• Äldre 11 Feb 08:52
    151861 visningar
    2830 svar
    2830
    151861

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 16 Feb 15:13
    #61

    Idag har J och jag sovit middag tillsammans på soffan .


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 16 Feb 18:20
    #62

    I morgon är det äntligen dags för J att gå på dagis igen. Då har hon varit hemma i 2 veckor.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 16 Feb 20:02
    #63
    2små2stora skrev 2010-02-16 18:20:36 följande:
    I morgon är det äntligen dags för J att gå på dagis igen. Då har hon varit hemma i 2 veckor.
    Går det bra att gå på dagis sen då när hon varit hemma så länge? Leya älskar ju dagis så hon vill nog bo där. Hon går på jobbet säger hon när hon ska till dagis

    Idag satt vi och hade nyheterna på samtidigt som vi läste en bok, då blev det en intervju med charlotte Kalla och hon stod på prispallen och hoppade. Då säger Leya: Sånna tycker jag om, sån människa. -Ja, dom är bra, svarar jag, alltid bra när människor är glada. "-Kanske vi kan träffa henne då?", säger Leya
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 16 Feb 20:39
    #64
    2Fina skrev 2010-02-16 20:02:50 följande:
    Går det bra att gå på dagis sen då när hon varit hemma så länge? Leya älskar ju dagis så hon vill nog bo där. Hon går på jobbet säger hon när hon ska till dagis Idag satt vi och hade nyheterna på samtidigt som vi läste en bok, då blev det en intervju med charlotte Kalla och hon stod på prispallen och hoppade. Då säger Leya: Sånna tycker jag om, sån människa. -Ja, dom är bra, svarar jag, alltid bra när människor är glada. "-Kanske vi kan träffa henne då?", säger Leya
    Det är inga problem alls att lämna henne.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 17 Feb 07:46
    #65

    Inatt kräktes mini så det blir en omgång till med magsjuka.

    K Kavat: jag tänker som så att eftersom vi bara skulle prova mjölkfritt till nästa gång kanske det är dumt att ta bort annat också? Väntar på att få tiden den här veckan iallafall. Är ju dags nu.
    Har provat risdrycken med chokladsmak, men han var inte överdrivet förtjust i den heller. Den gick ner, men inte mycket mer.
    Har nu provat mer havredryck, men han gillar det verkligen inte.

    V har bra fantasi. Han har haft ett bra tag nu. När jag frågar äldsta vad dom gjort på förskolan svarar han . Han har rollekar med leksaker och med äldsta, och mini då, men han hänger ju bara med .

  • zasata
    Äldre 17 Feb 07:56
    #66
    2Fina skrev 2010-02-16 20:02:50 följande:
    Går det bra att gå på dagis sen då när hon varit hemma så länge? Leya älskar ju dagis så hon vill nog bo där. Hon går på jobbet säger hon när hon ska till dagis Idag satt vi och hade nyheterna på samtidigt som vi läste en bok, då blev det en intervju med charlotte Kalla och hon stod på prispallen och hoppade. Då säger Leya: Sånna tycker jag om, sån människa. -Ja, dom är bra, svarar jag, alltid bra när människor är glada. "-Kanske vi kan träffa henne då?", säger Leya
    hehe sötnos.

    Härligt att det inte bara är Ebba som har massa "kompisar" då. Igår tog hon Leos vantar och var ute och gick med hunden..
  • Äldre 17 Feb 15:04
    #67
    RosaNapp skrev 2010-02-17 07:46:17 följande:
    Inatt kräktes mini så det blir en omgång till med magsjuka. K Kavat: jag tänker som så att eftersom vi bara skulle prova mjölkfritt till nästa gång kanske det är dumt att ta bort annat också? Väntar på att få tiden den här veckan iallafall. Är ju dags nu. Har provat risdrycken med chokladsmak, men han var inte överdrivet förtjust i den heller. Den gick ner, men inte mycket mer. Har nu provat mer havredryck, men han gillar det verkligen inte. V har bra fantasi. Han har haft ett bra tag nu. När jag frågar äldsta vad dom gjort på förskolan svarar han . Han har rollekar med leksaker och med äldsta, och mini då, men han hänger ju bara med .
    Ja, du. Egentligen så är det ju så att läkarna kan ju bara säga vad de tror (om det inte visar på tester) liksom jag kan.
    Så är det fler än en sak så måste man testa fram och tillbaks. Det spelar ingen som helst roll egentligen för läkarens skull om ni tar bort soja innan eller efter. De måste ju lita på vad du säger. Säger du att eksemen försvann och blev bra och de nu inte varit bra på länge och sedan blev det samma igen, så bör de också komma med slutsatsen att ni ska testa och ta bort soja, om de har någon som helst kunskap.   30-50% av alla mjölkallergiker  (läst lite olika siffror) utvecklar som sagt sojaallergi, så det är tyvärr alltför vanligt med kombinationen.
  • Äldre 18 Feb 08:48
    #68

    Tyckte det var grymt konstigt att inget hände i denna tråd, men sen förstod jag hahaha. Men jag hittade er .

    Idag ska vi åka pulka och grilla korv. Ska bli mysigt även om jag inte är sååå mycket för att va ute i snön och pulka kan jag ju inte åka nu heller. Mem barna kommer få kul


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 18 Feb 08:49
    #69

    Johanna var ledsen igår när jag lämnade henne, men det hade gått över fort. Idag hade hon knappt tid att säga hejdå när jag skulle gå.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 18 Feb 08:51
    #70
    2små2stora skrev 2010-02-18 08:49:08 följande:
    Johanna var ledsen igår när jag lämnade henne, men det hade gått över fort. Idag hade hon knappt tid att säga hejdå när jag skulle gå.
    Skönt när det blir så snabbt så . Emil kan va lite kinkig när ´har vart hemma men han går med in utan att gråta(fast han skulle nog gärna vilja det men kan inte me).
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
Svar på tråden MajMammor 2007 15