• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • na96gen

    vi är i början på veckan 8 och jag kämpar på med höga blodsockervärden hela tiden, håller på och blir smått galen. Minns inte att mina 2 tidigare har varit så jobbiga... Skall som tur är och ta värden på onsdag så får jag se vilket HbA1c jag har ... men trist att bl inte alls vill samarbeta Rynkar på näsan Hoppas liten där inne mår bra iallafall ....

  • harvärldensunderbarastefamilj

    na96gen- för mig hjälpte det att höja basalen rätt mkt i början (har dock sänkt en del nu) men första v så gjorde det susen =)

  • na96gen
    harvärldensunderbarastefamilj skrev 2010-07-05 21:18:10 följande:
    na96gen- för mig hjälpte det att höja basalen rätt mkt i början (har dock sänkt en del nu) men första v så gjorde det susen =)
    Tack, det skall jag prova, har höjt 2 redan men inte vågat mera ... Men eg är det ju bara prova
    Ha en bra dag  {#emotions_dlg.flower}
  • harvärldensunderbarastefamilj

    na96gen- tror jag dubblade min nattdos ett tag tom har nu höjt den fr 8 till 12 o det verkar vara lagom var annan natt. Sen blir det som inatt kl 03 låg jag på 7,2 kl 04 låg jag på 12 =( Hatar sånt!!! Har haft svårt att få ner det ordentligt efter det så har varit hemma fr jobbet idag o skall vara hemma imorgon med så jag får koll igen.

  • Protea

    Vad kul att allt gar sa bra med jobb och inskrivning osv!

    Jag madde pest igarkvall, jatteont i huvudet fast blodsockret lag bra och jag gick och la mig vi 19 tiden, vaknade for att ga pa toa runt ett och da blev jag sa yr att jag nastan svimmade. Min man var tvungen att stodja mig till toaletten! Sen snurrade det sa fort jag vande pa mig i sangen och lika dant i morse.

    Tog det lugnt och det gick tillslut och jag jobbade hel dag i dag men lite otackt var det.

    Har ni varit sa yra?

    Sen var mitt blodsocker 10.2 efter en bra lunch och sen sjonk det till 2.6....helt knepigt....

    Ska pa kontroll pa torsdag sa da far jag fraga om rad!

  • Vallmoblomman

    Tjejer, kan ni inte ta och skriva in er på vår bf lista, länk finns högst upp i tråden, så kul att se när våra små ska komma

  • harvärldensunderbarastefamilj

    protea- fy så jobbigt o bli så yr, har klarat mig från det tack o lov. Kan ju vara  att ditt blodtryck sjönk så det snurrade till?!

    vallmo- hoppar gärna bf listor ännu, vill avakta några v till. Vågar inte ropa hej ännu på ett tag =)

  • Maddie72

    turkisk peppar -  Jo det är den nya BF-tråden. Då måste vi nog be Vilda Tiger om att länka till nya tråden, eftersom det är hon som är trådstartaren här. 

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare