LadyK skrev 2010-02-22 10:55:21 följande:
För den som klarar av att hantera kontokort med kredit, alltså inte "förhandlar" sig, vill jag tipsa om mitt statoil mastercard-kort. De flesta andra kort kostar några hundralappar/år-detta är gratis. Förutom att du får rabatt på bensinen får du poäng på precis allt annat som du handlar. Detta löser man sedan in till rena pengar på en mack. Det är inget presentkort utan du får en 100-lapp direkt i näven. Jag brukar lägga undan alla dessa checkar när de kommer och lösa in 2 ggr./år. Brukar bli mellan 500-600 varje gång som jag gör något roligt för/sparar.Perfekt att betala maten med-det blir ju mycket pengar på ett år, om man gör ett större inköp som en resa eller någon möbel, då kan det komma en check på 300:- att lösa ut. Under åren har jag åtminstone löst in över 5000:-, pengar jag inte hade fått om jag betalat kontant.Obs! För er som vet att ni inte kan hantera kort, strunta i detta råd!Och det kanske finns liknade bra kort eller bättre, då får ni gärna dela med er av era erfarenheter så kan jag byta. När det gäller pengar kan jag vara "en otrogen jävel":)
Hehe.... Det är vi med.
"OTROGNA"
Vi kör med coops Kort där man får poäng på allt man handlar.
Och handlar vi tex på ica så drar vi icas kort får poäng där sedan betalar vi med coop/visa kortet och då får vi rabatt checkar även där.
På 5månader nu så har vi fått 1000:- i rabattcheckar.
Nu tex så ska vi renovera badrummet kommer att landa på ca 90.000 då betalar vi det direkt med coop/visa kortet gissa om det kommer att regna in coops rabattcheckar som vi sedan handlar mat för.
i & för sig kostar det att ha kortet men det har vi tjänat in flera ggr om.
Men jag håller med dig här vet man med sig att man ej kan handskas med kort så låt bli kort.