• Det blåa huset

    Runt juni 2006 kom de ut, del 13

    Nu närmar sig 3-årsdagen med stormsteg! Våra småttingar börjar bli storingar, precis som det ska vara. Vardagen rullar på för de flesta och småsyskonen dimper ner här och var. En del har fullt upp med ett barn medan andra fyller huset med små fossingar och fläckiga små fotavtryck på köksgolven.

    Vi mammor fortsätter att dela med oss av de liv vi lever, var vi än befinner oss i landet. Glädjeämnen, svårigheter, toalettbestyr, inköpsfrågor, livsfrågor eller bara allmänna egoinlägg - allt är välkommet i vår tråd!

     Att känna er är en ynnest,
    {#lang_emotions_heart} få har så många goda vänner, över så stor yta, som vi har! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_sunny}

    Senaste tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40098518.html
    Syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42309707.html

  • Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut, del 13
  • Kreativ
    tozza - snopp säger vi o det känns inte konstigt alls. Det var givet. Det är Idas lilla murra som är svår Snippa är ju det Melvin säger (eller Nippa, han har svårt att få med S'et, hehe..) men jag undrar om det inte blir en murra ändå. Mutta låter lite hårdare och fitta går såklart bort Omjag ska säga nåt om ett underliv till vuxna så säger jag mus eller fitta. Mus oftast, fitta i rätt sammanhang Men det funkar ju inte att säga "Glöm inte att torka fittan också" till Ida när hon ska toatränas *asg* Intressant också att du o jag är från samma ställe och ändå upplever ordet pulla olika!

    Komigennu ni andra, berätt avad ni säger så vi kanske får fnissa lite till

    Förresten, känns murra okej att säga? Ingen här som upplever nåt perverst eller konstigt med det ordet? Fick ju en tankeställare när pulla om på tal, för det skulle vi aldrig kalla den Kanske betyder murra också nåt knas *haha*

    Mitt ex kallade min mus för Blomman. Jag gillade aldrig det.. den ser ju mer ut som en murkla *asg*

    Nu blev det kanske för detaljerat! *försvinner ur tråden* {#lang_emotions_embarassed}
    Melvin 060609, Ida 080426
  • Det blåa huset
    Tozza: Snopp, pitt, pill, snivling, pillesnopp, penis och så finns det ju massor med "vuxna" namn på dingeldongeln.
  • Tozza

    Haha.... jaa, kärt barn har många namn! {#lang_emotions_laughing} 

    Var bara tvungen att gå in och kolla om nån mer skrivit, man kan ju inte annat än att skratta. Och så tycker jag att vi var sååå himla smarta som bestämde oss för pullan och det måste ju va det bästa/minst "dramatiska" ordet {#lang_emotions_laughing}

    Pullan här kallar vi ju oxå typ tjej kompisar, alltså nära vän, tex "Kom nu pullan så går vi och fikar" {#lang_emotions_tongue_out} Så det är verkligen inget snuskigt ord, så länge man får med n:et i slutet {#lang_emotions_laughing}


    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • Kreativ

    tozza - det känns verkligen konstigt att vi växt upp så nära varann o att jag ändå aldrig hört ordet pullan avändas i såna sammanhang! Va konstigt! Jag hängde ju jämt med min kusin som bodde i Linköping.. Kul.. Pullan.. hahaha, näääe alltså.. Kom nu pullan så går vi... hahaha för mig låter det helt knas


    Melvin 060609, Ida 080426
  • polaris

    Haha, vad det pratas snusk i tråden nu (eller underliv i alla fall).
    Vi säger snopp och snippa, tog ett tag att vänja sig vid det senare men nu kommer det automatiskt. Elsa har även konstaterat att vissa har boobisar och andra prickar. {#lang_emotions_dreamer}

    Härliga bilder, kreativ! Ni har ju gröna gräsmattor och sommar ju - fusk! Här ligger fortfarande snötäcket kvar, vägarna är bara men det är också allt.

