• Svar på tråden vi som fick våra små mars/april 2009
  • sherry mum

    Godmorgon mammor!
    det är ett under att jag ens orkar sitta upp just nu. Nellie höll på att vrida och vända på sig hela natten så vi har inte alls sovit bra!

  • modestyclara

    jag och rut har varit och slagits i en barnklädesbutik som sålde ut allt de hade för 50 % pga ombyggnad...blev två didriksons set till de äldre barnen

  • MamaCool

    Halloj halloj,

    Känner mig oxå otroligt trött - fast jag får sova hyfsat på nätterna... har ont i ryggen med eftersom jag sover som en ostbåge Vaknar av att vi ligger 5st i sängen o jag o Maya förflyttar oss då raskt till xtra sängen i hennes rum.

    Jag funderar på att börja ge henne välling inför natten. Har ni gjort det redan?! Är lite rädd att hon ska få problem m magen - o då ha svårare att sova. Kanske är det bara jag Vill inte sluta amma men skulle uppskatta att sova lite längre - om det nu hjälper m välling dvs... det vet man ju aldrig Sen vore det ju en STOR fördel o pappa kunde natta ibland

    Nu känns det verkligen som hösten är här... jag letar åkpåse till vår vagn som en toka. Har inte bytt till sittdelen än :-O... o vill inte byta förens jag har en åkpåse!

    Ha en mysig helg - i kväll ska jag o Maya på tjejmiddag - underbart!

  • sherry mum
    MamaCool skrev 2009-09-25 15:46:53 följande:
    Halloj halloj,Känner mig oxå otroligt trött - fast jag får sova hyfsat på nätterna... har ont i ryggen med eftersom jag sover som en ostbåge Vaknar av att vi ligger 5st i sängen o jag o Maya förflyttar oss då raskt till xtra sängen i hennes rum.Jag funderar på att börja ge henne välling inför natten. Har ni gjort det redan?! Är lite rädd att hon ska få problem m magen - o då ha svårare att sova. Kanske är det bara jag Vill inte sluta amma men skulle uppskatta att sova lite längre - om det nu hjälper m välling dvs... det vet man ju aldrig Sen vore det ju en STOR fördel o pappa kunde natta ibland Nu känns det verkligen som hösten är här... jag letar åkpåse till vår vagn som en toka. Har inte bytt till sittdelen än :-O... o vill inte byta förens jag har en åkpåse! Ha en mysig helg - i kväll ska jag o Maya på tjejmiddag - underbart!
    vi har tjyvstartat lite med välling här och nellies mage verkar ok...

    ikväll har vi BF (barnfritt!)..eller ja vi har ju lilla nellie. men utan de två stora så känns det som barnfritt!imorrn ska här sovas ut!
  • stockrosen

    Men här är ni ju!!!! Heeej!
    Ni försvann från mina favoriter och jag trodde bara att ni var tysta!
    Men så idag tänkte att nu vill jag höra hur ni har det och så tänkte jag skriva i tråden och så var den borta!!!!

    Måste läsa ikapp!!!

    Men slänger ut en fråga....har ni köpt riktiga overoler till vintern eller hur gör ni?

    Ohh vad kul att ni håller tråden igång!

  • stockrosen

    Så nu har jag läst ikapp.

    Melno:
    vad skönt att kunna slappna av när det gäller städningen.
    Själv städar jag inte en gång i veckan men om det kommer någon (händer ofta) så städar jag halvt ihjäl mig ....och gnäller på min 4-åring...näää, jag vill verkligen inte vara sån. Måste ändra på det där.

    Hur har det gått med förskolan?
    Har du kunnat lösa det?
    Tyvärr verkar det inte vara ett ovanigt problem. Oflexibla förskolor verkar det krylla av....inte kul alls.

    Min lilla hjärta är INTE förtjust i smakisar.
    Möjligtvis lite katrinplommon kan hon få i sig. annars är hon som hennes bror var - dvs hon föredrar amning.
    Ikväll skall vi testa välling igen...om jag försöker varannna dag så kanske det går en dag,...*hoppfull*

  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-09-25 15:46:53 följande:
    Halloj halloj,Känner mig oxå otroligt trött - fast jag får sova hyfsat på nätterna... har ont i ryggen med eftersom jag sover som en ostbåge Vaknar av att vi ligger 5st i sängen o jag o Maya förflyttar oss då raskt till xtra sängen i hennes rum.Jag funderar på att börja ge henne välling inför natten. Har ni gjort det redan?! Är lite rädd att hon ska få problem m magen - o då ha svårare att sova. Kanske är det bara jag Vill inte sluta amma men skulle uppskatta att sova lite längre - om det nu hjälper m välling dvs... det vet man ju aldrig Sen vore det ju en STOR fördel o pappa kunde natta ibland Nu känns det verkligen som hösten är här... jag letar åkpåse till vår vagn som en toka. Har inte bytt till sittdelen än :-O... o vill inte byta förens jag har en åkpåse! Ha en mysig helg - i kväll ska jag o Maya på tjejmiddag - underbart!
    vi har slutat amma. rut äter bara mat, gröt och välling. hon var lite hård i magen de första veckorna så då blev det en del katrinplommon men nu är magen ok.
  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-09-25 18:24:15 följande:
    Men här är ni ju!!!! Heeej!Ni försvann från mina favoriter och jag trodde bara att ni var tysta!Men så idag tänkte att nu vill jag höra hur ni har det och så tänkte jag skriva i tråden och så var den borta!!!!Måste läsa ikapp!!!Men slänger ut en fråga....har ni köpt riktiga overoler till vintern eller hur gör ni?Ohh vad kul att ni håller tråden igång!
    vi har en fleece-overall från mee too med stickat ytterst (lila med rosa och röda hjärtan) om det blir blåsigt och rut vill vara utanför åkpåsen så har jag ett regnoverall alt. polarns vindkläder att ha utanpå...
    vindmössa och vindtossor med yllesockor har jag köpt på polarn. vantar har jag beställt från ottopippi: ottopippi.blogspot.com/
Svar på tråden vi som fick våra små mars/april 2009