• Jeanette69

    Från MILFar till PILFar, del 9

    Från pilfar till milfar, del 9 


    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 9.0 - klart bättre!
    Världens Bästa Isabelle
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-16 11:40
    Oj, det blev lite fel i rubriken... Sorry!

    Vår listtråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43245059.html
  • Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9
  • Noda

    Idag har vi varit på Adams nya förskola och hälsat på. Supertrevlig personal och jättebra gård. Adam började leka med de andra barnen direkt, så att det känns väldigt bra inför hösten! 10:e augusti börjar inskolningen. Det ska vara gruppinskolning och avdelningen är en 1-5 avdelning. Det blir nog bra!

  • idipp

    Här är en till som vill ha en ny mobil. {#lang_emotions_smile} Vet inte va för variant..

    fajga; hur är det nu på L´s fsk?
    Jeanette & Malin; skönt att det verkar bra på nya fsk!
    Anna; mysigt ni haft det! Kul att det ramlar in träffar!

    Imorgon åker mormor med Stina & mig till Borås djurpark. Ska bli mysigt!

    Vi firar midsommar tillsammans med tre andra par i Kållered.

    Hur får man Jocke Berg till sitt bröllop?


    ~ Stina ~
  • Noda

    Vi ska vara hemma på midsommaroch har några kompisar samt syster med familj som kommer hit.
    Ikväll ska vi grilla, men det blir lite senare för att vi tänkte vänta tills Robert slutat träningen kl 20, plus att vi då slipper passa grillen så mycket eftersom att Adam sover då
    På torsdag ska Adam opereras, känns inte så kul att han ska sövas, men är ändå glad att han får fixa till sina tårkanaler!

  • llj

    Ida: OJ! Undrar hur jag hade reagerat om D fixat JB till vårt bröllop...Låten får mig iaf alltid att börja lipa...


    mina sköna, söta gossar, vad fantastiska ni är!
  • idipp

    Malin; gott med grillat! Förstår det inte känns kul med narkosen men skönt sen när det är gjort!
    Lise; samma här! Snacka om överraskning om man inte vetat! {#lang_emotions_smile}


    ~ Stina ~
  • Kaniin

    ..den låten är sååå fin!!

    Galet mkt på jobbet just nu. Trött i huvudet..

    Snart är det Desperate Housewives, undrar om man skulle crosstraina lite medan man tittar..

  • idipp

    Ohoo, ett par kompisar är just precis nu på väg in på Östra. Såå spännande! {#lang_emotions_baby}


    ~ Stina ~
  • bubele

    Anniina
    Duktiga du!

    Lise
    Jag blir oxå tårögd. Fantastisk text.

    Ida
    Mysigt med Borås djurpark. På förskolan...tja, vi och ett gäng andra föräldrar och barn var och sa hejdå till en av pedagogerna i dag i slottsskogen. Hennes version är att hon var helt ovetande och sen plötsligt fick gå efter att ha jobbat där i nästan tio år.  Det är möjligt att det är hennes upplevelse men det skall något mycket allvarligt till för att bli arbetsbefriad så det ligger nog mer bakom som vi kanske aldrig får veta. Hur som helst, bra att L fick säga hejdå. Synd att det bara var ett tiotal barn och föräldrar som kom, tror att det hade varit viktigt för alla barnen. Det som man i alla fall kan utläsa av situationen är att rektor skött det här på ett mkt otillfredsställande sätt. Vi föräldrar kommer att kräva ett möte antingen innan eller precis efter semestrarna. Inte för att vi måste få veta vad som hänt, utan mer kring hanteringen och kommunikationen runtomkring. Det har inte  varit okej.

    Åh, det där med stjärnfamiljer är svårt. Bra nytt begrepp dock, att barnet är i fokus och "mitten" med resten av stjärnan runtomkring. Jag hoppas liksom Malin att de som möter mig, mitt barn och andra vuxna och deras eventuella barn runtomkring henne har fokus på barnen och att de skall ha det så gott som möjligt i en situation som säkerligen är svår nog ändå.


    Det är inte lätt det här livet som ensamstående, och jag hoppas att det blir roligare framöver. Just nu är det inte speciellt kul. Semestern känns inte heller speciellt lockande förutom de dagarna jag kommer att vara med L, samtidigt som jag är stressad över hur jag skall göra det så bra som möjligt för henne då (vilket innebär att jag inte heller kan sitta helt utan vuxenkontakt för då mår inte jag bra). Men man är ensam när man inte är en del av ett par, så är det. Man räknas inte på samma sätt, plötsligt försvinner inbjudningar till middagar och annat för att folk inte vet hur de skall förhålla sig, eller glömmer bort en - kan man bjuda tre par och en ensam morsa, liksom? Men jag hittar säkerligen min plats i det här framöver också. Och fram till dess får jag väl bara förhålla mig till det.

    Muntert inlägg, ursäkta. En del av förklaringen till varför jag inte varit inne och skrivit så mkt bara. Känner inte att jag alltid orkar, känns som om jag inte har något intressant att säga. Men det vänder nog snart.

  • Noda

    Fajga- vilket bra begrepp stjärnfamilj är. Jag tycker att man visualiserar direkt precis hur barnet står i mitten när man hör det! Ska jag definitivt använda mig av framöver.
    Fy vad tråkigt att du känner som du gör nu. Jag minns att jag själv alltid har haft svårast för tiderna då alla ska göra familjegrejer hela tiden. Sommar, midsommar, semester är ju verkligen en typisk sådan tid! Vad är det som gör att man väljs bort när man är ensamstående? Är folk rädda för att bjuda in en om man är själv? Parmiddagar är VERKLIGEN parmiddagar, då bjuds inte de utan partner in. Så himla tråkigt! En kompis till mig från Skåne-tiden blev ensamstående och löste det med att hitta andra likasinnade, men hur kul är det egentligen? Ska man behöva hitta en massa nya vänner bara för att man inte är två längre? Vad är de rädda för egentligen?
    Jag hoppas att det vänder för dig snart och att du kan få känna dig mer tillfreds med tillvaron!

  • Noda

    Ida- så spännande!!
    Anniina- orkade du träna! Jag vill komma in i Desperate igen, men jag minns inte var jag slutade titta och nu har det gått så många säsonger...

Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9