• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • Baglady

    jag tycker också att det skulle vara kul med "en av varje". Men mest praktiskt är det kanske att få en av samma kön när det gäller att återanvända kläder osv. Dessutom är det kanske roligast för barnen om dom har samma kön, eller vad tror ni?

  • swala

    När de är små spelar nog inte "sorten" någon större roll, tror jag. Dock får de kanske mer liknande intressen och således närmre relation till varandra när de blir lite äldre. Det finns ju dock även syskonpar av olika kön som står varandra nära, och tvärtom ....

  • AnnaA80

    Jag tror också det är lite roligare för barnen om de är av samma kön. Däremot kan det vara lite roligare som förälder att få en av varje....

    Till "sammanfattningen" : Namn Anna, ålder: 29, bor i Lomma, Barn nr1 Namn: Jonathan född 070110!! BF barn nr 2 06/12, troligen en flicka.

  • Labolinas

    Hej! Får jag haka på här? Har en flicka sedan tidigare som kommer vara 17 månader när tvåan beräknas anlända den 3 november. Bor i hus i Malmö med make & en hund oxå!

  • BejbisAngelina

    Hejsan!

    Heter Caroline, är 25 år och har en flicka född i dec07. Väntar barn nr 2 med bf 29:e november
    Letar ivrigt efter större boende haha *bor i en 2:a*


    Mamma till en liten prinsessa
  • miamisan

    Välkomna både AngelinaJO och BejbisAngelina!

    Jag saknar sammanfattning från några av er, så det får ni gärna lägga in.

    (Jag tänkte göra en liten sammanfattning av oss som skriver här i TS och skulle gärna vilja att ni berättar (om ni vill så klart) vad ni heter, ålder, info om barn 1 som födelsedatum och namn, och BF för barn 2. )

    Idag efter jobb ska jag åka upp till Blekinge (med tåg) med både sonen och hunden. Usch, känner mig redan stressad över att underhålla ett barn på 1,5 år i 3 timmar. Inte helt enkelt. Förhoppningsvis sover han några av timmarna!


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • BejbisAngelina

    Tack så mycket

    Ibland e det inte så lätt att underhålla dem, speciellt om de är griniga, men hoppas han kan sova lite i alla fall .
    De vill verkligen bli underhållna i ett nu! Inte konstigt man e trött hehe!


    Flicka född 07. Väntar syskon 09
  • Labolinas

    Miamisan: Ja, åka tåg med hund & barn & packning är inte det smidigaste...Hoppas er resa gick bra!

    Idag smälter jag bort i värmen här hemma, vi håller dessutom på att rensa ur vår vind som vi måste renovera för att frigöra ett rum till på övre våningen nu när liten kommer. Kul, men jobbigt när man är mitt i det...Jobbar ju heltid, & så allt med gravditeten & så dotter som kräver sitt (& hunden med för den delen)..Milt uttryckt kan jag säga att jag är inne i en extremt trött period nu...

    Såg att ni pratade om detta med kön på nr 2...Jag hoppas att detta är en kille, även om jag såklart blir glad om det är en tjej till. Men en av varje är ju önskan...Ska dock inte ta reda på könet, låter det bli en överraskning.

    Just det ja - kort sammanfattning: Mitt namn är Angelica, är 34. Dotter född 0805 (världens underbaraste ) BF för bebis är 3 november 2009.

  • swala

    Hej tjejer!

    Välkomna alla nya!! Jätteskoj att tråden växer!

    Hoppas att ni har det bra! En annan är i gång och ska flytta snart. Fy vad tröttsamt med packning osv. jag måste pausa mellan varje packad låda, så inte går det fort precis.....

  • AnnaA80

    Hur är det med alla? Man vågar knappt säga det högt men vad skönt det är med lite dåligt väder. Trodde jag skulle smälta bort förra veckan .

    Har ni andra fundert på syskonvagnar? Vi har titat på en Phil och Teds och det lutar väl ditåt om vi skall ha någon syskonvagn (det är 3 år emellen syskonen).
    Jag ä'r dock inte söäker på om vi ska ha någon, jag tror att Jontahan nämligen hade klarat att stå på ståbräda... tror inte att han gör det bara Hur resonerar ni andra?

Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)