• versan

    Ekonomiska Tips, Ge ditt bästa spara tips & knep. :-)

    Kom igen allihop och ge denna tråd ditt bästa Spara Tips.

    Här kan du lägga in alla Knep för att Spara pengar,
    Stora som små.
    Hur får du pengarna att växa tex? (bankerna ger inte så mycket)
    Hur gör du för att göra guldkant på vardagen/helgen osv...

     
    Är man i ekonomisk knipa?
    Vad gör man! Hur får du ut det mesta av dina matvaror.
    Här lämnar vi tips!

    Har du någon bra länk du vill tipsa om så säg till så sätter jag upp den här.  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 11:18
    Här hittar ni massor av Ekonomiska Tips av Oj. (jag ska lägga upp dom här så fort jag hinner.
    www.familjeliv.se/Forum-4-188/m49940058.html

  • Svar på tråden Ekonomiska Tips, Ge ditt bästa spara tips & knep. :-)
  • versan

    Hahaha... Här ligger man i lä.
    Tackar Oj för alla bra Tips!  {#lang_emotions_sunny}
    Hoppas det hjälper någon här.

    Mera Tips.
    Oavsett om man har det bra eller dåligt ställt så finns det alltid något man kan förbättra.
    kanske för att spara miljön.

    Vill du vara anonym så inboxa mig så lägger jag ut råden i tråden.

  • versan
    Amazina skrev 2010-01-16 10:49:21 följande:
    Jag tror att en stor grej är att hitta någon kompis i närheten av där man bor som man kan dela saker med. Verktyg till ute och inne, vissa köksapparater man använder sällan, bil om man inte kör var dag, vissa förrådsvaror, vissa städmedel som man använder jättesällan, fritidsutrustning om barnen är i hyfsat samma ålder. Behöver man inte köpa nytt var gång utan kan låna av grannen så sparar man ju jättemycket av handlingskostnaderna! Man kan även ställa upp som barnpassare åt varandra så att man kan jobba lite mer. Om man inte har råd att lyxa till maten var helg kan man äta billigare, men göra snygga uppläggningar, tända ljus.
    Toppen bra ide.
    Så gör vi här grannarna lånar av varann.
    Tex häcksaxar, snöslungor, motorsågar osv...
    Vet du med dig att grannen har tex ett helst snickeri i källaren.
    Fråga om hjälp & mot ersättning förstås.
  • nobivac

    först och främst gör en budget så duvet vad du har att röra dig med,sätt INTE in en viss summa avsedd för mat.

  • versan

    Känner du flera som gör storkok.
    Så kan man byta matlådor med varann.
    4 personer alla gör 5 matlådor sedan byter man till sig matlådor.
    Kul sätt att få prova ny mat.
    Ny rolig mat för en veckan.

  • Myscho
    versan skrev 2010-01-16 20:14:55 följande:
    Känner du flera som gör storkok. Så kan man byta matlådor med varann.4 personer alla gör 5 matlådor sedan byter man till sig matlådor.Kul sätt att få prova ny mat. Ny rolig mat för en veckan.
    Rolig tanke!

    sitter o planerar hur mina kommande matvanor ska se ut, vill dock att det ska vara så billigt som möjligt vad är rimligt en person? och en liten herre på 1½ år som man ska ha vv ? :)

    Vill ha storkok, då jag kan tänka mkt laga det mäst och frysa VV, mera tid med sonen då :)
  • Storis

    Byter magasin med mina svägerskor/systrar.

    Lånar på biblioteket.

    Bakar eget bröd.

    Ärver kläder fram och tillbaka med släkt och vänner.

    Har sladd med avstängningsknapp till tv och dator så att det inte står på stand by.

    Släcker lampor.

  • Anna M

    Spargris :)
    Kanske fånigt eller självklart tips, men vi lägger alla mynt i ett tom avskuren petflaska. Pengar man inte märker av. Alltifrån en 50-öring till en tjugolapp man inte behöver för tillfället.
    Efter ett tag har man lite extra pengar till något roligt.

    Passar ofta på att köpa mat med kort bäst före datum och fryser in. Kan bli fin mat för lite pengar.

  • Strawbaby

    Jag vill återigen passa på att tipsa om

    www.gratisguiden.se här kan du hitta gratis varuprover, samlarkampanjer etc.

    www.gratisgodis.se här kan du samla till gratisgodis.

    www.gratisbio.se den bästa gratissidan, inte alls särskilt svårt att samla poäng som du sedan byter till presentkort,biocheckar eller tidningsprenumerationer. Jag kan värva dig och du får 75 poäng direkt!

    www.buzzador.se och få chans att prova nya produkter gratis!

    bli medlem på www.marianova.com och du får betalt för varje unik besökare/vecka.

  • Strawbaby

    Måste bara tipsa om en enkel, billig och mättande maträtt jag gjorde igår - potatismosbiffar!

    Jag gjorde vanligt potatismos (alltså hemlagat), sedan blandade jag i 1 ägg, ca 3-4 msk vetemjöl och ca 2 dl riven ost. Sedan smaksatte jag med 2 dl majs, örtsalt och några msk senap. Av smeten formar man biffar som man vänder i mjöl och steker i någon minut på vardera sida. Jättegott!!

    Kan varieras med andra grönsaker, linser, bönor, hackad skinka etc etc.

Svar på tråden Ekonomiska Tips, Ge ditt bästa spara tips & knep. :-)