• Rudies

Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010

Här kommer den nya tråden!

Välkommen att hoppa in alla nygravida eller ni gammelgravida som just upptäckt att vi finns, var inte rädd att lägga er i våra diskussioner och följ gärna med på fikaträffarna och dela erfarenheter och upplevelser. :)

Här är den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m48247488.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 08:57
    BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m50235868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-21 20:15
    FIKATRÅDEN: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m52106246.html

• Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010
  • Myran09

hoppas ni haft trevligt på fikat! vi är hemma och har sjukstuga:(
    åter till viloläge medan barnen sover..

• Krutgumman
    Camilla: Jag håller med, hade det inte varit bättre att vi fått säga hej på BB än här? Du får be BM om en hinnsvepning så kanske det händer grejer!

Jaana: Haha, måste nästan sett komiskt ut med utstickande rumpa mitt under förlossningen! Sedär, då behöver det inte betyda något att lillis fortfarande stökar. Nästan hellre trappat upp kvällsbökandet än tvärtom!
  • Krutgumman
    Sandra: Haha, jag känner mig trög! Kan inte släppa att jag inte kopplat ihop två och två och fattat att det är Thomas som är pappa. Solklart nu. Till och med varit in på din blogg mellan varven men fortfarande inte kopplat. Nu ser jag ju att Ebba är lik honom och allt Skyller på graviddemens (kommer bli mycket intressant se vad amning kommer göra åt den saken, lär inte bli bättre...! )
  • mamma till tre troll

krutgumman: ja om inte annat så såg de ju komiskt ut att jag tryckte där samtidigt som jag krystade.. o blev blå om näsan haha..
    ja du.. ammningen lär göra dig mer förvirrad.. har inte varit så glöms o förvirrad som denna gång.. hujja

• Mary Jo

EricaaS- AJ! Stackare.. hoppas det går över snart. har hört att det inte är bekvämt! pumpa! Har hört att man kan duscha varmt och massera bröstet oxå!Tack,känns bra att få vara hemma!

---

Ja nu är vi hemma. skönt. men jag är TRÖTT ! Vilja sov jätteoroligt i natt på sjukhuset och var mest vaken. fick bli hämtmat idag.. fy.. plus att hon var trött/gnällig/hungrig och hade ont nyss. Det var ingen bra kombo. Nu somnade hon iaf men jag tror inte hon sover för natten.

Hon äter mkt sämre nu. mellan 50-150 ml åt gången o Vilja brukar alltiiiiid äta minst 200 ml. Men bara hon ätet 500 ml om dagen är det ok.

Kommer ni ihåg att jag har klagat på att hon inte kan suga på nappen? NU kan hon det! haha! Vilket sug det är,man får dra så hårt man kan för att få ut nappen(= Dålig kombo när hon precis somnar,vi måste dra ut den direkt så inte stygnen går upp) och det låter helt annorlunda när hon äter ur flaskan. förut kom det luft där läppen var delad men nu låter det ingenting. Tror jag förstår nu varför hon har varit pruttig sen hon föddes

• badhairday

Sofia: Skönt att ni är hemma och att allting gått bra! Hoppas hon slipper ha ont snart! Kan tänka mig att det var hemskt att se henne sövas. Jag hade också gråtit om jag sett Hogge bli sövd! Men hon verkar ju vara en riktig kämpe och solstråle eran tjej!
    Ska bli kul att träffa "nya" Vilja sen på nästa fika!!

• humilis

erika: Köp fetvadd från apotek och hårföna brösten! ellerduscha varmt och massera med olja för att lätta på trycket!

hag tror jag minsann fick det första leendet idag av vackerkilen. gud så det värmer i hjärtat.

• Mary Jo

Maria-
    tack! Ja det var skitjobbigt när hon somnade men det gick ju fort iaf! Ja,jag kommer o fikar så fort vi är pigga!:)

• Myran09

Vad härligt att det gått bra för er Sofia! Hon är en liten tuffing! :)
    Det är nog aldrig roligt att se sitt barn sövas. Usch, vill inte ens tänka på hur det ska kännas när det är dags för Alice att bli sövd.
    Jag som storgrät när de skulle ta bort respiratorn, som ju ändå var positivt att de kunde ta bort, men ändå forsade tårarna och jag trodde att hon skulle hinna dö innan de får tillbaka den igen om hon inte skulle ha klarat av att andas själv..Knäpp är vad man är ibland.

Sara- Amningsdemens är inte att leka med heller. Det kan ju inte finnas nåt som heter flaskmatningsdemens, men jag är då lika trög som under graviditeten och amningen haha.

• mijamarijan

Pernilla: Ja hehe, men någon gång tar vi oss säkert iväg, men det är ju ingen brådska med det heller, säkert blir det bara roligare och roligare för dom små ju större dom hinner bli;) Men ingen Ebba och Pernilla tog sig till fikat idag märkte vi ju! så hon har tagit sig sovmorgon i morse Ebba?:)

Haha ja men man får ju träning bara av att humpa upp och ner hela dagarna också, så är det en bra kombination att busa samtidigt som man får lite nytta gjort, kan ju säga att all träning behövs här just nu för jag ligger också gärna i soffan och käkar choklad, det brukar bli minst en chokladkaka om dagen hehe, försöker sluta för nu märker jag att det börjar gå uppåt på vågen nu när jag ammar mindre:S

Åå vad kul!:D brukar också beställa från fujidirekt och är alltid nöjd, nu väntar jag på nya bilder jag med men det blev inga förstoringar den här gången. Jo vi har tänkt att ta Ivan till fotograf här nåon gång runt halvåret, måste bara komma ihåg att ringa och boka tid någon gång, har ju inte det bästa minnet nu för tiden!!:P skulle vara kul att få någon bild på oss alla tre också, det borde man ju kunna ta samtidigt som bebisbilderna..:)

Svar på tråden Vinter/vår/sommar mammorna i Luleå 2009/2010