• BuBBlan00

    Planer för att skaffa barn till sommaren

    Vi tänkte köra i gång till sommaren att försöka få barn. Då har jag jobbat ett tag och ekonomin har byggts upp. Är det flera som planerar att börja försöka i maj juni? Skulle vara kul att prata med andra som går i planeringsdagar. 

  • Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren
  • BeccyBoop

    Kristini: Tack. Hur går det för dug, vi är väl ungefär lika långt gångna?

  • Naura

    Jag är nu halvtidssjukskriven fram till den 15:e. Efter det har jag 3 och en halv vecka kvar att jobba innan jag går på föräldraledighet, ska försöka jobba heltid fram tills dess efter sjukskrivningen. Har nervsmärtor på magen och en låsning i ryggen som ingen kan göra nåt åt förrän bebisen är ute, är inte så kul att sitta ner 8-9 timmar per dag o känna hur det klämmer och trycker hela tiden.

    Är idag i vecka 32+4, och uppskattar verkligen all vila jag kan få. Ska bli skönt sen när kroppen är tillbaka som "vanligt" med vikt o kondition. Just nu är man så tung o trött o klumpig hela tiden.

    Vi har byggt om köket de sista veckorna, eller min man har gjort det, jag har mest varit arbetsledare. Inte så mkt man kan göra när man inte kan böja sig ner eller lyfta tungt. Men fint blev det! Skönt att få allt iordning innan bebisen kommer. Imorgon ska vi till IKEA igen och köpa det sista vi behöver till barnrummet, sen är vi helt redo. :)

  • Kristini

    Beccyboop jag är i v 15 (14+5 idag) så vi ligger ganska lika=) Vad har du för bf? jag har 1/8... men ska på RUL 1/3 och efter det borde de veta mer... jag blev ju framflyttad 2v från v11 till v 13 på ett tidigt ul för ett tag sen... annars hade vi nog varit ännu mer lika i tid=)

    Hur mår du?

  • BeccyBoop
    Lissabon Inte kul med en nerv i kläm, det gör ont! Har själv en kass rygg och går till kiropraktiker regelbundet men nu får man snällt väntat tills man är klar med barnafödandet!
    Kul med nytt kök, vi funderar också på om vi ska göra om vårt kök. Vi köpte hus i juli ju och köket här är inte så gammalt (2006) men de förra ägarna som satt köket har inte varit så värst duktiga på det. Lite extra hål i lådorna när man borrat fel vid handtagssättningen, sneda handtag... the list goes on! Och har man en snickare till make som är väldigt noga med slutfinishen så vet jag att det stör honom att det inte ser helt perfekt ut. Så vi tittar runt lite... Men vi har några projekt innan köket: kontor ska fixas, barnrum ska fixas, stenläggning på hela framsidan, staket runt hela trädgården. Bland annat! Kristini Jag är i v 13 (12+4) idag. Ja, än så länge. Återstår att se vid RUL. Men bf är 17-18 augusti. Och hur jag mår... hahahaha! Ja, inte toppen direkt. Inte alls som med dotter så jag mådde toppen genom hela graviditeten. Eller ja, fram till bf. Sen att jag gick över 13 dagar var ju en annan femma.
    Denna gången mår jag verkligen inte bra. Mår illa från morgon till kväll, oftast, och spyr minst 1 gång om dagen. Frukt, vatten och knäckebröd är mina räddare just nu! Hoppas verkligen det går över snart!
    Hur mår du då??
     
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Sajabollan
    Beccyboop GRATTIS!!! Vad härligt!!! Jag är verkligen jätte glad för er!

    Nu ska jag ut i snö kaoset för en kontroll hos barnmorskan är iv 34 idag (33+0)

    Trevlig helg på er!
  • Kristini

    Jag har mått hur bra som helst hela tiden sen jag fick veta att jag är gravid=) Innan jag visste var vi utomlands och då mådde jag pyton.. men jag trodde det var mens på g (hade ju inte haft en normal mens på över 6 månader så jag tyckte inte det var så konstigt om kroppen spårade ur) Gjorde gravtestet den 18/12 var då redan i v8... mådde illa sista gången den 21/12 på jobbet... spydde gjorde jag bara på resan... men då skyllde jag på mat och värme..=)

    Det  ända är att jag är konstant hungrig hela tiden! Som tur är så är jag inte godissugen... bara sugen på mackor och apelsiner så än så länge funkar det fint=)
    Lyssnade på hjärtljuden förra fredagen=) Helt underbart varje gång man får det bekräftat att det verkligen är rnåt litet där inne...=) Ska på RUL den 1/3 och kan knappt bärga mig!!!! Drygt en vecka kvar bara men det känns som om tiden står still!

    Har äntligen fått över bilden från mitt första UL (v11+6) från telefonen till datorn så jag tänkte slänga upp den här med så ni får se mitt lilla mirakel=)

    Hoppas ni alla mår så bra det bara går trots att det börjar bli tungt för vissa antar jag.. och Beccyboop jag hoppas verkligen att ditt illamående släpper snart!!



    Pyret bf 110801
  • Naura

    Hur går det för alla? Nu är vi ju några som inte alls har långt kvar. :) Själv har jag 9 dagar kvar till BF, så nu längtar man verkligen tills det är över på riktigt. :)

    Ska försöka ladda upp en bild på magen, har ett sf mått på 37 så den är rejält stor nu. Hoppas man slipper en 4,5kg bebis iaf. Har gått upp ca 20kg, men det är bara magen o nu lite svullnad i händer o fötter. Inget i ansiktet o sånt. Hoppas man går ner fort sen när bebisen är ute. :)

    Lycka till allihopa!!

  • Sajabollan

    Hej! Vad fin du är!
    Jag har 4 dagar kvar, men jag vill så gärna att han kommer ut nu. Är så svullen om händer o fötter så det gör ont.
    Försöker att gå ut o gå varje dag o även sova ordentligt men det är svårt.
    Trodde att det var på G i natt. Hade jätte ont igår kväll men lyckades somna o i natt högg det till rejält så jag vaknade av smärtan gick upp o traskade runt lite sen högg det igen sen gick jag o lade mig o sen gjorde det inte ont så mer. Så det kändes snopet att det inte kom igång...
    Jag vill verkligen inte gå över...

    Hur mår ni andra?

  • Naura

    Hej!

    Jag har BF imorgon. Ska till barnmorskan idag för sista "ordinarie" besöket. Lär väl bli fler misstänker jag. Har inte haft en enda förvärk, och om jag haft några sammandragningar så har jag inte märkt av dom heller speciellt. Kanske att magen blir lite spänd ibland när jag reser på mig och går iväg nånstans men annars är allt som vanligt. Bara en stor kula med ett livligt barn innuti. :) Men kan inte ligga på rygg nåmer heller, känns som att jag drunknar för man får inge luft.

    Mina ben har oxå svullnat rejält nu...har ont i knäna, tror det är av vätskan, eller så är det av tyngden, har passerat 100kg strecket nu.

    Hoppas det blir denna vecka...kan vänta ännu denna vecka har jag bestämt, men sen orkar jag då verkligen inte vänta längre! Nu är jag less på att vara såhär tjock!

Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren