• Greta1

    IVF i Augusti

    Hej alla systrar!

    Vet att vi är fler som får vänta med nästa försök till efter klinikens sommaruppehåll. Vore kul om vi kunde följas åt! Jag börjar spraya i juli igen med planerat ÄP i slutet av augusti. Otålig väntan, men tillsammans får vi nog tiden att gå fort :) Vet bla att flera av oss som försökte i april (varav många med ÄP v 16! ) blir synkade i juli/augusti/september med spray/sprutor/ÄP etc. Låt oss stötta varandra och hänga ihop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 23:07
    Bara för att vara tydligt; ALLA med ivf runt augusti är mer än välkomna att delta i tråden! Bara kul ju fler vi är :)

  • Svar på tråden IVF i Augusti
  • Greta1
    Nenne skrev 2009-05-17 01:23:10 följande:
    Hej hej!!Tänkte hoppa in i denna länk om de är okej. Ska precis börja med IVF. Har varit på vårat inskrivningssamtal och så. De är absolut första gången så de är lite spännande och så. Har oregelbunden mens men om den kommer som den brukar ungefär så har de räknat på att jag ska börja spraya i slutet på juli början på augusti och preliminärt äggplock i v.36 om mens vill komma så som vi räknat.Känner att de är tur att de är sommar för då brukar tiden gå snabbare.Känns som en evighet till v.36 ju...Vet ni vilka dagar de brukar vara äggplockning på sahlgrenska? Vill veta de då jag måste lägga mitt schema snart för den perioden.Vilka av er går på Sahlgrenska??
    Hej Lillknas och välkommen hit! Superkul om du vill följas åt med oss här! Jag ska också börja spraya i slutet av juli och har prel ÄP v 35 :) Vi gjorde vårt första försök i april men kom då inte ens till ET så det räknas ju inte ens som ett frösök fick vi veta.. Så jag vet hur du känner dig inför första försöket! :) Ja det känns sannerligen som en evighet till augusti... Men jag vet att jag tänkte det i januari också, då vi fick vår tidsplan med planerat ÄP v 16 i april - och VIPS så var vi där! Nu har vi dessutom sommar och semester i mellan, så jag hoppas verkligen det går fort denna gång också!

    Får man fråga varför ni behöver IVF?
  • Greta1
    drömmaromsmått skrev 2009-05-17 11:59:27 följande:
    jag går på salhgrenska :)
    just det ja! kul att ni går på samma klinik och dessutom kommer följas åt ganska bra i tiden :)
  • Greta1
    Nuttans Mamma skrev 2009-05-17 15:19:13 följande:
    Hejsan Greta =)Jag är rätt ny på "sånt här" men inte helt obekant med ivf, vi ska göra ivf till hösten på SU.. jag vet inte riktigt vad jag ska berätta så om ni undrar något får ni gärna hojta till!!Kramar Katja.
    Hej Katja! Välkommen hit :) Du får gärna addera dig till listan! Så även du Lillknas, det glömde jag skriva. Tolkar det som att ni försökt tidigare Katja? Vart går ni?
  • Fru O Mamma Kokkonen

    SPRAYSTART:
    Greta, 35 år, försök nr 2 (ICSI), SH, spraystart juli, prel ÄP v 35
    Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU spraystart i augusti prel ÄP v36
    Katja83, 26 år, försök nr 1 (ICSI), SU, spraystart i augusti prel ÄP v36

    SPRUTSTART:
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVARE:

    GRAVID:

    VÄNTRUM:


  • Fru O Mamma Kokkonen

    Greta: Hejsan! Nej, jag har aldrig genomgått ivf, men skulle gjort det hösten -07 men det bidde inte så! Det var med min fd. Då var det i Umeå! Nu är det dags igen. Vi började vår infert.utr september -08, så det har gått undan! Vi ska göra ivf på Sahlgrenska! Tack för ditt välkomnande och det är liksom "skönt" med sånna trådar man kan få stöttning och peppning i! Inte ge varandra kritik, visst positiv kritik, visa varandra förståelse, vi sitter trots allt i samma båt =) En fråga!? Ska vi bara prata angående ivf här? Eller liksom kan man fråga hur helgen varit å så


     


  • Greta1
    Nuttans Mamma skrev 2009-05-17 17:08:08 följande:
    Greta: Hejsan! Nej, jag har aldrig genomgått ivf, men skulle gjort det hösten -07 men det bidde inte så! Det var med min fd. Då var det i Umeå! Nu är det dags igen. Vi började vår infert.utr september -08, så det har gått undan! Vi ska göra ivf på Sahlgrenska! Tack för ditt välkomnande och det är liksom "skönt" med sånna trådar man kan få stöttning och peppning i! Inte ge varandra kritik, visst positiv kritik, visa varandra förståelse, vi sitter trots allt i samma båt =) En fråga!? Ska vi bara prata angående ivf här? Eller liksom kan man fråga hur helgen varit å så
     
    Ah jag förstår! Hoppas det kommer går bra för er!! Det är ett litet spännande äventyr det här med IVF tycker jag, även om man såklart helst hade klarat sigpå egen hand så att säga. När/om det känns lite tungt emellanåt så försöker jag fokusera på syftat och målet, då går dte mycket lättare, i vart fall för mig! :)

    FL har varit ett utmärkt forum tycker jag! Dels att ha kontakt med likasinnade, så går igenom samma sak och som förstår precis hur man känner under bra o dåliga dagar! Dels är det en fantastisk källa till information!! Jag har läst böcker, artiklar, dammsugit info på hemsidor etc; men detta forum slår allt det, har lärt mig massor här! Samt förstår blivit stöttad o peppad!

    Här får man skriva precis vad man vill! :) Allt som rör både ivf och allt annat här i livet! Precis det man känner för :)
  • Greta1
    Nuttans Mamma skrev 2009-05-17 17:21:01 följande:
    Greta1: Tack Förresten ni som gör ivf, vet era nära, kära och anhöriga om det?
    Vi har berättat för familjen + min respektive sambons bästa kompis. Sedan har min sambo berättat det för sin chef, av den enkla anledningen att han frågade om dom kunde göra bruttolöneavdrag för ivf-behandlingarna :) Annars har vi inte berättat det. Främsta anledningen till det är vi hört om fler som ångrat att dom berättat det för "alla", detta med omtanke om de barn dom sedan fått. Dom ångrar helt enkelt att "alla" vet något om barnet som barnet självt inte är tillräckligt stort för att veta/förstå. Jag vet inte om vi skulle tänka/känna likadant, men framförallt min sambo har tagit fasta på det där och vill inte att vi är helt öppna med detta. Jag hade nog kunna tänka mig det, men köper samtidigt det här resonemanget. Svårt det där...

    Hur har ni gjort?
  • Fru O Mamma Kokkonen

    Greta1: Min mamma och bror vet, min svägerska vet och sen våra bästa vänner. Och inga fler. Förutom en "kompis" som fick se det här på FL så jag antar att det kommer att spridas, man får hoppas man kan lita på henne! Vi får se när vi gör det "offentligt" :)


  • Greta1
    Nuttans Mamma skrev 2009-05-17 18:57:37 följande:
    Greta1: Min mamma och bror vet, min svägerska vet och sen våra bästa vänner. Och inga fler. Förutom en "kompis" som fick se det här på FL så jag antar att det kommer att spridas, man får hoppas man kan lita på henne! Vi får se när vi gör det "offentligt" :)
    Oj så en kompis såg dig här och typ skickade ett meddelande?? Vad var hennes kommentar då? Hon var inte här av samma anledning eller?
Svar på tråden IVF i Augusti