• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82

    Tack vad ni är snälla. Gruvar mig just nu mest för att ta mig till Mora och hitta en parkeringsplats på lagom gångavstånd. Är ju vasaloppsveckan och hur mycket folk som helst i Mora och trafikkaos varenda dag men vad gör man inte för att få chans till ett jobb. Ska åka i god tid, kommer jag för tidigt så kan jag ju alltid strosa i lite affärer och hinna bli nervös för intervjun istället .


    Linnea -07
  • Tess82

    Nu är intervjun avklarad, bara att vänta på besked som förhoppningsvis kommer redan denna vecka. En timme före intervjun så blev jag uppringd från äldreboendet där jag brukar jobba och blev erbjuden ett heltidsvikariat på ca en månad, lyckades lösa det så att jag börjar på det nästa vecka och får jag det andra jobbet så letar de på en ny vikarie till sista veckorna. Skönt att veta att jag åtminstone har jobb en månad framöver oavsett hur det går med de andra jobben.

    Tror inte det var nånting med vasaloppet idag heller för det var ingen trafik och inte mer folk än en vanlig vardag i Mora så jag fick nästan en timme över att gå och strosa i affärer. Shoppade nya solglasögon till Linnea och strumpor med Hello Kitty.


    Linnea -07
  • Ahrodie

    Tess82: Lycka till med jobbet! Sitter i samma sits här lite och usch vad jobbigt det är . Grymt svårt att ta sig tillbaka efter x-antal år som mammaledig. suck! Lite svårt att skaffa mer arbetslivserfarenhet inom ämnet när man inte får in foten någonstans :-P.

    Krya på er alla sjuka!


    Mamma till 6 härliga ungar =)
  • Tess82

    Fick inte jobbet men har i alla fall fått ett heltids vik på en månad på äldreboendet så lite får jag då jobba.


    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-03-04 18:04:50 följande:
    Fick inte jobbet men har i alla fall fått ett heltids vik på en månad på äldreboendet så lite får jag då jobba.
    Vad tråkigt att du inte fick jobbet. Kan det bli förlängt på äldreboendet?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

    Ja det är ett sjukvik så det beror på om hon blir sjukskriven längre då kanske jag kan få fortsätta.


    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess: de brukar ju vilja ha vikarier till sommaren så oftast brukar det lösa sig under våren. Så att de är säkra på att man stannar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • kristallen

    Fy nu klagar jag igen. KOffe hostar lite mindre idag, men verkar mer sjuk? Han hade 39 och har väl vart uppe sammanlagt 1 timme idag. Sen har han luggit i sängen. Haft ont i magen och har ätit pyttlite. Åt en galss men den kom upp en liten stund senare. Vad tror ni, är det magsjuka eller nåt annat?


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
Svar på tråden MajMammor 2007 15