• Fru H 81

    Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...

    Är det fler än jag som är helt redo för bebisen och låter allt för mycket tid gå åt att övertolka varje litet tecken och gärna gör allt för att sätta igång det hela?

    Har igår och i förrgår haft förvärkar (har bara haft sd innan) och försöker nu med hjälp av hallonbladste, raska promenader och färdknäppar få igång det hela, men på kvällen/natten avstannar det.

    Har ni haft förvärkar och hur länge i så fall? Har slemproppen gått? Mensvärk? Vad har ni provat för att sätta igång det och är det något som har fungerat (t.ex. vid tidigare graviditet)?

  • Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...
  • Igloo79

    lindsath: Ett stort GRATTIS. Det var fort det.

    Själv väntar jag ännu. Här är det inget som tyder på att förlossning ska vara igång. Mamma min frågar ideligen om det har hänt något....suck. Nej bebisen har bosatt sig därinne. Haha.

  • eia

    Slinker in på tråden, skönt att se att de finns andra som e less på det EVIGA VÄNTANDET!!! Bf +13 idag å har haft förvärkar den senaste veckan av och till men nu ikväll lite starkare... fick akupunktur av en kompis för några timmar sen å hoppas innerligt att det ska sätta fart på bebben... ska in för igångsättning på måndag om inget har hänt innan dess. men vill så gärna att förlossningen ska starta av sig själv!!!
    Skrållan1978: Här e de också nr6 i magen lycka till!

  • Möjlig mamma
    skrållan1978 skrev 2009-08-08 11:45:28 följande:
    Möjlig mamma: tack fr peppningen=) men skule tro att det även denna ggn rör sig om falsklarm tyvärr, men klart man hoppas=)))) Hoppet är det sista som lämnar en du vet=) Nu några timmar senare så har jag fortfarande lika ont på samma sätt, dock lite mer illamående o rejält bajjig i magen*ler* e ca 10-15min mellan när jag räknat efter.
    Jag vet. Hoppas gör man hela tiden.
    lindsath skrev 2009-08-08 18:47:29 följande:
    Nu har jag fått min lille prins! Han kom igår på beräknat datum. Snabb förlossning blev det, fick åka ambulans in. Han var ute på 17 min :-O Nu är vi hemma och alla mår bra. Jag önskar er andra lycka till och håller tummarna för att era bebbar kommer snart!
    Grattis! Det gick verkligen snabbt!
    eia skrev 2009-08-08 21:21:29 följande:
    Slinker in på tråden, skönt att se att de finns andra som e less på det EVIGA VÄNTANDET!!! Bf +13 idag å har haft förvärkar den senaste veckan av och till men nu ikväll lite starkare... fick akupunktur av en kompis för några timmar sen å hoppas innerligt att det ska sätta fart på bebben... ska in för igångsättning på måndag om inget har hänt innan dess. men vill så gärna att förlossningen ska starta av sig själv!!! Skrållan1978: Här e de också nr6 i magen lycka till!
    Håller tummarna för att du ska ha din bebis hos den snart.
    Lycka till!

    Jag vill ha min bebis nu! Jag är så trött på dessa förvärkar som inte leder till något! Kom nu unge!
  • eia

    Möjlig mamma skrev 2009-08-08 21:36:22 följande:

    Håller tummarna för att du ska ha din bebis hos den snart. Lycka till!
    Jag vill ha min bebis nu! Jag är så trött på dessa förvärkar som inte leder till något! Kom nu unge!
    [/citat]

    Tack! Hoppas vi BÅDA får våra bebisar snart!!!

  • Fru H 81

    Lever i väntan: Förstår precis hur du känner, det är samma här. Tror inte längre att den kommer att komma av sig själv, håller tummarna för igångsättning snart, vägrar vänta bf+21 som det är här i gbg.

    Mammamu04: Här har man testat allt av det också, men det känns inte som min kropp vill släppa ut den lilla bebben.

    skrållan1978 & eia: Håller tummarna för er att det ska ta fart på allvar nu då så att ni snart får snosa bebbe.

    lindsath: Grattis!!! Och, oj vad fort det gick. Hur och när började det?

  • Möjlig mamma
    Fru H 81 skrev 2009-08-08 23:41:55 följande:
    Lever i väntan: Förstår precis hur du känner, det är samma här. Tror inte längre att den kommer att komma av sig själv, håller tummarna för igångsättning snart, vägrar vänta bf+21 som det är här i gbg. Mammamu04: Här har man testat allt av det också, men det känns inte som min kropp vill släppa ut den lilla bebben. skrållan1978 & eia: Håller tummarna för er att det ska ta fart på allvar nu då så att ni snart får snosa bebbe. lindsath: Grattis!!! Och, oj vad fort det gick. Hur och när började det?
    Bf+21? Oj, det var länge att vänta. Det låter otroligt jobbigt. Håller tummarna för att du ska slippa det.
  • lollipop25
    lindsath skrev 2009-08-08 18:47:29 följande:
    Nu har jag fått min lille prins! Han kom igår på beräknat datum. Snabb förlossning blev det, fick åka ambulans in. Han var ute på 17 min :-ONu är vi hemma och alla mår bra. Jag önskar er andra lycka till och håller tummarna för att era bebbar kommer snart!
    GRATTIS
  • Fru H 81

    Möjlig mamma skrev 2009-08-09 01:23:26 följande:


    Bf+21? Oj, det var länge att vänta. Det låter otroligt jobbigt. Håller tummarna för att du ska slippa det.
    Ja, det är ju nästan så att man vill skriva sig hos min syster nu (som bor i stockholm) för att man ska få en tidigare igångsättning garanterad... Helt sjukt egentligen att det ska ha betydelse för var i landet man bor någonstans...
  • Möjlig mamma
    Fru H 81 skrev 2009-08-09 13:56:13 följande:
    Möjlig mamma skrev 2009-08-09 01:23:26 följande: Ja, det är ju nästan så att man vill skriva sig hos min syster nu (som bor i stockholm) för att man ska få en tidigare igångsättning garanterad... Helt sjukt egentligen att det ska ha betydelse för var i landet man bor någonstans...
    Ja, det är sjuk att det ska vara sådana stora skillnader beroende på var man bor i landet. Visst ska det finns valmöjligheter för landstingen och sjukvården att göra för egen bestämmelser men inte ska det vara så stor skillnad. Det är en vecka i skillnad! En evighet när man är så höggravid!!
Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...