är för trött

    men jag märker ju att jag klarar mer denna gång än första gången men det skulle vara skönt om han tog napp eller flaska s man fick lite ro

  • Weiring

    Hild: Ja man vänjer sig vid det mesta, men självklart får jag också nog ibland när jag blir så trött att jag knappt vet vad jag heter.
    Som när jag fastnade framför datorn till halv tolv igår kväll och Tyra tyckte det var en bra ide att gå upp och äta frukost vid kvart över fyra i morse....*suck*
    Då har man inte mycket tålamod inte...
    Hoppas du får honom att ta flaska snart så att du får sova lite mer

  • 4barnsMom

    *Ler* åt er

    Ja, nog vet man att man lever ibland.. Saga var vaken och bråkade i min äsng eller om hon sov.. Tja, jag var vaken till halv 3 och sen gick vi upp kl 5 *gäsp* Åkte till dagis och jobb...

    Jag var mööör igårkväll....

    Inatt sov jag gott dock..

    Idag blev jag tillfrågad om att vara dagmamma i mitt område då jag bor i villa, har bra utemiljö, inga djur och utbildning...

    Orkar man? Blir man galen? Ha Saga och Elias och ett par max 3 barn till.... Hm...

    Kanske...? Kanske inte...?


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07 susannarn.blogg.se/
  • hild

    4barnsmom, finns det andra dagmammor att träffa på dagarna i området? Det skulle nog vara förutsättningen för att jag i alla fall skulle våga mig på det.

Svar på tråden Godisråttorna för 13:e gången