• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-21 10:15:08 följande:
    Hej tror att jag har enligt FL 28/3...
    Hur fick ni bort Xet förra gången?
    Då har vi BF en dag i från varandra.. vi måste försöka tänka positivt och förutsätta att det inte är ett nytt X. Det är större chans att det sitter rätt än att få ytterligare ett X.
    Jag opererade bort min vänstra äggledare, så jag har bara den högra kvar... men jag hoppas ju att den ska vara i bra skick. Hur fick du bort ditt?
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-07-21 10:49:17 följande:
    Då har vi BF en dag i från varandra.. vi måste försöka tänka positivt och förutsätta att det inte är ett nytt X. Det är större chans att det sitter rätt än att få ytterligare ett X.
    Jag opererade bort min vänstra äggledare, så jag har bara den högra kvar... men jag hoppas ju att den ska vara i bra skick. Hur fick du bort ditt?
    såg nu att bf är visst 24mars.
    Mitt tog vi bort med cellgift :( så jag ägglossa från samma sida nu igen....kommer säkert gå åt helvete igen:(
    Är nästan säker på att de kommer gå bra för dig:)
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-21 18:32:11 följande:
    såg nu att bf är visst 24mars.
    Mitt tog vi bort med cellgift :( så jag ägglossa från samma sida nu igen....kommer säkert gå åt helvete igen:(
    Är nästan säker på att de kommer gå bra för dig:)
    Jag hoppas och tror att det kommer gå bra för dig oxå... försök tänka positivt innan du vet....
    Hur länge fick du vänta med bebisverktaden efter cellgifterna`?
  • lia27

    3-6månader... gjorde ett oväntad försök nu och det tog sig direkt...
    Vad har du för symptom?

  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-21 22:17:13 följande:
    3-6månader... gjorde ett oväntad försök nu och det tog sig direkt...
    Vad har du för symptom?
    okej. Jag har svinömma bröst, gaser i magen, trötthet, stickningar i livmoder och är lättirriterad..
    Vad har du för symtom?
  • lia27

    uppblåst,ömma bröst,väldigt trött,öm på ena skinkan :( stickningar i livmodern o lite på samma sida där Xet låg innan, sen känner jag mig typ varm i livmodern underifrån....konstigt,mensvärk,ont ländrygg

  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-07-21 22:44:55 följande:
    uppblåst,ömma bröst,väldigt trött,öm på ena skinkan :( stickningar i livmodern o lite på samma sida där Xet låg innan, sen känner jag mig typ varm i livmodern underifrån....konstigt,mensvärk,ont ländrygg
    Ungefär samma symtom som mig då. Jag har fortfarande inte berättat för sambon att jag är gravid. Han är på golfresa och kommer hem på lördag.. vill inte berätta på telefon.. så han ska få denna goda nyhet på lördag svårt att hålla sig tills dess.. .plussade några timmar innan han åkte i söndags... så typsikt! skulle testat på morgonen...
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-07-22 06:54:53 följande:
    Ungefär samma symtom som mig då. Jag har fortfarande inte berättat för sambon att jag är gravid. Han är på golfresa och kommer hem på lördag.. vill inte berätta på telefon.. så han ska få denna goda nyhet på lördag svårt att hålla sig tills dess.. .plussade några timmar innan han åkte i söndags... så typsikt! skulle testat på morgonen...
    vad roligt:)
    Jag testade positivt 8dagar efter ÄL, kände när det "tog" sig 6dagar  efter,när det fäste alltså.
    Jag hade nog inte kunnat hålla mig för o berätta:) men så skoj:)
  • saltflingan

    Lycka82 och Lia27: Grattis till era knytt! Det inspirerar att höra att det går bra för andra. 

    Själv har jag lite frågor. Kan någon förklara hur det går till när höger sida fångar upp ägg från vänster sida? Ja eller vise versa.  Jag trodde att de båda sidorna var åtskilda varandra, har verkligen ingen koll på hur vi är skapta.

    Sen undrar jag även över om någon känner igen sig eller har en förklaring till min äl-relaterade fråga. Jag började testa förra måndagen (då äl skulle ha kommit om den höll samma mönster som förra månaden) och fick svagt resultat. Testade dagen efter bara för att se om det blev starkare eller svagare, det blev starkare.
    Ons: lika starka
    Tors: starkare än kontroll
    Fre: något starkare än kontroll men svagare än tors
    Lör: lika starka
    Sön svagare
    Att jag får flera positiva test hör till vanligheterna, men jag har haft molande värk på vänster sida (den sida som är opererad) ända sen dess och den ger inte med sig. Känner av det mest på mornarna. Sen är jag fortfarande kåt och det brukar sluta tvärt efter äl. Igår fick jag en riklig vattnig flytning så jag kände att jag skulle testa en gång till. Resultatet blev neg men så pass starkt som det kan vara 1-2 dagar innan äl. Det borde det inte vara så här långt efter tycker jag. Kan äl dra ut så här långt på tiden, att det inte lyckades i förra veckan och att kroppen nu försöker äl igen? När testerna visade pos i förra veckan kände jag att äl var på vänster sida och det är som sagt även där som värken sitter kvar.

    Iofs hade jag 2 äl (eller iaf pos på testen i 2 omgångar med 2 veckor mellan) nu vid x'et men då kändes det inget i perioden mellan. Den gången fick jag en äl-flytning några dagar innan bim och testade för äl och visst var det positivt. Fortsatte testa ända till de blev svaga så jag vet att det inte var en grav redan då. (ocj ja, även med gravtest.) Trodde att det var en engångsföreteelse eller är det vanliga med flera äl under samma cykel??

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3