• Vädur 78

    gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2

    vi som gjort ivf och äntligen har fått vårt efterlängtade plus

  • Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2
  • mrs coon

    längtan efter lillamirakel: Jag har gått upp ungefär 12 kg och är nu i v. 26. Är galet hungrig hela tiden, men har inga cravings och vill bara äta "riktig" mat... Så det får bli som det blir...

  • Vädur 78
    längtan efter lillamirakel skrev 2010-03-26 18:14:44 följande:
    Å här har det snöat hela dagen!! Dröjer nog ett tag innan våren kommer till oss här uppe.. Men vi får njuta av vårvintern länge istället Jag, Äggbert, maken och hunden åker upp till vår fjällstuga om en liten stund Ska bli så skönt!! Köra skoter, grilla korv och äta massor med god mat Hoppas ni får en trevlig helg!KramDipsy: Skön att det gick bra idag! Mitt blodsocker verkar ha legat på runt 4,6..Jag äter inget socker alls, nästan inga kolhydrater heller. Vet inte om det hjälper men det borde ju påverka lite. Nu äter jag så för att min mage fungerar inte annars.Vädur78: Men påskgodiset då?? Jag känner mig lite ledsen för att jag inte kan äta de supergoda påskäggen, de små i olika färger som är vita innuti. Är nog nog säkert mesta bara socker i dem.. Jag blir ju så dålig i magen Tjejer: Hur mycket har ni gått upp nu? I vilken vecka?
    Jag fyller år på långfredagen så då funderar jag på att äta lite gott, samtidigt som jag tycker det är lite onödigt när jag varit så duktig nu, sen får jag oftast bara halsbränna av sånt som är onyttigt och det är inget kul....... det var efter julgodiset jag slutade......
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78

    Jag fick väga mig i tisdags hos BM och hade gått upp 7 kg sen inskrivningen. Är i v 31+1


    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Dipsy

    jag har gått upp cirka 15 kilo och är inne i vecka 26....med gossen gick jag upp 37 kilo...tror jag är mindre denna gång....

  • Vädur 78
    Dipsy skrev 2010-03-28 09:50:40 följande:
    ännu en milstolpe....99 dar till bf....
    Det närmar sig
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • nillanoll

    v 27 idag. 97 dagar kvar! 4kg sedan jag blev gravid.

    Är det olika beroende på bm eller varför gör en del glukosbelastning och vissa inte? Min barnmorska säger inte mkt alls, och när man frågar henne om något så vet hon aldrig. Så jag ska byta vc nu och därmed också bm...

  • Vädur 78
    nillanoll skrev 2010-03-28 11:51:04 följande:
    v 27 idag. 97 dagar kvar! 4kg sedan jag blev gravid.Är det olika beroende på bm eller varför gör en del glukosbelastning och vissa inte? Min barnmorska säger inte mkt alls, och när man frågar henne om något så vet hon aldrig. Så jag ska byta vc nu och därmed också bm...
    Det gör man väl om man har högt blodsocker eller om man har diabets i släkten tror jag.
    Ja byt om du inte är nöjd, för det är ju viktigt
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Höst flickan

    v30 o + 10 kg

    precis som med dottern.
    sf mått oxå exakt lika..27


    ♥Snart kommer våren och en liten lilla syster♥
Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2