• biltokig1

    Nodeja´s syskontråd 3

    Dags med ny tråd!!!

    Lägger till den senaste listan oxå Gravida med BF:

    ? -- Hellgren -- (Alicia nov -06)
    4/8 -- Trollet -- (Noel dec -06)
    21/8 Skruttan -- (Axel jan -07)
    15/9 -- Biltokig1-- (Monz nov-06)

    Pökar på det/väntar på :

    bara hemligt folk

    Planerar syskon till längre fram:

    2008 -- Carro -- jan-09 (befruktade ägg finns i frysen) -- (Sam nov-06)
    2009 -- Charmen -- BF till hösten -09 -- (Tyra jan -07)
    2010 -- Cooki -- BF till våren -10 -- (Noah dec -06)
    2011 -- Smirre -- Siktar på att bli gravid sommar/höst -10, bf vår/sommar -11 -- (Anton dec -06)
    2012 -- Nina Kanin -- (Arvid sep -08, Ivar dec -06)
    20?? -- Krodan -- Vill inte sätta år på det roliga -- (Angelina -05 och Athena dec -06)
    20?? -- Nimma -- vet ej när och om -- (Lea -06)
    20?? -- Myran Frisk -- (Karl nov -06)
    20?? -- Miniminou -- (Isak dec -06)

    Tvärnöjd med den/de jag har:

    Hilla -- (Leo okt-04 & Nellie jan-07)
    Meria -- (Loke dec-06 & Isak dec-08)

     Utploppade bäsar:

    6/7 -- Svag -- (Sid jul -08, Iina dec -06)
    7/7 -- Jesster -- (Willa jul -08, Elliot dec -06)
    30/7 -- Leyhla -- (Zakariya jul -08, Anissa, dec -06)
    22/8 -- Majlo -- (August aug -08, Alva nov -06)
    28/8 -- VIP -- (Alice aug -08, Vilma dec -06)
    9/9 -- Winnertaco -- (Ludvig sep -08, Johanna dec -06) 
    10/9 -- Nina Kanin -- (Arvid sep -08, Ivar dec -06)
    19/9 -- Petraplutt -- (Benjamin sep -08, Freja, nov-06)
    13/12 -- Meria -- (Isak dec -08, Loke dec -06)
    18/2 -- JoKo -- (Hanna feb -09, Emma dec-06)
    31/3 -- pelagonia -- (Theodor mars -09, Viktor jan -07)
    18/5 -- Rufs -- (Mira maj -09, Alve dec -06)


    MONZ 061127 *världens goaste* + Bebben BF 15 sept -09 >>> www.innegm.se
  • Svar på tråden Nodeja´s syskontråd 3
  • LillaMy72

    Grattis Skruttan med familj!!

    Rufs: Jättejättesöt tjej ni har!

    Jesster: Jag tänker fortfarande på Willa som Elliots lilla bebissyster - och samma sak om de övriga nodejasyskonen, de är ju bebisar allihop trots att flera börjar vara runt 1-årsåldern . Å andra sidan är ju Lovisa fortfarande vår bebis också .

  • Smirretissen
    Grattis Skruttan! (även om du inte sparade det till den 29:e :-P)

    Rufs: Håller med ovanstående om att hon är gudomligt söt!

    *viskar* Jag har slängt mina p-piller... nu ska jag bara få barnvakt så att vi kan få till det... hur stora är oddsen att jag lyckas pricka in ägglossning, tror ni???
    Närå... men bara ATT det skulle kunna bli något känns lite upplyftande i all misär...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥ www.familjensundquist.se
  • Rufs

    Jättegrattis Skruttan! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    Tack för gulliga kommentarer om Mirisen.

    Vad roligt att ni ska försöka igen Smirre! Håller tummarna! {#lang_emotions_heart}

  • JoKo
    Hejja Smirre!!!

    Håller med övriga om Mira, hon är är mycket söt

    Ska försöka lägga in en ny på Hanna, hon är ju redan 6månader
  • pelagonia

    Joko = Hur äter Hanna  nu ? Ammar du henne ?
    Theo har ju börjat med smakisar och nu har han varit hårdare i magen..en hård klump kom ut idag. Så jag vet inte om jag skall göra uppehåll ?


    Viktor 070103 & Theodor 090331
  • JoKo
    Pela - Hanna äter nästan bara burk. Ammar nångång på natten o när hon är otröstlig. Dock äter hon bara från ena bröstet så min BH:storlek skiljer 2 storlekar mellan titsen - inte så jäääävla snyggt kanjag meddela

    Även Hanna har varit lite hård i magen för hon hajjar inte hur man tar flaska, dvs hon dricker inte så mycket vatten, men det har jag löst *hihi* med katrinplommonpurée. Det är lite dag till dag,men jag tycker nog du ska köra på med smakisar, amma mycket + eventuellt ge några skedar katrinplommon om han fortsätter har svårt med magen.

    Hannar har inte haft ont (vad jag märkt!) när hon har varit hård i magen, det har bara kommit lite bajs i pluttform många gånger tills det kommit ett jättelass med vanligt så att säga..

    Nämnde jag att jag har druckit vin o därför kan vara lite svamlig?
  • pelagonia
    JoKo skrev 2009-08-22 22:18:19 följande:
    Pela - Hanna äter nästan bara burk. Ammar nångång på natten o när hon är otröstlig. Dock äter hon bara från ena bröstet så min BH:storlek skiljer 2 storlekar mellan titsen - inte så jäääävla snyggt kanjag meddela Även Hanna har varit lite hård i magen för hon hajjar inte hur man tar flaska, dvs hon dricker inte så mycket vatten, men det har jag löst *hihi* med katrinplommonpurée. Det är lite dag till dag,men jag tycker nog du ska köra på med smakisar, amma mycket + eventuellt ge några skedar katrinplommon om han fortsätter har svårt med magen. Hannar har inte haft ont (vad jag märkt!) när hon har varit hård i magen, det har bara kommit lite bajs i pluttform många gånger tills det kommit ett jättelass med vanligt så att säga.. Nämnde jag att jag har druckit vin o därför kan vara lite svamlig?
    Tack för ditt svar.

    Äter hon ingen gröt ? Hur länge år hon smakisar ?
    Theo är glad för mat och sitter gärna o bumbon på bordet och vill ha sin mat (smakisar). Jag vill ju fortsätta amma så länge som möjligt, typ morgon/kväll.
    Theo håller oxå komma på hur man dricker flaska..jag provar vid varje smakis att ge honom flaska.

    Ja jag gav Theo päronpure idag eftersom han var lite hård. Han blir ju inte jätteledsen men lite smågrinig.

    Oh vad sugen på vin jag blev men det får jag vänta med.
    Viktor 070103 & Theodor 090331
  • biltokig1

    ÅÅÅÅ GRATTIS Skruttan med familj.... vad kul med en lillebror!!!

    Tur du hann få innan mig oxå så du inte hamnade bakom i kön

    Nu får allt vår bebbe oxå titta ut snart hihi (ca 3 veckor kvar till BF dock)

Svar på tråden Nodeja´s syskontråd 3