• Fiansess

    Fler med graviditetsdiabetes? Del 2

    Här fortsätter vi snacket om allt vi kan komma på vare sig det gäller diabetesen eller annat roligt, i väntan på våra efterlängtade bebisar!
    En del har fått, en del är NÄRA och en del har snart sina med .

    Välkomna alla nya som gamla graviddiabetiker!

    Del 1 hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47871042.html

  • Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2
  • himla

    hur nära bF är ni ..och har ni någon infektion i kroppen .. jag hade konstiga värden precis innan jag fick tim och då hade jag ju haft magsjuka och förkylning innan där också ...

    Jag ska ju mäta mina värden ca en gång i månaden nu fram tills jag ska på återkoll om ett år ca ... spännande att se vad de kommer att ligga på nu när man har blivit lite (hmm) slarvigare med kosten igen


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
  • Movieprincess
    himla skrev 2010-03-23 12:48:32 följande:
    hur nära bF är ni ..och har ni någon infektion i kroppen .. jag hade konstiga värden precis innan jag fick tim och då hade jag ju haft magsjuka och förkylning innan där också ... Jag ska ju mäta mina värden ca en gång i månaden nu fram tills jag ska på återkoll om ett år ca ... spännande att se vad de kommer att ligga på nu när man har blivit lite (hmm) slarvigare med kosten igen
    Jag har BF 21 april så det är ju en bit kvar...men mina värden har alltid legat bra till igår då så jag fattar inget!

    Spännande, hoppas sockret ligger bra så du kan fortsätta vara lite slarvig
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Nina svalan

    Jag en typiskt diabetiker enligt min bm, jag bara stiger mer och mer- men enligt henne så är det ett bra tecken- livmodern växer och moderkakan tar åt sig näring.
    Det här innebär att jag får lov att ta mwer insulin....26-28E vid varje måltid. innan jag vart gravid så tog jag 6E...och mer kan det bli...


    Bf 100727
  • jennsans
    himla skrev 2010-03-23 12:48:32 följande:
    hur nära bF är ni ..och har ni någon infektion i kroppen .. jag hade konstiga värden precis innan jag fick tim och då hade jag ju haft magsjuka och förkylning innan där också ... Jag ska ju mäta mina värden ca en gång i månaden nu fram tills jag ska på återkoll om ett år ca ... spännande att se vad de kommer att ligga på nu när man har blivit lite (hmm) slarvigare med kosten igen
    vem har sagt att du ska mäta dina värden?? ingen som sagt till mig...
  • himla
    jennsans skrev 2010-03-23 14:58:59 följande:
    vem har sagt att du ska mäta dina värden?? ingen som sagt till mig...
    jarl...

    ...å sen jennsans är du förvånad att vi fått olika info ...hehe ... 
    Men det var mer så där liksom för min skull du vet ... inte DU MÅSTE !!!! ÅÅÅ absolut INTE mer än en gång i månaden ... det var inte det han ville... utan mera hålla koll fram till återbesöket som jag ska göra på vårdcentralen ...
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
  • Kicki83

    HEJ

    tack för svaren.
    Blev inlagd igår och skulle få insulin men HUXFLUX så tycker som att mina värden var för bra för insulin. inte ett värde över 8 på en vecka så jag fick åka hem igen.
    men dom upptäckte att mitt blodtyck var för högt nu så det ska jag kolla regelbundet.
    Så nu ska ajg fortsätta och kostbehandla.

    Har Bf 21 april.
    På tillväxt så beräknade bebben väga 3-3,3kg... en liten heffaklump.
    När dotter föddes vägde hon 2890g

  • jennsans
    himla skrev 2010-03-23 16:39:28 följande:
    jarl... ...å sen jennsans är du förvånad att vi fått olika info ...hehe ...  Men det var mer så där liksom för min skull du vet ... inte DU MÅSTE !!!! ÅÅÅ absolut INTE mer än en gång i månaden ... det var inte det han ville... utan mera hålla koll fram till återbesöket som jag ska göra på vårdcentralen ...
    hmm ok.. hur låg dina värden på kolldagen efter förlossningen då?
  • himla
    jennsans skrev 2010-03-23 20:41:42 följande:
    hmm ok.. hur låg dina värden på kolldagen efter förlossningen då?
    helt normalt som de hade gjort innan ... trots lapskojs nä, de var ju helt ok och även på tim hela tiden såå nä var inte därför ! ... Ska du på efterkoll där på specmvc .... ??? kanske du ska kolla då ?? för jag ska ju bara på efterkoll hos min gamla bm på mitt MVC ... (hon har kommit tillbaka)   kan det ha något med det att göra !!?!
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
  • jennsans
    himla skrev 2010-03-23 21:06:07 följande:
    helt normalt som de hade gjort innan ... trots lapskojs nä, de var ju helt ok och även på tim hela tiden såå nä var inte därför ! ... Ska du på efterkoll där på specmvc .... ??? kanske du ska kolla då ?? för jag ska ju bara på efterkoll hos min gamla bm på mitt MVC ... (hon har kommit tillbaka)   kan det ha något med det att göra !!?!
    jo kanske har med det o göra.. jag ska till specen.. men det känns mysko ha ha
  • himla
    jennsans skrev 2010-03-24 07:00:04 följande:
    jo kanske har med det o göra.. jag ska till specen.. men det känns mysko ha ha
    nämn något som INTE vart mysko under vår spec mvc tid tillsammans ...

    Hoppas att vi Ses imorgon... var ett tag sedan nu ... ska bli roligt att se Joakim igen
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Tim 100301 v.37+4♥
Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2