• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-08-02 11:27:05 följande:
    :( Kunde man se en tjockslemmhinna på vul idag?Var livmodern stängd?
    Ja jag hade en tjock slemhinna sa läkaren.. vet ej om livmodern var stängd..
    Jag undrar hur denna veckan o nästa vecka kommer se ut. operation? Cellgift?
    Kan jag jobba eller inte?
  • saltflingan

Tog de hcg via blodprov idag? Vid mitt x så var det blodprovet i kombination med vul'et som avgjorde om det skulle bli operation eller inte. I efterhand kan jag tycka att det var lite lustigt med tanke på att han såg vätska i buken redan då (och inte sa något till mig).

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-08-02 11:32:24 följande:
    Ja jag hade en tjock slemhinna sa läkaren.. vet ej om livmodern var stängd..
    Jag undrar hur denna veckan o nästa vecka kommer se ut. operation? Cellgift?
    Kan jag jobba eller inte?
    om du får cellgift kan du jobba nästa vecka om du ej är jätte dålig.Jag fick mitt på en tors och på måndan var jag igång och jobbade igen.
  • LYCKA82

Jag är i vecka 7, vid förra X:et opererades jag i denna vecka,... jag hade då blött i vecka 5. Fick som ett missfall då. Nu känns det som om mitt X borde vara skitstort.... tycker inte man blir tagen på allvar riktigt..
    Jag har berättat för min chef nu, hon vill ju veta om jag kan jobba eller inte denna veckan o nästa. Annars måste hon sätta in en vikarie snart. Jobbar inom vården. Blir det operation kan jag ju inte lyfta tungt,,, och det går inte att undvika på mitt jobb.

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-08-02 11:43:17 följande:
    Jag är i vecka 7, vid förra X:et opererades jag i denna vecka,... jag hade då blött i vecka 5. Fick som ett missfall då. Nu känns det som om mitt X borde vara skitstort.... tycker inte man blir tagen på allvar riktigt..
    Jag har berättat för min chef nu, hon vill ju veta om jag kan jobba eller inte denna veckan o nästa. Annars måste hon sätta in en vikarie snart. Jobbar inom vården. Blir det operation kan jag ju inte lyfta tungt,,, och det går inte att undvika på mitt jobb.
    Jag blödde en dag v 5,2 förra gången oxå  och  ca 3dar senare kunde jag knappt gå...så ont hade jag,var jätte svullen och hade även ont mot svanken.
    Men får du det minsta lilla ont får du åka in...den kan jo vara jätte stor nu...det är det jag är orolig för nu att äggledaren spricker,
    Men jag har även börjat tänka om jag har ett nytt X i nedre delen av buken....jag har såå ont ibland där
  • LYCKA82

Jag hoppas på ett missfall... bättre än ett X i äggledaren..
    Vad skönt det är att kunna diskutera detta med andra som förstår vad man går igenom... TACK för att ni finns...

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-08-02 11:56:17 följande:

Jag hoppas på ett missfall... bättre än ett X i äggledaren..
    Vad skönt det är att kunna diskutera detta med andra som förstår vad man går igenom... TACK för att ni finns...

Tack själv...synd att det blev som det blev nu....nu är jag livrädd för att gå dit imon och sätta mig i gynstolen :(
    Hoppas de ordnar sig för dig nu snabbt,när jag hade X  ville ja få bort den så fort som möjligt...jobbigt o ha massa gravsymptom när det sitter fel...
    Är det möjligt att det är MF på gå tro?Har du grav symptom??
  • LYCKA82

Jag vill oxå ha bort det så fort som möjligt så att jag kan fokusera på nåt annat... just nu tänker jag bara på detta...Jag har spända bröst, kissignödig jämt, kramper i tjejmagen när jag reser mig hastigt, molvärk, gasig i magen.. men inget illamående.. tror inte jag har MF på gång, men man kan ju alltid hoppas, det är ju det näst sämsta men ändå hemskt...

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-08-02 12:11:15 följande:
    Jag vill oxå ha bort det så fort som möjligt så att jag kan fokusera på nåt annat... just nu tänker jag bara på detta...Jag har spända bröst, kissignödig jämt, kramper i tjejmagen när jag reser mig hastigt, molvärk, gasig i magen.. men inget illamående.. tror inte jag har MF på gång, men man kan ju alltid hoppas, det är ju det näst sämsta men ändå hemskt...
    oj...så många symptom...
    Hoppas allt går så smärtfritt som möjligt...
    Finns här om du behöver prata...
    kram
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-08-02 12:17:55 följande:
    oj...så många symptom...
    Hoppas allt går så smärtfritt som möjligt...
    Finns här om du behöver prata...
    kram

Tack vännen

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3