• mimmi 1

    Vad ska man göra med död kanin?

    Ge mig ett råd! familjens kanin har dött idag.*snyft* det var en utekanin, och ligger nu död i sin bur. VAD ska man göra med den? begrava är uteslutet, då marken är frusen, och vi fick ett par dm snö igår....
    Lägga i frysen i väntan på våren..-helt uteslutet.

    Men vad gör man?

  • Svar på tråden Vad ska man göra med död kanin?
  • Pusselbiten86
    Amazina skrev 2009-12-01 22:46:22 följande:
    Men fy fan! Ni har väl inte era döda husdjur i frysen!???
    precis :-O
    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • mimmi 1

    Hmmm, Hinduisk begravning lät ju intresant... att helt enkelt elda upp honom ute i skogen kanske? det blir ju som en kremering faktiskt, fast helt gratis! lysande idé... får diskutera med familjen i morgon hur vi ska göra...

    Varför är frysen utesluten? Tack... en stor död vädur i frysen tar ju en hel hylla, och vår frys är full som den är, dessutom huuuur äckligt känns inte det?? även om den är inpackad.. nej, som sagt-helt uteslutet!

  • Lincon
    Amazina skrev 2009-12-01 22:46:22 följande:
    Men fy fan! Ni har väl inte era döda husdjur i frysen!???
    Jag hade min kanin i frysen ett tag... tills det gick att begrava honom ute vidsidanav trädgårdslandet.

    Vad ska man göra annars, koka en gryta av kanske??
  • mimmi 1

    koka gryta? det var sarkastiskt och elakt skrivet! men jag förlåter dej, det var säkert ironi....

    Bästa rådet hittills är nog den Hinduiska...

  • Amazina
    Lincon skrev 2009-12-01 22:49:31 följande:
    Jag hade min kanin i frysen ett tag... tills det gick att begrava honom ute vidsidanav trädgårdslandet. Vad ska man göra annars, koka en gryta av kanske??
    Ja, kanske lämna den till någon som kremera den... Vad gör du med din mormor den dagen hon dör? Har du en frys i källaren till henne med?
  • mona83
    Amazina skrev 2009-12-01 22:46:22 följande:
    Men fy fan! Ni har väl inte era döda husdjur i frysen!???
    Dom ligger väl paketerade , man kan ju liksom inte låta dem ligga i buren tills våren kommer och det går att gräva i marken. Alla bor inte så att man kan fixa det själva direkt när dom dör...
  • mona83
    Amazina skrev 2009-12-01 22:52:58 följande:
    Ja, kanske lämna den till någon som kremera den... Vad gör du med din mormor den dagen hon dör? Har du en frys i källaren till henne med?
    Ja så kan man ju se på saken oxå....
  • mimmi 1

    Förhoppningsvis får mormor en vanlig hederlig begravning...
    nu spårar det ur här, och jag är inte på skämthumör, det förstår ni säkert....
    Vi har haft kaninen i 9 år faktiskt!!

  • mona83
    mona83 skrev 2009-12-01 22:54:23 följande:
    Dom ligger väl paketerade , man kan ju liksom inte låta dem ligga i buren tills våren kommer och det går att gräva i marken. Alla bor inte så att man kan fixa det själva direkt när dom dör...
    Ligger ingen mat i den lådan btw...
Svar på tråden Vad ska man göra med död kanin?