• Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 10
  • Fru Mi
    SkruttenåSkruttan skrev 2010-05-08 05:23:00 följande:
    Hej alla glada!!  Tänkte bara se om tråden fortfarande är öppen?? 
    Hej hej, ja det har varit lite tyst ett tag. Hoppas bara att det betyder att alla har det bra och mår prima.
    Sonen hade en insident på dagis för ett par veckor sen. Han gick i vägen för två gungande barn i full fart på en däckgunga och fick den i huvudet. Vi fick spendera 7h på akuten och en natt på sjukhuset för att övervaka. Allt gick bra.
    .
  • grodunge
    Fru Mi skrev 2010-05-10 09:54:37 följande:
    Hej hej, ja det har varit lite tyst ett tag. Hoppas bara att det betyder att alla har det bra och mår prima. Sonen hade en insident på dagis för ett par veckor sen. Han gick i vägen för två gungande barn i full fart på en däckgunga och fick den i huvudet. Vi fick spendera 7h på akuten och en natt på sjukhuset för att övervaka. Allt gick bra.
    Det verkar som trådarna faktiskt inte stänger nu för tiden Några har jag kontakt med på facebook, men Fru Mi och Skruttenåskruttan har jag inte som kontakter där. Finns ni på facebook?

    Vad otäckt med dagis-incidenten!! Precis det scenario som vi diskuterade rent hypotetiskt när vi var på besök på den förskola där vår son ska börja. Gick allt bra tillslut? Fick ni bra hjälp på akuten? (7 timmar låter lite VÄL länge...)
  • EmiliA o7

    Hejsan!!

    Jag tror jag har skrivit en eller två gånger i denna grupp när jag var gravid eller nå.. :) Vet inte riktigt, kanske inte i denna, men någon tråd innan.. :)

    Vi visst juh att vi skulle få en son men inte att han var sjuk.. Det fick vi veta på ks, en dag efter han var född..

    Han har Hemofili A svår..! Snart fyller han 1år.. Tiden bara springer i väg.. :)
    Det är full fart på han, fast han har inte lärt sej gå eller å krypa än, men springa i gåstolen kan han.. ;D

    Brukar vara in å läsa då å då, så nu passar jag på å skriva.. ;)

    Ha det bra// Lill

  • Fru Mi
    grodunge skrev 2010-05-10 19:32:24 följande:
    Det verkar som trådarna faktiskt inte stänger nu för tiden Några har jag kontakt med på facebook, men Fru Mi och Skruttenåskruttan har jag inte som kontakter där. Finns ni på facebook?Vad otäckt med dagis-incidenten!! Precis det scenario som vi diskuterade rent hypotetiskt när vi var på besök på den förskola där vår son ska börja. Gick allt bra tillslut? Fick ni bra hjälp på akuten? (7 timmar låter lite VÄL länge...)
    Ja så är det alla trådar gamla som nya stänger aldrig. Jag finns på facebook, inkorgar dig.
    Allt gick bra efter gungankrocken. Det mest irriterande med 7 timmar akuten är att jag ringde barnkliniken och ville dit och ta trombocytprover för att slippa akuten men de vågade inte utan ville att vi skulle kolla hjärnskakning också. Jag tyckte att det var onödigt men jag är som så att jag säger inte gärna emot för den dan man gör det så är inte undersökningen onödig. Vi fick bara sova över för observation.
    .
  • EmiliA o7
    grodunge skrev 2010-05-11 18:45:55 följande:
    Välkommen EmiliA o7
    Tack! {#lang_emotions_laughing}

    Idag bestämmde jag mej för å ta bort gåstolen då han river ner precis allt, han forr in i en stol imorse med en jädra fart å stolen välte omkull men som tur var fick han inte den på sej..Så de va sitta dagen med gåstolen..  Nu får han ligga på golvet å försöka lära sej krypa.. {#lang_emotions_wink}

    Ha de fiint!
  • Fru Mi
    EmiliA o7 skrev 2010-05-12 09:56:45 följande:
    Tack! Idag bestämmde jag mej för å ta bort gåstolen då han river ner precis allt, han forr in i en stol imorse med en jädra fart å stolen välte omkull men som tur var fick han inte den på sej..Så de va sitta dagen med gåstolen..  Nu får han ligga på golvet å försöka lära sej krypa.. Ha de fiint!
    Ja de kan få upp ordentlig fart på gåstolen som här hemma gick under beteckningen spring spring
    .
  • Fru Mi

    Ditten: Och ni andra med såklart, men såg att du skrivit om bebisens vikt på facebook. Vill inte att alla där ska veta men 10dagar innan beräknad förlossning ska det bli kejsarsnitt så vi behöver inte fundera så mycket på vikten. Eller hjärnblödning heller för den delen. Känns skönt, hoppas vi gör det i onödan men det spelar ingen roll.
    Så, 2barnsmamma om två veckor alltså


    .
  • grodunge
    Fru Mi skrev 2010-05-12 11:26:21 följande:
    Ditten: Och ni andra med såklart, men såg att du skrivit om bebisens vikt på facebook. Vill inte att alla där ska veta men 10dagar innan beräknad förlossning ska det bli kejsarsnitt så vi behöver inte fundera så mycket på vikten. Eller hjärnblödning heller för den delen. Känns skönt, hoppas vi gör det i onödan men det spelar ingen roll.Så, 2barnsmamma om två veckor alltså
    Låter skönt att ni kan koncentrera er på en bra förlossning och slippa oroa er för eventuella blödningar! Håller ni förlossningsdatumet hemligt för nära och kära? Stort lycka till!!
  • Fru Mi
    grodunge skrev 2010-05-12 14:09:04 följande:
    Låter skönt att ni kan koncentrera er på en bra förlossning och slippa oroa er för eventuella blödningar! Håller ni förlossningsdatumet hemligt för nära och kära? Stort lycka till!!
    Ja, det är hemligt utom för de som ska vara barnvakt åt storebror De andra vet inte ens att det blir snitt. Snitt=pojke
    .
Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 10