Inlägg från: Jeanette69 |Visa alla inlägg
  • Jeanette69

    Från MILFar till PILFar, del 9

    Från pilfar till milfar, del 9 


    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 9.0 - klart bättre!
    Världens Bästa Isabelle
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-16 11:40
    Oj, det blev lite fel i rubriken... Sorry!

    Vår listtråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43245059.html
  • Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9
  • Jeanette69

    Glömde berätta att vi var på fika på nya fsk igår. Jättemysigt och det kommer att bli så bra!! Fsk-lärarna verkar engagerade, till skillnad från där Isabelle är nu. Inget ont om dem, de är jättetrevliga men det där lilla extra fattas.

    Sov superdåligt inatt så det har inte blivit många knop idag. Jo förresten, jag har klippt häcken - med en sekatör! Har lärt oss en viktig trädgårdsläxa och det är att inte klippa häcken förrän den blommat ut.

    Har varit i kontakt med mina föräldrar om midsommar. Min syster kommer med sin nya - och hans son... Vet när min halvsyster skilde sig och träffade en ny man med fyra (!) barn så tyckte jag att det blev så svårt att förhålla sig till de barnen för man har ju ingen naturlig relation till dem. Många familjer är ju konstellationer idag men jag känner ändå att jag får svårt att förhålla mig till alla dessa nya människor som jag inte känner... Vad ska ni andra göra på midsommar?

    Helena: det där med mer gotta än man tänkt sig känner jag igen. Det är ännu mera livsfarligt att handla på ICA Focus...
    Har sett er vagn i orange och illrosa. Visste inte att dessa färger fanns.
    Anniina: ska vi försöka oss på en ny träff snart?
    Jenny: kul med ny mobil! Mitt abonnemang går ut i september, då ska jag också byta upp mig. Vad blev det för märke och modell?


    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

    Anna: låter som om både du och Helena har tur på bröllop! Malin: va' bra att även er förskola verkar bra!
    Operationen kommer gå bra och det blir ju jätteskönt för Adam att det fixas till! Fast jag förstår att du känner dig lite orolig.
    Ida: hur var Borås Djurpark?
    Hm, tror att man antingen har mycket pengar eller känner honom personligen. Något ni funderar på??? Fajga: förstår hur du känner. Jag var ju länge singel innan jag träfffade C och då stod man helt utanför gemenskapen med dem som var par. Du är alltid välkommen hit - det hoppas jag att du vet! *kramar om*
    Jenny: najs mobil!
    Malin, Fajga & Jenny: givetvis förstår jag att det är värst för barnen, de ska ju också fira midsommar med folk de inte känner.

    Idag ska Isabelle och jag åka till Frölunda Torg och träffa tjejen som bor i USA som nu är hemma. De kom i måndags och behövde handla lite grejer så då sa jag att vi kunde följa med. Har inte varit på Frölunda Torg på jättelänge så det ska bli spännande att se hur ombyggnaden blivit.


    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

    Anniina: 9 km är ju kanon! Har du märkt något på kläder eller vikt?
    Lise: oj, har ögnat igenom några sidor och det verkar ju hur sjukt som helst. Säger som de andra, man förstår att en utredning görs, men på det sättet??? Hur är människor funtade? Herregud, här snackar vi om integritet och värdighet hit och dit och sen beter sig myndigheter på detta vis? Otroligt!
    Jenny: har ju också Telenor och lyckades binda upp mig på 24 månader för snart två år sedan. Är ändå hyfsat nöjd med dem som leverantör även om lägre månadskostnad och MSN gratis hade varit önskvärt. Hur mycket får du betala nu?
    Vi sprang på Frida på Baby- & Barnmässan i våras. Hon har fullt upp med studier och barnen. Var sig lik men hade klippt sig riktigt kort!
    Anna: skönt att magknipen gick över så snabbt!

    Är hemma nu efter en tur till Frölunda Torg och jag såg ingen skillnad än. Fyndade två tröjor på Guppi annars ingen shopping. Är helt slut efter närmare två timmar i Helens sällskap. Förstår inte hur en människa kan vara så energistjälande som hon! Och hon påpekade att hon gärna kom och bodde hos oss i några dagar, suck. Sa att hon visst var välkommen men jag förstår inte hur hon orkar... Nu bor hon hos sin pappa i Önnered och när hennes man kommer om två veckor ska de bo hos hans föräldrar i Hindås. Och så vill hon bo hos oss i Sävedalen??


    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69
    Jenny: det kommer aldrig att hända ändå så jag kände mig safe med att le och säga "javisst"!
    Billigt ju! Har inte gillat 3 förut på grund av dålig täckning och att samtal bröts förut när man t ex satt i bilen och åkte ur en 3-zon istället för att bara kopplas om till GSM. Är kanske bättre nu? Jag betalar 199:- och det är dyrt men jag får ringa för hela beloppet. Har ändå aldrig haft en räkning på bara 199 trots att jag mest sms:ar.
    Trevlig segling - perfekt väder ju!
    Anniina: vilka mobiler valde du? Vad får ni betala per månad?
    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69
    Ida: låter som om ni haft en riktig toppendag!
    Anniina: hm, får kolla upp den då!

    Isabelle skriker och är helt hysterisk på övervåningen - igen. Fattar inte vad de två håller på med när hon ska nattas. Och jag får ont i magen på tanken att jag måste gå upp, igen. Kunde ju lika gärna varit ensamstående mamma... Känns som om det är jag som gör allting.

    Sorry för gnället...
    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

    Har precis lämnat av Isabelle på fsk och fick höra att hennes inskolningsfröken gått på semester och inte kommer tillbaka förrän i augusti. Isabelle var ledig igår så det betyder att hon inte får träffa den fröken mer. Trist att de inte tänker mer på barnen...


    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69
    Ida: trist med Stinas fröken. Håller också tummarna för att det kommer en ny stjärna! Jenny: ja, vi pratade om det lite igår sen när jag lugnat ner mig. C tycker att jag borde ge henne den närheten hon behöver medan jag försökte kontra med att hon har två föräldrar och måste lära sig att båda funkar lika bra. Sen vet jag också att jag är extra känslig nu i och med att jag går hemma med henne mer än vad han gör så vi får se hur vi ska lösa detta.

    Har farit runt här som en skållad råtta och packat, tvättat, diskat och plockat lite. Svårt att packa kläder när vädret är som det är. Har ialla fall bestämt oss för att åka redan ikväll så att vi får hela fredagen på Kållandsö. Får äta något på vägen men det gör inget. Innan jag hämtar Isabelle ska jag försöka hinna in på ICA Maxi och Jysk. Tänkte köpa caféfiltar till min styvmor i midsommarpresent!
    Världens Bästa Isabelle
Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9