• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • jentha
    kråkan: året innan Folke började hade de tydligen svårt att få plats med syskonen på hans fsk så då gjorde de en extra avdelning i lekhallen så att alla skulle få plats.
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Irmis

    Hallåj!! Ny helg! Och nästa vecka är kort, hade varit skönt om jag inte haft så körigt på jobbet. Samma visa varje vår - helgerna är bara ivägen.

    Ikväll är maken borta, A sover nu och jag ska slaaaaappa i soffan. Brunch på Siggesta imorgon, kalas på söndag, träning båda dagarna - annas lugnt!

    Ni?

  • Ia 70
    Irmis skrev 2009-05-15 19:56:05 följande:
    Hallåj!! Ny helg! Och nästa vecka är kort, hade varit skönt om jag inte haft så körigt på jobbet. Samma visa varje vår - helgerna är bara ivägen.Ikväll är maken borta, A sover nu och jag ska slaaaaappa i soffan. Brunch på Siggesta imorgon, kalas på söndag, träning båda dagarna - annas lugnt!Ni?
    Sambon jobbar, Leia sover inte...men snart hoppas jag, mys i soffan med sonen. I morgon jobbar sambon igen o vi dräller runt Vasastaden, "schlager" på kvällen mer mys, söndag äntligen sambon hemma o jag ska träna. Kort vecka Underbart, halvdag på onsdag, torsdag-lördag åker vi alla ut i skärgården
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • miss lyckad

    Rasmus ligger i sängen, jag och sambon sitter i soffan och tittar på "så ska det låta". Jag har ju varit hemma hela veckan utom måndag, så jag ska kanske inte säga "äntligen helg". Imorgon ska vi fira min farfar som fyller 90 år idag, sen på kvällen blir det så klart Eurovision song contest. På söndag ska vi fixa på tomten. Jag är desutom hästvakt i helgen så jag ska se till att de två kommer in och ut.

    Jag var till stallet idag för min kompis hade dit en kiropraktor till sin häst. Det visade sig att hästen är halt på 3 ben, så nu väntas en ordentlig utredning för att reda ut vad som är orsaken. Hästen är ganska nyinköpt och har inte visat ngr tecken på hälta. Inte världens roligaste besked, men det kommer säkert ordna upp sig.

  • litenkråka

    Ser på Piggley Winks med R,han ska strax sova...
    I morgon ska vi åka o mata katter,fixa presentkort, kanske provköra bil, antagligen lite schlager o sent i morgon kväll kommer min mamma hit
    Söndag titta på när mormor leker med barnen o förhoppningsvis grilla.
    Åker till Åland på tisdag kväll redan,sköööööönt!

  • jentha

    Jag har varit på Järvafältet hela dagen idag och gått runt med barnen och en kompis, vi tittade på djuren på Bögsgård först och gick sen en långpromenad och stannade på halva vägen och åt picknick-lunch. Superhärligt. Solen sken, fåglarna kvittrade och kossorna var ystra i hagen. Lite kallt i vinden men mest somrigt!

    Nu ikväll har jag varit på Man in the Moon och träffat några kollegor, också trevligt!
    Sambon hade haft en jobbig kväll med pigga (men trötta) ungar. Folke somnade vid halv tio och Esse, sittandes i soffan, vid elva... han hade haft det rätt körigt när jag var borta...


    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • jentha

    Usch, jag har fått en kalldusch på jobbet. Jag har ju in min enfald trott att jag (efter två års frånvaro) bara kan komma tillbaka till jobbet och allt är som innan. Men så är det inte och så blir det inte.

    En attraktiv arbetsuppgift som jag har haft innan mammaledigheten ligger nu på en kollega - och det är helt OK eftersom man kan se det som att det är hennes tur,  men det trista är att hon pga av systemet kommer att ha denna uppgift i två läsår och det gör att jag känner mig lite överkörd och förfördelad.

    Det värsta är att nu när jag fått reda på detta så går jag och tänker på det och ältar det hela tiden - jag kan inte rikigt släppa det och då blir jag lite nedstämd och grinig på kuppen. Jag har pratat om det med både min närmaste chef och den ansvariga för detta och i alla fall den ansvariga förstår mig - men kan inget göra. Tyvärr känner jag inte att min chef riktigt förstår även om hon hör vad jag säger och bemöter min kritik gentemot förfarandet av hur den här arbetsuppgiften har delats ut - och jag tror att det är det som gör att jag inte riktigt kan släppa det.

    Suck! Jobbigt! Jag måste nog älta det några varv (dagar och nätter) till innan det försvinner... Bläh!


    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • jentha

    Nu har Folke en sandlåda på tomten - äntligen! Så igår när jag duschade honom hade han sand ÖVERALLT!! Men han hade haft kul! Idag har vi varit på tippen och slängt alla granar som vi sågade ner förra helgen + soffan som stått i uterummet i ett halvår som Sture (katten) kissade ner då... Oj, vad med utrymme vi fick där ute när soffan försvann.

    Vad har ni andra gjort?


    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Irmis

    jentha: Fasen vad trist med ditt jobb. Jobbigt sånt där. Men mysigt med sandlåda!

    Vi har haft en så bra helg och det behövde jag. Brunch och djur på siggesta gård igår, kalas, parken och slappat idag. Som sagt - behövligt.

  • svalan77

    vi har också haft en mysig helg, sonen sov till 08:15 imorse! Vi har röjt på tomten och lekt. Vi har inga gungor eller såndlåda på tomten, tycker inte att det behövs efterom vi har en park två hus bort. Vi ser parken bättre än vi ser vår tomt från huset.

    Sambon jobbar borta mån-tis, så det blir verkligen kortvecka för mig, men det känns bra. Min närmaste medarbetare svimmade i torsdags på jobbet antagligen pg stress, så vi ska ha krismöte imorgon om arbetsbelastningen.

    Jetha: trist med ditt jobb, tyvärr är det nog mer regel än undantag att det blir så. Är man borta får man börja om från början känns det som.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12