• BuBBlan00

    Planer för att skaffa barn till sommaren

    Vi tänkte köra i gång till sommaren att försöka få barn. Då har jag jobbat ett tag och ekonomin har byggts upp. Är det flera som planerar att börja försöka i maj juni? Skulle vara kul att prata med andra som går i planeringsdagar. 

  • Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren
  • BeccyBoop
    Sajabollan/Lissbon Ni har en underbar resa framför er. Förlossningen är lätt det häftigaste ni kommer att vara med om! Och jag är väldans avundsjuk att jag har 20 veckor kvar tills det är min tur!
    Hoppas ni slipper gå över tiden, för det är inte roligt!

    Här är allt fint med mig och Kotten. H*n rör och har sig, får mig att springa flera gånger på toa på natten. Att vakna upp akut kissnödig är sällan trevligt!  
    Var på UL förra måndagen och den såg ut precis som den skulle. Alla armar och ben, fingrar och tår. Nytt UL den 11 april, denna gången för hjärtgranskning då jag är född och opererad för hjärtfel. 

    Ska se om jag kan väcka dottern nu, hon sover stork sen nästan 2 timmar tillbaka. Men det tar på henne att vara sjuk. Min lilla Busa!
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Sajabollan
    Lissabon oj har du inga känningar alls, jag har haft sammandragningar sen januari. Min mage är spänd nästan hela tiden nu o moler o har sig. Jag har oxå passerat 100 så jag vet precis vad du menar det  känns i knäna.
    Var oxå på sista ordinarie besöket idag o fick en ny tid den 8 april o ja sa rent ut att då tänker jag inte alls komma hit =)
    Hoppas att allt var bra för dig idag!

    BeccyBoop jag längtar verkligen efter förlossningen, samtidigt känns det som att den är så långt borta eftersom man inte vet när det blir. Men det ska bli så häftigt att gå igenom den o få ut en liten krabbat som man har kännt så länge men inte ens vet vem det är. Ja det ska bli spännande!
    Vad skänt att allt var som det ska på UL!
    haha ja du kissenödig på natten, går upp typ varannan timma... känns lite jobbigt men kan i alla fall somna om!
  • BeccyBoop
    Sajabollan Jag passerade oxå 100 kg-strecket med Savannah. Med råge Eller ja, med 6 kg! Hade dock gått ner 1 kg mitt sista bm-besök och då sa bm att inom en vecka så är du mamma. Och så rätt hon hade. Exakt en vecka senare föddes Savannah (BF+13).

    Och jag har sällan lyxen att få somna om... För antingen vaknar dottern eller så steppar hunden omkring eller så blir jag helt enkelt för pigg av min lilla tur till toaletten. Ett riktigt i-landsproblem, men ändå  
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Kimona

    Funderar på sensommaren, men det är osäkert ännu. Får se hur det blir med jobb och sambons studier :)

  • Naura

    Allt var bra för mig oxå igår. Först hördes inga hjärtljud och jag höll på att få panik, visste ju att jag kännt bebisen sparka o röra sig både på natten och morgonen, men den hade bara skruvat på sig och låg med ryggen mer åt vänster än vad den brukade. Hjärtslagen var uppe i 150-155 när vi väl hittade dom. :) Brukar ligga bland 138-142 så det var lite extra fart på den igår.  Magmåttet var 38cm och huvudet fortfarande fixerat o redo.

    Det där med att kissa på natten förstår jag inte hur folk orkar, jag har väl otroligt tur att bara behöva gå upp max 2 gånger per natt. Lite beroende på om jag dricker mkt sent på kvällen, hur sent jag lägger mig osv. Men oftast blir det två svängar men aldrig mer. Skulle dö av att gå upp hela tiden, orkar knappt lyfta mig ur sängen som det är nu. :)

    Idag har det varit lite besvärligt i magen, lite spänt och lite värk o lite allmänt tjorvigt. Vet inte om det bara är barnet som bökar omkring eller om det är lite förkänningar nu äntligen. Kanske tyder på att det är dags snart!? Har ju BF idag så nu vill jag att det ska börja hända saker!

    Sajanbollan och BeccyBoop, hur mkt har ni gått upp totalt på era graviditeter? Jag är nu på +20 ganska exakt. Blir helt deprimerad redan nu när jag tänker på hur jag ska klara av att gå ner allt igen...vill ju helst gå ner kanske 10 kg ytterligare oxå än vad jag vägde när jag blev gravid. Har läst jätte mkt om träning efteråt, och det är ju jätte mkt man inte får/bör/ska göra förrän typ om ett halvår, så man får väl nöja sig med att promenera, promenera och åter igen promenera...

    Håll nu tummarna att jag slipper vänta 14 dagar till och att kotten i magen vill komma ut innan veckan är slut!

    Kram kram

  • BeccyBoop
    Lissabon Får hoppas dte är någon form av känning du har, är som sagt kasst att gå över tiden. Riktigt drygt! Jag gick upp 19 kg med dottern, som jag sen med hjälp av ViktVäktarna gick ner och mer där till. Skrev in mig på 93 kg och när jag var klar där hade jag gått ner 20 kg. Så totalt -33 kg från höggravid! Snacka om att jag var snygg!! Men sen så kom man ur det och gick upp 15 kg igen och låg på samma inskrivningsvikt som med dottern. Dock bara +0,6 kg än så länge! (Hm.. förstod du mitt svammel?) 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Naura

    Ingen bebis ännu heller...hur går det Sajanbollan?? Ligger du på BB än? :)

    BeccyBoop: Jo jag förstog. :) Måste nog oxå ta hjälp av nån viktklubb sen för att gå ner allt o lite till. Du var ju jätte duktig som lyckades gå ner 33 kg!! Längtar efter att få börja träna, men just nu skulle en lång promenad vara allt jag behöver, men ryggen orkar inte just nu.

    BF+3 idag och inga känningar alls. Ett glatt sparkande barn i magen, men inget mer. Hoppas på helgen, men just nu känns det som att den vill aldrig komma ut. Men tur att maken är ledig i helg så jag slipper ligga ensam o ha tråkigt i flera dagar till, då har vi åtmindstone sällskap i tristessen. :)

  • Sajabollan
    Lissabon +18kg tror jag, och de sista 8 har kommit nu i slutet tror att det mesta är vätska är toksvullen  nu.
    Nepp inget barn här heller bf+1 idag. Men vi fick åka in i måndags kväll för jag  hade jätte ont o hade då super täta sammandragningar men var bara öppen 1cm så då fick jag bricanyl o värktabletter o väntade en timma sen gjorde dom en ny kurva o då kom dom var 6e minut. så vi fick åka hem. Sen drog det igång i tisdags kväll igen skit ont men när vi kom in så hade allt lugnat sig men då var jag öppen 2cm. Så vi fick åka hem igen... Igår kände jag lite men inte så farligt men har ganska ont just nu så vi får se vad som händer idag. Nu ska jag inte åka in förrän det känns rejält vill inte bli hemskickad en gång till... o vill han komma idag även att det är 1a april så får han göra det.
    Vi har skojat hela tiden att vi inte vill ha ett aprilskämt =)
    Håller tummarna för dig att det drar igång snart!!!
  • Naura

    Jag är på BF+6 idag så det kan ju dra igång när som helst. Var i lördags in på förlossningen för jag var osäker på om jag hade jätte mkt flytningar eller om det var fostervatten som börjat läcka. Såg på ctg kurvan att jag hade en del sammandragningar/förvärkar o har haft en del igår oxå, så det är väl ett bra tecken. Tidigare har jag inte kännt nånting alls. Men är bara trött, trött o trött hela tiden, svullen i benen o ont i fogarna så jag läääängtar verkligen tills jag slipper vara gravid mer.

    Och det "värsta" av allt, jag har inte haft en enda bristning på magen på 9 månader, men som ett brev på posten dök dom upp denna vecka. Så nu har även jag ränder på magen fastän jag trodde jag skulle klara mig utan. :(

    Är less less less på att vänta nu...nu jobbar maken till 19 mån, tis, ons o sen är han ledig tors-fre igen. Är så tråkigt att vara ensam hemma o vänta.

  • Sajabollan
    Lissabon jag är på bf+4 idag så jag förstår att du har tröttnat på att vänta för det har jag gjort.
    Men vad skönt att allt visade bra på kurvan!
    Man vill bara att allt ska sätta igång så man får ut honom o får träffas o gosa!
    Jag har tom köpt hallonbladste för att det ska sätta ingång, dricker ett par koppar per dag så vi får se om det hjälper.

    Ja bristningar, har oxå klarat magen tills för någon vecka sen då kom det vid kärlekshandtagen på båda sidor lite grann men brösten har jag fått fullt på tyvärr,  men det är ju bara jag som ser tänkte jag säga.
    Men vi kommer känna sen när dom kommer ut att det var värt alla bristningar! Tror jag =)

    Du får väl kolla på någon serie box eller så, då går tiden kanske snabbare! Håll ut snart har vi dom här!!!
Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren