• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • barn05

    jentha: Jag förstår precis hur du känner dig och har upplevt samma sak på mitt jobb. Chefen säger att den förstår men vill inte göra något åt saken för det är "jobbigt". Känns nästan som att man får skylla sig själv när man varit mammaledig och inte sett om sina arbetsuppgifter. Jag fick inte tillbaka någon av mina arbetsuppgifter när jag kom tillbaka från min första mammaledighet eftersom min vikarie blev fastanställd och inte hade det minsta intresse i att lämna tillbaka varken min plats eller mina egen tillverkade kundpärmar. Det kändes!
    Mitt enda råd är att släppa denna arbetsuppgifter för nu, du kan ändå inte göra något åt det som mammaledig och när du väl kommer tillbaka erbjuds säkert något annat intressant!

    Idag har vi haft kalas för vår 4-åring. 10 barn med 1-2 föräldrar. Jag stod och bakade hela dagen igår och nästan allt gick åt. Känns som att hela denna helg har varit kalas-tema och jag har inte hunnit göra något annat. Kalaset blev iallafall lyckat, många glada och förväntningsfulla tjejer i söta klänningar. S hade fått en ny ljusblå Askungen klänning som hon var mäkta stolt i

  • miss lyckad

    Vi har haft en bra helg. Igår var vi på 90års fest och idag har vi fixat på tomten. Det går inte så fort för mig nu när jag ska göra saker, det börjar bli lite tungt. Nu sitter jag här i soffan med sammandragningar. Det är skönt att det är en kort vecka, och för mig blir den ännu kortare för jag är ledig på tisdag. Då ska vi göra ultraljud för att kolla så moderkakan har flyttat sig (den låg lite ivägen när vi kollade i v.18). Jag ska till läkaren oxå och se om jag kan bli sjukskriven för mina sammandragningar.

  • jentha
    miss l: jag hoppas att moderkakan har flyttat sig med magen oftast gör den ju det. Jag fick också göra ett extra UL för att kolla det. Och jag hoppas inte att det blir några problem att bli sjukskriven.

    barn05: under helgen har jag mer och mer vant mig vid tanken att det är som det är på jobbet (eller blir som det blir) jag hoppas att den känslan består - för den är lättast att leva med. Risken finns ju att alla känslor ang detta blossar upp igen imorgon när jag åker dit för att ha min lektion och träffar berörda parter... We'll see... det är ju egentligen inte viktigt (får jag intala mig) det är ju "bara" jobbet!

    Såg ni melodifestivalen igår? Tycker ni som jag att rätt låt vann? Vilka andra låtar gillade ni. Jag föll för Estland och trots att jag till en början inte alls gillade Rysslands låt så kovände jag helt när hon började "skrika" på slutet. Coolt med en Mamma-låt!

    Godnatt!
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Ia 70
    Jentha: Gud så trist, jag fick reda på att min kollega som jobbat betydligt kortare til här o nästan inget i Stockholms Stad fick en ordentlig löneförhöjning när jag var mammaledig så jag ligger en bit under henne nu. Det e tacken för att man jobbat i staden i 20 år, varav åtta år här o kämpat o slitit o ställt upp för alla. O så går  man på mammaledighet o vips så känns det som om man inte är värd ngt. Trist, har gått till facket o får se om de kan höja ngt i denna löneförhandling som e nu.

    Vi har haft en bra helg. Sambon jobbade dock på fre-lö o var heldäckad i går.  Leia har börjat att prata en massa så det är jättekul att göra saker med henne nu. (ex sitta o fika på Stinas )
    Skulle ha tränat i går med orkade inte- trött som bara den.
    Jag tycker att låten som vann var riktigt bra, Estlands var riktigt fin o vacker (hon med) tycker synd att vår låt inte gillades.

    barn05 Vad du har varit duktig denna helg miss lyckad: Jobbigt med sammandragningarna, hoppas att moderkakan flyttat lite på sig o att du kan få bli sjukskriven. Inte så långtkvar nu.
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • Pandalein

    Första dagen hemma själv med lillkillen. Vi ska till BVC om en stund, annars inget planerat.

    I lördags var vi på bröllop och det gick över förväntan med en 2½ veckors bebis med sig. Han var snäll och jag missade bara delar av middagen (maten hann jag dock äta, mums!) för att amma honom några gånger.

