• Jeanette69

    Från MILFar till PILFar, del 9

    Från pilfar till milfar, del 9 


    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 9.0 - klart bättre!
    Världens Bästa Isabelle
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-16 11:40
    Oj, det blev lite fel i rubriken... Sorry!

    Vår listtråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43245059.html
  • Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9
  • Kaniin

    Varit på Telesnor hela lunchtimmen!

    Pratat med en mkt trevlig pöjk och har nu bundit 24 mån till både S och mig med nya mobiler! Haha, blev säkert lurad igen. Blev ingen rosa men dock en brun till mig o silvrig till S.

  • Jazza

    Anniina: Haha, snyggt!

    Nu drar jag ut och seglar, ha en bra kväll

  • Jeanette69
    Jenny: det kommer aldrig att hända ändå så jag kände mig safe med att le och säga "javisst"!
    Billigt ju! Har inte gillat 3 förut på grund av dålig täckning och att samtal bröts förut när man t ex satt i bilen och åkte ur en 3-zon istället för att bara kopplas om till GSM. Är kanske bättre nu? Jag betalar 199:- och det är dyrt men jag får ringa för hela beloppet. Har ändå aldrig haft en räkning på bara 199 trots att jag mest sms:ar.
    Trevlig segling - perfekt väder ju!
    Anniina: vilka mobiler valde du? Vad får ni betala per månad?
    Världens Bästa Isabelle
  • idipp

    Hemma efter en kanondag på djurparken! Lillasyster följde också med. Haft det riktigt trevligt. {#lang_emotions_smile} Stina som fick rida var så lycklig.

    Såg Frida med familj på Frölunda förra veckan när PoP startade sin rea.

    fajga; hoppa på 1:an & åk till ändhållplatsen! Hade varit roligt med besök! {#lang_emotions_sunny}
    Jenny; vart seglar ni nånstans? Måste vara toppenväder för det idag.
    Lise; fy rackarns..
    Anniina; skoj me nya mobiler! Va blev det för sorter?
    Jeanette; inget vidare med energitjuvar..
    Anna; hur var midsommarfirandet på fsk?
    Ulrika; hur har försäljningen på marknaden gått?

    Å kompisarna har fått en liten tjejja. Så mysigt! {#lang_emotions_baby}


    ~ Stina ~
  • Kaniin

    Jeanette; Sony Ericsson W890, du skulle gilla den mocha färgade!
    Tog en 199 kr i månaden då jag på sistone inte ringt under det heller.. Dock så brukar S göra det men det är för att jag alltid missar o måste ringa upp!

  • Jeanette69
    Ida: låter som om ni haft en riktig toppendag!
    Anniina: hm, får kolla upp den då!

    Isabelle skriker och är helt hysterisk på övervåningen - igen. Fattar inte vad de två håller på med när hon ska nattas. Och jag får ont i magen på tanken att jag måste gå upp, igen. Kunde ju lika gärna varit ensamstående mamma... Känns som om det är jag som gör allting.

    Sorry för gnället...
    Världens Bästa Isabelle
  • idipp

    Burr vilket midsommarväder!

    Stinas favvofröken på fsk ska flytta till Falkenberg. Trist för oss.. Hoppas på en ny stjärna!


    ~ Stina ~
  • Jeanette69

    Har precis lämnat av Isabelle på fsk och fick höra att hennes inskolningsfröken gått på semester och inte kommer tillbaka förrän i augusti. Isabelle var ledig igår så det betyder att hon inte får träffa den fröken mer. Trist att de inte tänker mer på barnen...


    Världens Bästa Isabelle
  • Jazza

    Jeanette: Fy vad kasst..... Ang nattningen så får ni väl sätta er ner och prata om det, om det funkar bra när du lägger, så är det kanske ngt som missas eller så? Även om det är trist men du skall ju inte behöva känna det som att du gör allt?
    Ida: Vi gick ut från Klippan med en stor skonare, seglade i skärgården mest, eller vi gick för motor rätt långt och satte segel när vi vände hem, fin vind och strålande väder Elsa tyckte det var dökul, men obekväm i flytvästen till en början, vilket märktes på humöret.... Men där ger jag mig aldrig, hatar att se när barn springer på båtar och bryggor utan väst... Inte fan skulle man sätta sina barn utan bälte i bilen, liksom... Suck.. MEn, till slut var resten så kul att hon glömde bort det och vi ahde en kanontur!¨

    Var hos sjukgymnasten imorse, tänkte förebygga med övningar och bälte. Så måste man köpa bältjävlet här (I Gbg kunde man hyra) och det är inte dyrt, kostar 200 pix, men frakt på 60 spänn.... Morr.... *ringer Anna och ber att få låna*

    Skall nu jobba på lite och har sen bokat massage kl 14:00

Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9