• gilia

    borde det ha synts på vul?

    är gravid i v 8 och har varit på vul 5+6 och 6+5 där det enda man såg var en förtjocknad slämhinna, grav testerna har hela tiden varit tydliga men svaga, senast igår tog jag ett, känner ingen smärta eller har blödit, kan det vara ett utomkved jag har fått,borde det inte ha synits på vul??

  • Svar på tråden borde det ha synts på vul?
  • Parenthood

    Jag är ingen specialst men så tidigt lär det kunna vara svårt att se/hitta. Nu i vecka 8 bör ni däremot kunna se embryo och till och med hjärta slå.

  • Katten2

    Utomkveds syns sällan på VUL, det är så litet (oftast). Om du är osäker borde du begära en nu VUL nu när du kommit så långt. Men har du inga smärtor eller blödningar borde det vara ok. Mitt utomkveds gjorde ont (inte på en sida utan som mensvärk) ett par dagar innan det kom en rejäl blödning, men så långt vill man ju såklart inte att det ska gå...
    Men den person som gjorde VUL på dig i v. 6 var inte förvånad och ville fälja upp det?

  • Katten2

    Oj, såg nu att detta var en gammal tråd. Hur gick det?

  • gilia

    jag fick ett missfall i v9, så det måste ha varit en ofostrig graviditet eller något sånt eftersom man aldrig kunde se nå foster

  • Katten2

    Vad tråkigt! Hoppas det lyckas snart  igen!

Svar på tråden borde det ha synts på vul?