  • litenkråka

    Så nu har min mamma åkt hem,så skönt så med sällskap ett par dagar!
    Efter hon åkte blev jag effektiv,har packat, tvättar i tvättstugan o plockat i ordning här hemma,medans Lilltejen sover (och gör det ännu!?!)
    Vi åker till Åland i kväll redan så vi får en riktigt lååång helg på ön

    Jentha- va tråkigt med jobbet, som dom andra har skrivit så är du inte ensam om att bli "överkörd" under föräldraledigheten!

    Vi såg på eurovisonen... Tyckt einte Norges bidrag var värd så många 12or,visst den var bra men tyckte det fanns bättre låtar,kommer dock inte ihåg nu vems låt jag gillade. Tyckte synd om Finland som för en gångs skull hade en låt som man kunde förstå och kan lyssna på o så kom dom ändå sist!!
    Men dom måste göra nått åt röstningen,man han ju tröttna efter en tredjedel......

    misslyckad- hoppas du är sjukskriven nu då så att du kan ta det lugnt hemma!

    Panda- 2v och redan varit på bröllop inte illa och att du fick äta maten var ju ännu bättre. Jag fick inte äta en måltid dom första månaderna för I skulle alltid ammas mitt i,hon kunde inte vänta utan började vråla då... nu kan hon ligga snällt i sitt gym medans vi äter så skönt så men märker att hon börjar bli nyfiken på vad som händer uppe vid bordet,så snart får hon väl sitta med o kanske få sig en smakis. Tiden rusar iväg hon e 3,5månader nu!!!!

    Ia- Rasmus o jag har fikat på fredagar när han e ledig,håller med om att det e så mysigt så!

    Svalan- Stackars din kollega som svimmade. Hoppas det "lugnar ner sig" hos er att det inte fler ramlar omkull!

    Barn05-kollade in din blogg,finfina tårtor o cupcakes stora S hade på sitt kalas. Är så sugen på att köpa Leilas cupcake bok o ha en hel bak helg,har bläddrat igenom den hos en kompis o hittade massor av smaskigheter

  • jentha
    Kråkan: ha det så bra på Åland! Vi åker till landet imorgon så jag håller så smått på att tvätta och packa lite. Tänkte försöka städa också så det är rent och fint när vi kommer hem.

    Ska till BVC med Ester snart. Hon blir åtta månader imorgon - otroligt vad fort tiden går! Hon har tjockat på sig ordentligt så det ska bli intressant att se vad hon väger.

    Jag pratade lite med min chef igår och hon verkar ha förstått mig lite bättre nu - när hon fått tänka lite över helgen (jag tror att jag gick rätt hårt åt henne i fredags när vi pratade så hon gick nog i försvarsställning och kunde inte rikigt ta in vad jag sa). Hon skulle ev prata med min kollega och höra om hon skulle kunna tänka sig att avstå från uppgiften ett år så att vi får den vartannat år. Vi får se... men nu känns det lite som om det kvittar... Min kollega har ju fått veta att hon ska ha uppgiften så jag förstår henne om hon inte känner för att "dela med sig".

    Dags att packa in lilla Esse-besse-bus och åka ner till BVC. Bye!
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • 06mamma

    Vågar man kika in och säga hej!?!

    Hoppas ni alla mår bra, med stora barn, nya barn och magar.

    Vi mår jättebra och livet har lugnat ner sig lite grann så man kanske kan hinna hänga lite här i tråden också...

    Kram på er alla!

  • Ia 70
    06mamma skrev 2009-05-19 14:32:16 följande:
    Vågar man kika in och säga hej!?!Hoppas ni alla mår bra, med stora barn, nya barn och magar.Vi mår jättebra och livet har lugnat ner sig lite grann så man kanske kan hinna hänga lite här i tråden också...Kram på er alla!
    HEJ Välkommen in!!! Skönt att höra att ni har det bra. Vi saknar er i tråden så kika gärna in då o då!!
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • barn05

    Panda: Duktigt jobbat att orka gå på bröllop med så liten bebis men det ska börjas tidigt

    Jentha: Skönt att du mår bättre och inte tänker på jobbet så mycke. Det kan nästan bli så att man är mer mån om sina arbetsuppgifter när man är ledig är när man jobbar Hoppas din kollega förstår dig och vill dela. Lycka till med chefen!

    06mamma: Kul att du är tillbaka!

    Kråkan: ha det gott på ön! Vi ska också dra till landet men måste jobba en dag till. Känns som att jag redan tagit helg...

    Idag åker mormor hem och det är alltid lika tråkigt. Barnen älskar när hon är här och blir självklart ledsna när hon åker. Nu har de varit hemma från dagis med henne två dagar och busat.
    Nu ska jag sätta mig på cykeln och trampa hemåt.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12