• Hormonermedhumör

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (hmm..)

    Usch vad jobbigt det är att vara ensam hemma. Så fort min man kommer hem så blir ju lugn och mig själv igen. När jag är ensam målar jag upp allt det värsta och har sån ångest!

  • Anonym (fd)

    Jag har levt under en rejäl stress sista tre månaderna och det resulterade i ett skyhögt blodtryck. Detta trots mycket sunt näringsintag och regelbunden träning.

    nu går jag ner i arbetstid.

  • Anonym (:()

    Nån som ha känt flera extraslag på raken ? Ha vaknat av de en natt och fick de nyss i soffan. SKIT LÄSKIGT! Känns som om hjärtat ska hoppa ut.. om man ändå slapp känna de.. Det känns ju så hårt.

  • Anonym (zz)
    Anonym (:() skrev 2013-11-04 21:24:14 följande:
    Nån som ha känt flera extraslag på raken ? Ha vaknat av de en natt och fick de nyss i soffan. SKIT LÄSKIGT! Känns som om hjärtat ska hoppa ut.. om man ändå slapp känna de.. Det känns ju så hårt.

    det har jag i perioder ofta, ibland många timmar i sträck. och ja, det är väldigt obehagligt. ibland är det som hela min kropp pulserar samtidigt, som när man sitter helt still fast benet ex kan röra sig endå lite av blodet lixom, så blir hela kroppen av en viss typ av hjärtklappning. kan stå upp ( om ja orkar för brukar bli slut/trött samtidigt) o då kan ja lixom inte stå still..


     

  • Anonym (:()
    Anonym (zz) skrev 2013-11-04 21:55:16 följande:
    det har jag i perioder ofta, ibland många timmar i sträck. och ja, det är väldigt obehagligt. ibland är det som hela min kropp pulserar samtidigt, som när man sitter helt still fast benet ex kan röra sig endå lite av blodet lixom, så blir hela kroppen av en viss typ av hjärtklappning. kan stå upp ( om ja orkar för brukar bli slut/trött samtidigt) o då kan ja lixom inte stå still.. 



    Hjärtat slå extraslag utan nått vanligt slag imellan. Utan de hoppar helatiden kanske 3-4 extraslag i rad
  • Anonym (jävla ångest)
    Anonym (:() skrev 2013-11-04 21:24:14 följande:
    Nån som ha känt flera extraslag på raken ? Ha vaknat av de en natt och fick de nyss i soffan. SKIT LÄSKIGT! Känns som om hjärtat ska hoppa ut.. om man ändå slapp känna de.. Det känns ju så hårt.



    Japp har haft så många ggr och första gångerna jag hade så hoppade jag till och var

    snabb med att kolla pulsen, det är jätte obehagligt när det kommer flera dunk efter varandra
  • Anonym (Jag 2)
    Anonym (zz) skrev 2013-11-04 13:00:06 följande:
    det är inte mer trafik eller väldigt stressat/rörigt på ditresan än hem, för sånt kan verkligen ge mig panik/yrsel i trafiken. åh va härligt! :) alltid ett steg åt rätt håll.

    Nej snarare tvärs om. Jag vet inte varför men mina symtom på ångesten är nästan alltid värst fram till lunch. Att ha inplanerade möten på jobbet på förmiddagen leder till mer ångest för då mår jag ofta illa. Det är som att hjärnan ställt in sig på att efter lunch kommer inte ångesten så då mår jag hur bra som helst. Idag är en jobbig dag, först köra alla milen till jobbet för att sen sitta i möten non stop till 13 och tankarna mal redan. :(
  • Anonym (:()
    Anonym (jävla ångest) skrev 2013-11-04 22:57:31 följande:
    Japp har haft så många ggr och första gångerna jag hade så hoppade jag till och var

    snabb med att kolla pulsen, det är jätte obehagligt när det kommer flera dunk efter varandra



    Ja å när man inte känner att hjärtat hinner göra nått mellan slag bli man rädd. Ja trodde verkligen att ja skulle dö igår
  • Anonym (hmm..)

    Nån som upplever att synen är påverkad ? Vet inte om det beror på ångesten?

  • Anonym (zz)
    Anonym (:() skrev 2013-11-04 22:14:13 följande:



    Hjärtat slå extraslag utan nått vanligt slag imellan. Utan de hoppar helatiden kanske 3-4 extraslag i rad

    ja nu har jag flera varianter, ibland där det är som du beskriver, ibland där det växlar mellan lite uppehåll och sen dubbel/trippelslag.. eller det hjärtat kan typ synas genom kläderna så hårt o intensivt dunkar det, eller när det är som svårt/för ansträngande att andas samtidigt för det går så intensivt.. usch det är verkligen obehagliigt


    tycker kombinationen med svårt o andas är obehagligast. för det hände rinte så ofta o tror alltid det ska "gå över styr" då 

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?