• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • Chotte

    Jag vaknade också av onge med paket på mors dag! Molly stod över mig och viftade med en påse i ansiktet på mig, jag fattade ingenting först. Men det var ett jättefint halsband, jag blev jätteglad.

  • litenkråka

    Nu har jag berätta för Sambon hur jag mår... och igår kväll åkte jag o handlade ensam o lämnade han hemma med båda kiddsen!
    Fick lite mer förståelse när jag kom hem för barnen hade visat sig från sin "bästa" sida,båda hade skrikit i 30min
    Jag har även "erkänt" för flera andra personer i min närhet hur jag egentligen mår o ingen hade märkt nått,jag e duktigt på att maskera mina känslor med ett leende så nu tror jag det kommer att gå bättre,kommer iallafall att få mera hjälp när Sambon måste åka bort.
    Sen har ju inte det gjort mitt humör bättre av att jag satte in en hormonsprial för 1månade sen ungefär,en av bivärkingarna e nedstämdhet!

    Igår när jag hämtade R från dagis satt det lapp uppe om att det går magsjuka o huvudlöss där... Gahhhh det var ju inte länge sen han hade magsjuka sist! Han e lösare i magen men inte riktigt magsjuk än. som turen e har jag inte hittat löss på honom!

    Kan det inte sluta regna snart! R skulle behöva komma ut o springa av sig lite men orkar inte pälsa på oss alla...

  • svalan77

    Heja kråkan!
    Det är nog verkligen svårt att sätta sig in i hur jobbigt det är att sköta 2 små barn. Men det är faktiskt hans barn också, det är hans skyldighet att veta hur det är och stötta dig även om du är den som är hemma.

    Jag förstår inte hur ni med 2 överlever, jag tycker det är tungt men en.

    Vi var på student firande igår, det trevligt trots vädret. Studenten, min kusin blev verkligen glad och rörd över att vi kom, vi umgås inte så mycket annars.

  • Irmis

    Hejar också på kråkan. Skriv av dig här så mycket du orkar.

    Jag mår så jä-vla dåligt!!! Jag blev nämligen gravid direkt (är tydligen så fertil att det är läskigt, trots åldern!) och är typ i v 8 nu. Och jag mår så sjukt illa. Hela veckan har jag mått illa hela dagarna, igår eskalerade och i 2 dagar nu har jag varit riktigt illa bakis. Det känns som det alltså. Mår illa, kroppen skakar, you name it. Hatar! Hela helgen försvinner av att jag ligger i sängen för jag orkar inte röra mig för då mår jag dåligt.

    Så nu har jag beklagat mig klart. Förhoppningsvis ska det komma något gott ur det (typ ett barn) men jag tycker det är för tidigt för att kroppen ska få styra över mig.

  • jentha
    Irmis: åh stackare dig som mår illa!! Men vad kul att ni blev på smällen så snabbt eller gick det för snabbt?!? {#lang_emotions_undecided}Mådde du illa med A också? Hur länge höll det i sig då - kommer du ihåh? För vissa funkar ju sånt där armband man kan köpa på apoteket för illamående - dock inte på mig. Jag överlevde med postafen. Jag hoppas att må-illa-pinan blir kortvarig! KRAM!
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Ia 70
    Irmis skrev 2009-06-06 16:05:31 följande:
    Hejar också på kråkan. Skriv av dig här så mycket du orkar. Jag mår så jä-vla dåligt!!! Jag blev nämligen gravid direkt (är tydligen så fertil att det är läskigt, trots åldern!) och är typ i v 8 nu. Och jag mår så sjukt illa. Hela veckan har jag mått illa hela dagarna, igår eskalerade och i 2 dagar nu har jag varit riktigt illa bakis. Det känns som det alltså. Mår illa, kroppen skakar, you name it. Hatar! Hela helgen försvinner av att jag ligger i sängen för jag orkar inte röra mig för då mår jag dåligt. Så nu har jag beklagat mig klart. Förhoppningsvis ska det komma något gott ur det (typ ett barn) men jag tycker det är för tidigt för att kroppen ska få styra över mig.
    Nämen grattis, vad roligt Men mindre kul med illamåendet, men då har du en massa bra gravidhormoner i omlopp i kroppen- Postafen kan hjälpa, men många gillar inte tröttheten som endel får. Annars kan man be om att få Lergigan utskrivet om det blir helt outhärdligt. (kan vara skönt att veta) Hur mådde du ibörjan med A?
    Hmmm vecka 8 vad har du får BF då på ett ungefär? Ett stort GRATTIS!
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • Irmis

    Tack snälla. BF 21 januari.

    Postafen är åksjuketabletter eller hur? Tror jag tagit de mot just åksjuka och kunde inte hålla mig vaken...

    Ska på inskrivning på måndag så jag får väl prata med henne då. Mådde aldrig så här med A. Fick blodsockerfall men aldrig illa.

    jentha: Det var roligt. Som maken utryckte sig: skönt att det funkar när det ska..

    Men ni lär höra mycket gnäll från mig, jag gillade ju inte vara gravid förra gången heller. Och vi är ju flera här med problem med kroppsförändringar :(

  • jentha
    Irmis: gnäll on...
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Ia 70
    Irmis skrev 2009-06-06 21:53:03 följande:
    Tack snälla. BF 21 januari.Postafen är åksjuketabletter eller hur? Tror jag tagit de mot just åksjuka och kunde inte hålla mig vaken...Ska på inskrivning på måndag så jag får väl prata med henne då. Mådde aldrig så här med A. Fick blodsockerfall men aldrig illa. jentha: Det var roligt. Som maken utryckte sig: skönt att det funkar när det ska..Men ni lär höra mycket gnäll från mig, jag gillade ju inte vara gravid förra gången heller. Och vi är ju flera här med problem med kroppsförändringar :(
    Gnäll på du För tillfället HATAR jag min kropp, har ökat så mycket o fettet dallrar, Inte det minsta kul när man annars kämpar med att försöka vara nöjd med sin kropp...
    21 januari Myyysigt. O så kan vi va mammalediga tillsammans Vår e ju fortfarande rätt liten då
    Ja Postafen e åksjuketabletter så prata med BM om Lergigan på måndag om du mår jätteilla. Önskar jag hade det när jag väntade Leia, mådde så illa.
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • litenkråka

    GRATTIS IRMIS!!!
    Jag mådde dubbelt så illa graviditet 2 än första gången. Men det hjälpte att ha åksjukebanden från apoteket på...
    Dock var jag tvungen att hoppa av t-banan 2-3ggr o kräkas :-O under rusningstrafiken!

    Gnäll på hur mycke du vill,det e väl det tråden e till för

    Fick blommor av Sambon i fredags för att jag har haft det tufft på sistone på lite har han fattat!

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12