• Det blåa huset

    Runt juni 2006 kom de ut, del 13

    Nu närmar sig 3-årsdagen med stormsteg! Våra småttingar börjar bli storingar, precis som det ska vara. Vardagen rullar på för de flesta och småsyskonen dimper ner här och var. En del har fullt upp med ett barn medan andra fyller huset med små fossingar och fläckiga små fotavtryck på köksgolven.

    Vi mammor fortsätter att dela med oss av de liv vi lever, var vi än befinner oss i landet. Glädjeämnen, svårigheter, toalettbestyr, inköpsfrågor, livsfrågor eller bara allmänna egoinlägg - allt är välkommet i vår tråd!

     Att känna er är en ynnest,
    {#lang_emotions_heart} få har så många goda vänner, över så stor yta, som vi har! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_sunny}

    Senaste tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40098518.html
    Syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42309707.html

  • Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut, del 13
  • lillAa

    Lovis nu blir jag orolig!

    Hoppas verkligen att allt är okej med er!

  • Kreativ

    pullan.. *asg* i mina ögon är det ett könsord vuxna använder.. inte lika starkt som fitta kanske, men ändå *haha* Så det vill jag nog inte kalla den. Melvin säger ju redan snippa, så jag vete tusan alltså vad vi ska hitta på. Murran kanske


    Melvin 060609, Ida 080426
  • Simon 060531

    Vi kallar den för musen och Simon brukar peka på den och säga:Pip pip.{#lang_emotions_laughing}Lovis: Vad har hänt?

    Polaris: Vilken sötnos.

    Tack för alla kramar angående mina bonusbarn. Min make hade tänkt att ta kontakt med deras mamma och även barnen för att tala om att de behöver inte komma till oss alls förrän de verkligen vill det och att de är alltid välkomna om de ångrar sig. Vi mår alltid dåligt när de har varit här pga vad vi än gör så blir det aldrig bra. I alla fall för den ena av dem.

    lillaA: Jag boxar dig framöver.


    Mitt barn, får jag ge dig en gåva så ger jag min kärlek, mod, lycka
  • Lovis 1

    Ok jag försöker skriva om det då. Nu är jag ok så ni behöver inte vara oroliga, tack för att ni bryr er!! Måste säga det att jag verkligen uppskattar er alla super-mkt, även fast jag kanske inte läser så mkt i tråden eller orkar kommentera era liv.... men den tider kommer ju tillbaka när jag har mer koll på er


    Strax efter jag skrev här i tråden o tackade för de fina skyddsnallarna (Leia lekte med sin kanin hela kvällen) så fick jag någon konstig akut smärta i ryggen o bröstet, ett anfall som liksom kom som stegrande smärta i ryggen mellan skulderbladen o gick runt som ett spännband under brösten, jag kunde bara ta små korta andetag o det kändes som jag inte fick någon luft. Det var liksom kramp i övre delen av kroppen o jag bara satt o skrek rätt ut o 20 min... kunde inte prata eller något alls, en otrolig smärta som var värre än när jag hade värkarbete när jag skulle föda Leia. Riktig dödsångest fick jag, shit det här kommer jag inte klara tänkte jag, vad är detta?
    Men gör något då skrek jag till sambo och slet av mig alla kläder, bh*n kändes som stora knivar som skar in längs hela kroppen, o svetten rann o tårarna sprutade så han ringde 112. Han trodde ju precis som jag att jag skulle dö.
    Strax innan ambulansen kom lättade smärtan o precis när jag satte mig i ambulansen försvann krampen o jag var helt slut. De sa att jag skulle följa med in o ta prover o så... 
    Bor ju i radhusområde, grannarna måste undra vad vi pysslar med..
    Väl på akuten låg det folk längs hela väggarna, en bisarr syn, minst 30 bårar såg jag... De sa att jag kanske får träffa en läkare efter 6 på morgonen, kl var vid 24 då. Brösten spände o gjorde ont, jag frågade efter en bröstpump, men det kunde de ej ordna.
    Krampen var borta o de sa att ev kunde det vart muskelaturen eller ett gallstensanfall eller något annat, men det fick ju e läkare ta tag i... som ev kom inom 6-10 h... Jag var lågprioriterad eftersom min andnöd hade släppt. så jag reste mig från båren o gick ut o tog en taxi hem för 400 spänn, grämde mig för de 400 halva dagen efteråt...
    Kändes helt bisarrt, som jag var med i en film... ambulans in o taxi hem utan att ens träffat en läkare, men jag hade inget alt tyckte jag. Mjölkstockning hade ju kunnat bli bröstböld o det är ju inget jag orkar med nu. De sa att det ej är livshotande nu så jag fick avgöra själv hur jag gjorde... Någon sa att det kanske var en panikångest-attack, då blev jag lite irriterad eftersom det handlade om sådan kraftig smärta... ok för ångest när jag ej kunde andas men det var ju inte ångest från början. ska till vc idag får se om de tar ngt leverprov för att kolla gallan,
    kram på er
    Leia, min älskade lejonunge
  • Det blåa huset

    Bara måste kommentera pullan. Det är vad många av oss här omkring kallar en höna. Ni vet, pull pull, kom hit pullan. *S* Höll på at dö av skratt när maken sa att hans föräldrar sa så också för 30 år sen. Sen är det ju också inte så vackert ord för petting. Själv avskyr jag ordet snippa men får nog acceptera att det inte finns något annat ord. Kan ju inte säga vagina till ett barn. Det blir oftast kissen - sägs likadant som kyssen fast med ett i.


