• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • SVEACOOL
    Fe73 skrev 2010-02-16 11:46:52 följande:
    Jag skall inte kolla kön. Det får bli en suprise.
    jag ska inte kolla heller har inte gjort d med nån av dem{#lang_emotions_smile} men jag vill ändå gääärna göra d....ifall man skulle ha en tjej där inne..2 killar ute{#lang_emotions_smile}
  • 2små2stora
    smulan9 skrev 2010-02-16 10:31:22 följande:
    Oj vad mycke ni skrivit! Jag va på vul idag v6 (5+2) o det såg normalt ut för o vara så tidigt.... Va ju väldigt orolig iom att jag ätit pergitime nu när vi blev gravida....o med graviditets hormonerna så kommer ju oron o tankarna..... Men det va så skönt nu o höra att det satt helt rätt o såg ut precis som det ska!! Ska dit igen om 2 veckor o se på hjärtat o allt man kan göra då! Nu känns det verkligt o jag förstår verkligen att jag är gravid!! Längtar så tills min flicka kan känna o förstå att det bor en lillasyster eller lillebror där inne O att hon inte behöver gå o köpa en som hon pratat om ett tag nu Hon e sååå söt! Är det någon som ska kolla vilket kön som ligger där o myser??
    Jag ska göra fostervattensprov så vi kollar nog vad det är.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • smulan9

    Jag vill göra 3D ul med kön!! Hoppas att vi kommer iväg på det
    Varför ska du göra fostervattensprov...om jag får vara nyfiken?

  • 2små2stora
    smulan9 skrev 2010-02-16 13:55:06 följande:
    Jag vill göra 3D ul med kön!! Hoppas att vi kommer iväg på det Varför ska du göra fostervattensprov...om jag får vara nyfiken?
    Är över 35 och är det något fel så vill vi veta det innan och hinna förbereda oss. Har ett barn med aspergersyndrom och EP (äldsta) och yngsta har en besvärlig astma, allergier och ett hjärtfel. Så det känns bäst att vara förberedd.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • smulan9
    2små2stora skrev 2010-02-16 14:09:16 följande:
    Är över 35 och är det något fel så vill vi veta det innan och hinna förbereda oss. Har ett barn med aspergersyndrom och EP (äldsta) och yngsta har en besvärlig astma, allergier och ett hjärtfel. Så det känns bäst att vara förberedd.
    okej då förstår jag att ni vill vara förberedda!!
    Får man veta kön samtidigt lr gör ni det sen?
  • 2små2stora
    smulan9 skrev 2010-02-16 14:15:54 följande:
    Då får man veta kön, och det är väl igentligen det enda som är en tillförlitlig könskontroll eftersom de tittar på DNA
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Fe73
    2små2stora skrev 2010-02-16 14:09:16 följande:
    Är över 35 och är det något fel så vill vi veta det innan och hinna förbereda oss. Har ett barn med aspergersyndrom och EP (äldsta) och yngsta har en besvärlig astma, allergier och ett hjärtfel. Så det känns bäst att vara förberedd.
    Vad är EP?-epilepsi? Kan man se problem som aspergers på fostervattensprov? Hur mycket kan man få fram egentligen?
  • 2små2stora
    Fe73 skrev 2010-02-16 14:28:50 följande:
    Vad är EP?-epilepsi? Kan man se problem som aspergers på fostervattensprov? Hur mycket kan man få fram egentligen?
    EP är epilepsi. Aspergers kan man inte se på fostervattensprov, utan det är kromosomförändringar och ryggmärgsbråck man kan se. Men om det är så att barnet har Downssyndrom så vill vi veta det innan.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Puman78

    Hej!
    Får man haka på?
    Har en tös född Januari 2007 och plussade i fredags, så det verkar ligga en oktoberbebis på gäsning :)

Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007