• ThereseNyman

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Queen70

    Man behöver knappast vara barnpsykolog för att inse att det är fel att låta ett spädbarn gråta i 40 minuter.....eller att det är fel att slå sitt barn med svångremmen för den delen.

    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:29:23 följande:


    hehe.. hur lång var din utbildning till barnpsykolog?
  • ThereseNyman

    Nej, jag frågar inte för att få medhåll i mitt beslut, det vet jag är rätt.
    Vill bara att ni ska inse att det inte är någon idé att försöka "omvandla" mig...

    O det är väl KLART att jag förstår att barn/bebisar skriker att för att vara dumma eller elaka....

    Jag har två barn till, så lite vet jag faktiskt om dem...

  • Familjen Rockström
    Queen70 skrev 2009-07-31 13:31:00 följande:
    På 20 sekunder hinner det knappast byggas upp en ångest på det viset. Det förstår du säker själv.Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:28:13 följande:
    Nej, men om barnet inte har någon tidsuppfattning, så kan den lika gärna tycka att det har gått 20 sekunder lika gärna som 20 timmar?
  • TvåTrollungar
    Queen70 skrev 2009-07-31 13:30:03 följande:
    nej det gör man verkligen inte. Man äger inte sina barn. Om man ser nån som gör nåt som är skadligt mot sina barn har man ett ansvar att säga ifrån. Vem är du att säga att jag ska lämna tråden....
    VA? det där hörde ju inte ens ihop med min "kommentar"
  • NorasMamma
    ThereseNyman skrev 2009-07-31 13:32:32 följande:
    Nej, jag frågar inte för att få medhåll i mitt beslut, det vet jag är rätt.Vill bara att ni ska inse att det inte är någon idé att försöka "omvandla" mig...O det är väl KLART att jag förstår att barn/bebisar skriker att för att vara dumma eller elaka....Jag har två barn till, så lite vet jag faktiskt om dem...
    Varför medhåll om man är så "säker" på sin sak?
  • Queen70

    Nej eftersom det inte hinner byggas upp en sådan ångest på 20 sekunder. Ångesten kommer ju när ingen svarar på barnets signaler.

    Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:32:38 följande:


    Nej, men om barnet inte har någon tidsuppfattning, så kan den lika gärna tycka att det har gått 20 sekunder lika gärna som 20 timmar?
  • Familjen Rockström
    Queen70 skrev 2009-07-31 13:32:22 följande:
    Man behöver knappast vara barnpsykolog för att inse att det är fel att låta ett spädbarn gråta i 40 minuter.....eller att det är fel att slå sitt barn med svångremmen för den delen.Familjen Rockström skrev 2009-07-31 13:29:23 följande:
    Vadär det som är så fel med att han/hon får fråta? alla barn gråter, right?
    Och hur du isf. uppfostrar ditt barn är olagligt.
  • NorasMamma
    NorasMamma skrev 2009-07-31 13:34:01 följande:
    Varför medhåll om man är så "säker" på sin sak?
    Haha jag läste fel. My bad.
  • lillamuan
    ThereseNyman skrev 2009-07-31 13:32:32 följande:
    Nej, jag frågar inte för att få medhåll i mitt beslut, det vet jag är rätt.Vill bara att ni ska inse att det inte är någon idé att försöka "omvandla" mig...O det är väl KLART att jag förstår att barn/bebisar skriker att för att vara dumma eller elaka....Jag har två barn till, så lite vet jag faktiskt om dem...
    men va bra therese! superbra att det funkat för dig MEN har du läst på ang ditt barns olika faser? jag menar INGET illa jag bara undrar. jag har 2 barn och jag är ingen perfekt mamma för det. jag är en "lärande mamma" som lär mig något nytt om mina barn varje dag
    Elin 080219 och Benjamin 090613
  • Queen70

    Det gjorde det väl? Du sa att alla gör som de själva vill med sina barn. Jag anser verkligen inte det. Man äger inte sina barn.


    TvåTrollungar skrev 2009-07-31 13:32:50 följande:
    VA? det där hörde ju inte ens ihop med min "kommentar"
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??