    Toaträning
    Vi körde tidigare med blöja när Elsa var ute eller i bilen men märkte att det nog bara virrade till allt så före påsk lade vi av helt med blöja dagtid med följden att det sker allt färre olyckor. Trots att det fortfarande är overalltider här så tar vi den "risken", på lång sikt tror jag det är bättre än att hon ibland har den på och ibland inte, såklart testar hon då att kissa och kommer på först efteråt att hoppan, jag hade ingen blöja nu. När vi åkte upp över påsk stannade vi helt enkelt efter ett par timmar på en mack så fick hon kissa där. Tror hon tycker det är bra att vi nu är så upptagna med valpen att vi inte hinner tjata på henne lika mycket, det är ju lätt hänt att man frågar lite för ofta. Idag till exempel har hon varit jätteduktig och gått och satt sig själv hela tiden utan att vi behövt fråga.

  • jolan27
    Tozza: Som Rossan skrev så förknippar jag pulla med petting. När vi var tonåringar så var det mkt snack om t ex killar som skröt att de hade pullat sin tjej varav mina associationer går till de tankarna{#lang_emotions_laughing}.

    Pingen, pinge eller snopp kallar vi det manliga könet. Det känns bra mkt lättare att benämna det än det kvinnliga!

    Kreativ: Haha, jag hade nog inte heller blivit så glad över blomman! Suuuuperfina bildet btw! Älskade det på Melvin i hatt{#lang_emotions_heart}!
  • Kreativ
    polaris - jag blir impad av hur bra det går utan blöja! Micke o jag är överens om att Melvin inte har nåt val i sommar. Vi hoppas att det ska lossna av sig själv, men om inte, ja då åker blöjorna väck....
    Melvin 060609, Ida 080426
  • Kreativ

    jag la förresten in 2 nya bilder i galleriet som inte kom med tidigare ikväll Måste ju visa när Melvin o morfar flyger modellflyg


    Melvin 060609, Ida 080426
  • skrattmaja
    kreativ, vilka udnerbara bilder på era fin barn!

    detta med vad man ska kalla underlivets namn. jag har växt upp med att allt har kallats stjärten och har inte tänkt så mkt på det egentligen!
    maken o en kompis till honom som också är tjejppappa kom fram till att muffen var bra uttryck och det är väl det som använts här hemma.
    jag har svårt för musen för det är ju ett djur men tycker egentligen inte att det finns ngt bra som är så där lagom ord..
    tycker att det är fusk för killar som det finns bra och vedertagna ord för!

    pullan är för mig också höna o snipa är bpt o såssnipa...

    lovis otroligt obehaglig upplevelse jag rös när jag läste, hoppas verkigen att du får detta utrett och att det inta bra blir liggandes som ngt man inte kan förklara.

    polaris
    , sicken sötnos, jag personligen tycker att hudner o katter alltid slkulle vara i det stadiet, är inte ngn djurvän alls men valpar kan inte heller jag motstå.


    tozza
    , skrattade så att tårarana rann när jag läste om snabeln.... jag verkligen tänka mig den konversationen, den skulle likväl kunna ske här hemma... johanna har kommenterat varför inte pappa sitter o kissar!!!! men inte mer än så!

    muminmamman, hur har ni det? antar att det är tufft men hoppas att din morfar inte lider för mycket. man får ju vra glad över att ha mor el farföröldrar kvar i livet vid vår ålder.

    jolan håller tummarna att bebis vill komma ut snart! här är jag för första gången trött idag, men jag tror att det beror på mina pommisar med ryggsäck med för mkt innehåll..går ju fr tåget till jobbet och det är väl ett par km, kanske ska ta tunnelbanan frmöver..... maken tycker att jag ska klappa på magen mer{#lang_emotions_embarassed}
    skratt-maja numer mamma till johanna ♥
Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut, del 13