    Hos oss är det fint. Are vill gå ut i blåsten så jag får väl trä en mössa över huvet och virvla ut i naturen.


    Nästa helg är jag man- och barnledig. Jag, min syster och hennes sambo ska sova på hotell i Malmö. Skojigt! Men det är långt till nästa helg, nu är det torsdag och sonen ska få sin önskan uppfylld.


  • Kreativ

    Hihihi, va kul att jag frågade, nu fick jag ju fnissa lite


    Melvin 060609, Ida 080426
  • jolan27

    Kreativ: Här säger vi skruttan. Snippa använder vi i dagligtal ist för att säga att vi åker...typ "jag snippar över till...". Snipa som en del säger är en båt i mina öron. Murran som du föreslog skulle jag kunna tänka mig om vi inte använde skrutta. Jag blev oxå full i skratt av pullan...det låter lite halvvulgärt{#lang_emotions_laughing}.

    Polaris: Vilken liten raring ni fått er i familjen!!!

    Rossan: Vilken helg du kommer att ha!

    Lovis: Men tar aldrig eländet slut för er någon gång? Det lät ju hur otäckt som hellst det du var med om igår! Vilken tur att det släppte iaf.

    Kreativ igen: Ang blöjeriet så håller jag med...det här med att vänta in barnet funkar till en viss gräns. Vi hade *pepparpeppar* tur med blöjavänjningen men hade det skitit sig denna gång så tror jag att jag hade tagit saken i egna händer till sommaren. För som du skriver...sen kommer hösten å vintern å alla fördömda kläderna som ska kissas ner. Det var ju en bra ide att duscha honom varje gång så han kanske blir "avskräckt" och börjar säga till när han behöver gå på toa ist. Helt klart värt att pröva!

    Tozza: Det är skit att man inte får äta antiinflammatoriska lm under graviditeten. Att bara vila kan ju ta sådan tid...blä! Hoppas det går över snart! Vad tråkigt att läsa att ni fick så dålig respons från din familj ang bebisen i magen.  

    Ja själv så går jag bara och inväntar känningar. Blir så förbannad o frustrerad att det aldrig drar igång! Fast å andra sidan så har jag inte gått tiden ut ännu men iom att jag under hela graviditeten gått o trott att jag ska få tidigare så känns det som jag går på övertid nu. 

    Jag var till bm igår och när jag kom in på sjukhuset så träffade jag en kompis som var beräknad till 2 dagar efter mig. Hon hade fått sin lille son dagen innan. Åååå det gjorde inte min längtan ngt mindre direkt!!! 

    Nä nu går jag o drar ngt gammalt över mig till den här bebisen i magen tittat ut!!! 


     


  • Kreativ
    Jolan - haha, det är ju som att jag skulle säga "Nu ska jag fitta över till..." *asg* Förstår att ni inte säger snippa! Skruttan kallar i ju Ida så det går inte heller Haha vad kul det här var...

    Jag har lagt in bilder i galleriet:

    http://www.familjeliv.se/hem/kreativ/galleri.php?cur_album=april%2009

    Och ska även göra så i bloggen. Inte nödvändigtvis samma bilder dock..

    Här kommer några smakprov Syskonen Bus!

    Busan badar tunna!



    Och så en närbild på junibarnet såklart! {#lang_emotions_kiss}
    Melvin 060609, Ida 080426
  • Tozza

    Haha... nu hänger jag inte med alls, vad är vulgärt eller vuxet med pullan - alltså har jag missat nått snuskigt ord. {#lang_emotions_laughing} Haha, här är pullan jätte vanligt för underliv, och visst pulla har jag ju hört i mer "vuxna samanhang", men aldrig pullaN (mer än när det gäller höner). Här går vi och lär Alizia pullan och så kanske det är nått helt annat som vi inte vet alls. {#lang_emotions_tongue_out}Musen: Var vi inne på, men det går inte då hennes favvo gosis är just en mus och kallas musen - kan ju bli lite lustigt där {#lang_emotions_smile}Skruttan: Är ju okej ord, men då Alizia är "mormors skrutta" så kan ju det med bli lite skumt.


    Snippa: Är inget ord jag direkt hört eller nånsin sagt själv - så det går helt bort.


    Snipa: Båt


    Murran: Okej, men det heter en katt här så det känns oxå halv skumt.

    Haha, det är så komiskt, för vi började just prata om det här igå hos en kompis, vad barnen kallar könen för - och jag började fundera på varför vi just säger pullan (men det är för det Alizia lärt sig från dagis, och det som barnen här runt om säger) Men jag själv säger ju aldrig pullan, jag vet inte vad jag säger..Underlivet kanske, ehh, nu blev jag ställd. Är det självklart för alla och säga snopp, eller finns det oloka namn för det med?


     


    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • Det blåa huset
    Det är skojigt att läsa om våra underlivs namn.

    Snipa är en såssnipa.
    Snippa är ett ord framtaget (säkerligen någon prettoperson) för att ha ett samlingsnamn för kvinnor underliv. Jag undrar om det inte finns med i SAOL?

    Fitta, mus, fjas, kissen, muffen, murran, muttan (det ordet använder jag här hemma), vagina, framstjärt, tissen, mfl. Det är ju toppen att en kroppsdel/kroppsparti kan ha så många olika namn.
Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut, del 13