• Äldre 11 Feb 08:52
    150817 visningar
    2830 svar
    2830
    150817

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • zasata
    Äldre 7 Mar 20:15
    Tess82 skrev 2010-03-04 18:09:34 följande:
    Ja det är ett sjukvik så det beror på om hon blir sjukskriven längre då kanske jag kan få fortsätta.
    lite sådär elakt, men hoppas hon är sjukskriven mer..

    nu sitter jag och knaprar panodil för ebba skriker och vägrar sova, ont i näsan (madicken) och i fingret (klämde för 2 veckor sen) ont i knät (ramla på isen för nån vecka sen) ont i tanden, ont i foten. ggggaaah. jag får inte ens gå in längre för tobbe för mitt tålamod är slut. nästa gång han kommer tillbaka och hon fortsätter skrika ställer jag ner henne i källaren eller något en stund, hon väcker ju leo med. suck. får man göra det?
  • Tess82
    Äldre 8 Mar 22:31
    Zas, har inte hört nåt om jobbet i klädaffären än, de skulle intervjua många så troligtvis blir det inget med det.

    Idag har jag jobbat på bank och imorgon hoppar jag på mitt vikariat i äldreomsorgen så nu blir det då jobb några veckor framöver i alla fall.

    Zas igen, Låter lite som att storasyster kanske är sotis och skriker efter uppmärksamhet, kan det vara så eller är det bara "jag vill inte sova krångel". Här kan det ropas efter vatten, täcke av och på och strumpor av och på m.m. för att dra ut på tiden vid läggdags. Har fått börja fråga om det är nåt mer hon vill innan hon ska sova för då vet hon att jag inte tänker springa 7 ggr till.
    Linnea -07
  • Äldre 9 Mar 07:39

    Leya kommer alltid på att hon ska ha vatten när hon legat ett tag (från 2-5 minuter), därför har vi alltid en mugg med vatten i hennes rum

    Men som sagt, Leya har varit ett odjur hela helgen, jobbigt värre då jag fått tagit henne själv då sambon varit borta och dålig och vete sjuttsingen allt.

    Igår skrev vi iallafall ett byggkontrakt på nytt badrum, längtar så in i norden nu men bara en månad kvar till byggstart och på den månaden ska vi hinna en hel del. Måste få klart lägenheten (som har legat lite i träda) för där får vi vistas största delen av tiden tror jag när bygget drar igång, sen måste vi tömma nästan hela nedervåningen så nog har vi att göra.... Ska börja städa lite i skåp och sånt redan nu tänkte jag så det blir lättare att flytta grejer...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 9 Mar 07:43

    Vi ligger med J när hon ska sova eller så somnar hon i vår famn. Tycker att det är en mysig stund med att läsa saga på kvällen och sedan ligga och mysa 5-10 min medans hon somnar.

    DP: det låter verkligen som om ni har att göra. Vi måste också bygga badrum men har inte bestämt oss än för om vi ska anlita en byggfirma eller göra mycket av jobbet själva.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 9 Mar 07:56
    2små2stora skrev 2010-03-09 07:43:58 följande:
    Vi ligger med J när hon ska sova eller så somnar hon i vår famn. Tycker att det är en mysig stund med att läsa saga på kvällen och sedan ligga och mysa 5-10 min medans hon somnar.DP: det låter verkligen som om ni har att göra. Vi måste också bygga badrum men har inte bestämt oss än för om vi ska anlita en byggfirma eller göra mycket av jobbet själva.
    Vi läser med Leya i hennes rum sen får hon lägga sig i sängen och sen sitter någon av oss i en fåtölj bredvid, ibland vill hon komma upp och somna i knät och då får hon det. Igår var hon extra mörkrädd och pratade om monster och skuggor...

    Badrummet bestämde vi oss för att leja bort, det skulle ta alldeles för mycket tid och vi har så mycket annat i görningen också, kommer ju 60 kubik ved också i mitten på maj. Tog iallafall bygget på löpande kostnad istället för fast (skulle kosta 432000 fast) så vi hoppas kunna spara någon krona på att hjälpa till själv att riva och ta reda på spillvirket och skräpet kör vi själv.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 9 Mar 07:59
    2Fina skrev 2010-03-09 07:56:06 följande:
    Vi läser med Leya i hennes rum sen får hon lägga sig i sängen och sen sitter någon av oss i en fåtölj bredvid, ibland vill hon komma upp och somna i knät och då får hon det. Igår var hon extra mörkrädd och pratade om monster och skuggor...Badrummet bestämde vi oss för att leja bort, det skulle ta alldeles för mycket tid och vi har så mycket annat i görningen också, kommer ju 60 kubik ved också i mitten på maj. Tog iallafall bygget på löpande kostnad istället för fast (skulle kosta 432000 fast) så vi hoppas kunna spara någon krona på att hjälpa till själv att riva och ta reda på spillvirket och skräpet kör vi själv.
    Vi måste bygga upp vårt från grunden då vi ska ha badrum i nuvarande garaget. 432000kr lät orimligt dyrt. Alla badrum jag har hört om har kostat runt 150000kr
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    Äldre 9 Mar 08:03

    Härligt med nytt badrum!

    Nog mest "jag vill inte sova, dumma mamma pappa som tagit min napp" men nu är hon utan napp och utan blöja även på natten *stolt*
    Ebba säger hon vill somna i våran famn som Leo, men efter va 30 min och hon inte har tanke på att somna så får hon ligga själv i rummet. Ibland ligger hon och läser för sig själv i över en timma vi läser ca 15 min för henne på kvällen.

    oj så långt gången redan jösses.


  • Äldre 9 Mar 08:30
    Zas: sover hon middag på dagarna? Det kanske är så att hon inte är tillräckligt trött när hon går och lägger sig.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 9 Mar 08:33
    2små2stora skrev 2010-03-09 07:59:18 följande:
    Vi måste bygga upp vårt från grunden då vi ska ha badrum i nuvarande garaget. 432000kr lät orimligt dyrt. Alla badrum jag har hört om har kostat runt 150000kr
    Japp, men vårat badrum är också från grunden eller hur man ska säga, vi har en liten toalett under trappen, vi utgår från den och kommer att bygga badrummet i befintlig hall och tvättstuga. Sen är det två golv som måste bytas och så slår vi till på parketten som knakar som fan, så det är lite småjobb till. Det konstiga är dock att ingen inredning är med i det priset, alltså ingen ny toalett, inget nytt badkar, dock en fast duschplats. Våtrumsmatta i badrummet för kakel hade vi inte råd med (hade väl blivit cirka 20-30000 dyrare med kakel). Inga tapeter i dom väggar som blir berörda utanför badrummet utan det kommer utöver + att vi ska göra det själv.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 9 Mar 08:38
    2små2stora skrev 2010-03-09 08:30:32 följande:
    Zas: sover hon middag på dagarna? Det kanske är så att hon inte är tillräckligt trött när hon går och lägger sig.
    ibland, jag tycker det är så skönt

    Idag ät det gnälligt och snorigt hemma.. ebba e så snorig rinner och nyser.
    och leo har kommit till det jag vill sitta själv utan stöd, men ramlar bara..
Svar på tråden MajMammor 2007 15