• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

    Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • spacebeare
    Lappen skrev 2009-07-20 14:17:23 följande:
    kom till mig här är det mitt i sommaren (i alla fall varmast) i augusti
    här med
  • mpta

    ja tänk om man hade tiden att resa efter värmen men ja ska iaf till sthlm med mamma ihelgen, hotellfrukost 2 morgonar helt suveränt å helgen efter blir d kolmården men sen får man jobba på å sen börjar skolan så hela aug f¨år ja väl sitta ner slukad i skolböckerna

  • spacebeare

    hotellfrukost!!! de bästa med att åka på kurs

    själv är jag lite idelös. orkar inte hitta på så mkt med Em å sen med regn är jag inte jätteförtjust att gå ut.
    men hon verkar inte lida för satan vilket bra humör hon är på! och hon har tagit myset till nya dimensioner!
    trivs verkligen med min lilla tjej just nu.

  • Puman78

    Nu har min tös kommit hem igen. Ja, hon har faktiskt varit hos sin farmor den större delen av tiden. Men nu har hon börjat jobba så nu får vi ha henne hemma i några veckor innan det är dags för förskolan igen.

    Hon har varit blöjfri den större delen av sommaren, och det hade hänt lite olyckor då och då, men annars hade det gått bra med pottan.

    Igår när jag kom in till Nova hade hon tagit av sig blöjan i sängen, men ingen olycka hade hänt. Det kom en massa pink i pottan istl :)
    Idag på morgonen gick vi och pinkade på pottan och sedan åkte trosorna på. När hon satt och tittade på TV sa Nova att hon skulle gå och kissa igen.
    Jag sa att hon skulle ropa när hon var färdig och när jag kom till toan sedan hade hon bajsat i pottan. Helt underbart.
    Nu är det bara och köra på och hoppas på att hon snart är blöjfri.

  • spacebeare

    puman - va kul att det funkar! tricket? alla tips emotages tacksamt!

  • beavies
    spacebeare skrev 2009-07-22 12:37:55 följande:
    puman - va kul att det funkar! tricket? alla tips emotages tacksamt!
    samma här...
  • Michayla

    Glad sommar på er!!
    jag e dålig på att visa mig men varit utan internet § mkt sen juni

  • mpta

    Ja Irma har också vart blöjfri hela sommarn känns så jäkla skönt, den enda gången Irma har blöja nu är när hon sover på natten, sen kommer hon väl tex ha blöja när vi åker till kolmården så vi slipper stanna efter E4an men det har gått förvånansvärt bra, det har knappt skett någon olycka här hemma och hon springer själv iväg glatt på toa.

    Det bästa knepet tror ja är att uppmuntra barnen sen tror jag att dom helt enkelt tar det där steget när dom verkligen är redo, men som sagt ibland kan dom ju behöva en liten putt, vi mutade ju som ja sa tidigare Irma för att hon skulle kissa på pottan, men d gjorde vi väl mest eftersom hon länge sagt till när hon vart nödig men inte vågat gjort d på pottan så hon behövde väl den där lilla "putten"


    spacebeare skrev 2009-07-22 07:37:00 följande:
    hotellfrukost!!! de bästa med att åka på kurs själv är jag lite idelös. orkar inte hitta på så mkt med Em å sen med regn är jag inte jätteförtjust att gå ut. men hon verkar inte lida för satan vilket bra humör hon är på! och hon har tagit myset till nya dimensioner!trivs verkligen med min lilla tjej just nu.
    Ja hotellfrukost är verkligen guld värd!!
    Va härligt att du trivs med humöret på tösen
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-07-22 12:37:55 följande:
    puman - va kul att det funkar! tricket? alla tips emotages tacksamt!
    Och här önskar vi tips på hur man får en mysig dotter!

    På natten när Lova inte kan sova och kommer över och lägger sig tätt intill och kramas är hon riktigt mysig men på dagarna är hon lite jobbigare...
  • Michayla

    mio har inte ens börjat kissa på pottan, därimot ta av blöja själv när det finns dajs.

Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd