• Fru H 81

    Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...

    Är det fler än jag som är helt redo för bebisen och låter allt för mycket tid gå åt att övertolka varje litet tecken och gärna gör allt för att sätta igång det hela?

    Har igår och i förrgår haft förvärkar (har bara haft sd innan) och försöker nu med hjälp av hallonbladste, raska promenader och färdknäppar få igång det hela, men på kvällen/natten avstannar det.

    Har ni haft förvärkar och hur länge i så fall? Har slemproppen gått? Mensvärk? Vad har ni provat för att sätta igång det och är det något som har fungerat (t.ex. vid tidigare graviditet)?

  • Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...
  • Skrymplan

    Usch!! Bf+21 låter verkligen otroligt mycket! Skulle aldrig stå ut.. Hoppas verkligen att din förlossning sätter igång snart så du slipper vänta sååå länge

  • Fru H 81

    Tack:)) Ja, vi får verkligen hoppas att ingen av oss behöver gå över till igångstättningens gräns! Hur går det för er, några nya känningar eller har ni gett upp hoppet?

  • Skrymplan

    Jag har inte gett upp hoppet riktigt än, de lär vell bli på onsdag när jag är upptagen med andra vitiga saker så jag tror stenhårt på de! :P

  • Lilla Smilla

    Nu har vår älskade och mycket efterlängtade lilla Elna kommit! Efter lång väntan ville hon äntligen komma ut torsdagen den 6 augusti, på bf+6. Tydligen funkade omvänd psykologi på henne. Hon var 50cm lång och vägde 4350g, en liten knubbis! Första värkkänningen kom kl. 7.00. Vi skrevs in på förlossningen kl. 11.13 och kl. 13.16 var hon född. Det var tufft och intensivt, mycket värre än första förlossningen. Kan lätt säga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv. Men det var det självklart värt när man fick upp lilltjejen på magen!

  • nahna87

    Lilla Smilla skrev 2009-08-09 21:27:17 följande:


    Nu har vår älskade och mycket efterlängtade lilla Elna kommit! Efter lång väntan ville hon äntligen komma ut torsdagen den 6 augusti, på bf+6. Tydligen funkade omvänd psykologi på henne. Hon var 50cm lång och vägde 4350g, en liten knubbis! Första värkkänningen kom kl. 7.00. Vi skrevs in på förlossningen kl. 11.13 och kl. 13.16 var hon född. Det var tufft och intensivt, mycket värre än första förlossningen. Kan lätt säga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv. Men det var det självklart värt när man fick upp lilltjejen på magen!
    Grattis! :D
  • Möjlig mamma
    Lilla Smilla skrev 2009-08-09 21:27:17 följande:
    Nu har vår älskade och mycket efterlängtade lilla Elna kommit! Efter lång väntan ville hon äntligen komma ut torsdagen den 6 augusti, på bf+6. Tydligen funkade omvänd psykologi på henne. Hon var 50cm lång och vägde 4350g, en liten knubbis! Första värkkänningen kom kl. 7.00. Vi skrevs in på förlossningen kl. 11.13 och kl. 13.16 var hon född. Det var tufft och intensivt, mycket värre än första förlossningen. Kan lätt säga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv. Men det var det självklart värt när man fick upp lilltjejen på magen!
    Grattis! Smärtan kan vara jobbig men som du säger det är självklart värt det när man väl får sin bebis på magen.

    Efter haft förvärkar i flera timmar och trott att det var på g så avtog självklart allt. Det är så frusterande att tro att det är på G bara för att några timmar senare konstatera att det var det inte. Frågan är nu om jag verkligen kommer tror att det är på g när det faktiskt är det och fixa barnvakt till syskonen i tid. Ju mer jag blir lurad utav dig bebisen ju längre tid tar det innan jag skulle ringa någon. När det väl är dags kanske man står där utan barnvakt p.g.a. man ringde inte i tid. SÅ jag säger till dig bebis; -nästa gång får det vara på allvar!! ANNARS!!

    Just nu har jag ett kärleks- och hat-förhållande till min bebis. Jag älskar pyret och längtar så otroligt mycket efter henne/honom fast jag hatar också henne/honom för att hon/han aldrig kommer. Imorgon är det mvc-besök igen och då hoppas jag på att jag ska kunna övertala min bm om att jag ska få en viktuppskattning och eventuellt en igångsättning fixad trots att bf inte är förrän söndag men jag tvivlar att jag kommer få henne att gå med på detta. Usch, min rädsla för att föda ett stort barn blir bara större och större ju längre tiden går. Nej, jag får nog prova den där metoden sitta i badkaret och blåsa ballonger eller något annat snart.
  • Fru H 81

    Lilla Smilla skrev 2009-08-09 21:27:17 följande:


    Nu har vår älskade och mycket efterlängtade lilla Elna kommit! Efter lång väntan ville hon äntligen komma ut torsdagen den 6 augusti, på bf+6. Tydligen funkade omvänd psykologi på henne. Hon var 50cm lång och vägde 4350g, en liten knubbis! Första värkkänningen kom kl. 7.00. Vi skrevs in på förlossningen kl. 11.13 och kl. 13.16 var hon född. Det var tufft och intensivt, mycket värre än första förlossningen. Kan lätt säga att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv. Men det var det självklart värt när man fick upp lilltjejen på magen!
    Stort grattis!! Vad skönt för dig! Du gjorde inget särskilt dagen innan som du tror kan ha gett effekt *hoppfull*

    Möjlig mamma skrev 2009-08-10 05:55:02 följande:
    Grattis! Smärtan kan vara jobbig men som du säger det är självklart värt det när man väl får sin bebis på magen. Efter haft förvärkar i flera timmar och trott att det var på g så avtog självklart allt. Det är så frusterande att tro att det är på G bara för att några timmar senare konstatera att det var det inte. Frågan är nu om jag verkligen kommer tror att det är på g när det faktiskt är det och fixa barnvakt till syskonen i tid. Ju mer jag blir lurad utav dig bebisen ju längre tid tar det innan jag skulle ringa någon. När det väl är dags kanske man står där utan barnvakt p.g.a. man ringde inte i tid. SÅ jag säger till dig bebis; -nästa gång får det vara på allvar!! ANNARS!! Just nu har jag ett kärleks- och hat-förhållande till min bebis. Jag älskar pyret och längtar så otroligt mycket efter henne/honom fast jag hatar också henne/honom för att hon/han aldrig kommer. Imorgon är det mvc-besök igen och då hoppas jag på att jag ska kunna övertala min bm om att jag ska få en viktuppskattning och eventuellt en igångsättning fixad trots att bf inte är förrän söndag men jag tvivlar att jag kommer få henne att gå med på detta. Usch, min rädsla för att föda ett stort barn blir bara större och större ju längre tiden går. Nej, jag får nog prova den där metoden sitta i badkaret och blåsa ballonger eller något annat snart.
    Behöver jag säga mer än att jag förstår dig precis...
  • crazy hannah

    Har inte läst på ett tag men säger GRATTIS till alla bebbar..

    Här kom förlossningen igång i onsdags kl 18 och kl 07 fick vi en underbar son en Alexander. Han vägde 4300 och var 53 cm lång. Kom hem idag efter en lång vistelse på Neonatal p.ga av hans socker var dåligt, så det blev sond och sockerdropp. Men nu mår han bra och ligger och sussar här brevid.

    Kram på er alla


    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • Möjlig mamma
    crazyhannah skrev 2009-08-10 15:39:42 följande:
    Har inte läst på ett tag men säger GRATTIS till alla bebbar.. Här kom förlossningen igång i onsdags kl 18 och kl 07 fick vi en underbar son en Alexander. Han vägde 4300 och var 53 cm lång. Kom hem idag efter en lång vistelse på Neonatal p.ga av hans socker var dåligt, så det blev sond och sockerdropp. Men nu mår han bra och ligger och sussar här brevid. Kram på er alla
    Grattis!
Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...