• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • mumia

    Tackar!

    Lilleman blir en månad idag och har dagen till ära fått ett namn...det blev Lukas till slut
    Har passerat födelsevikten med 53 gram vid dagens mätning.

    Storasyster är en smula okry och hade feber nu ikväll. Sov en timme i bilen i eftermiddags och ändå kom hon själv och bad om att få gå upp och lägga sig när klockan var halv 8...det tackar man ju inte nej till. Men synd med feber för hon skulle få åka o bada i morgon egentligen och så är vi bjudna på 50-årsfest...


    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2011-10-28 21:34:45 följande:
    Tackar!

    Lilleman blir en månad idag och har dagen till ära fått ett namn...det blev Lukas till slut
    Har passerat födelsevikten med 53 gram vid dagens mätning.

    Storasyster är en smula okry och hade feber nu ikväll. Sov en timme i bilen i eftermiddags och ändå kom hon själv och bad om att få gå upp och lägga sig när klockan var halv 8...det tackar man ju inte nej till. Men synd med feber för hon skulle få åka o bada i morgon egentligen och så är vi bjudna på 50-årsfest...
    Vilket fint namn

    Hur får man en 4 åring att äta?? J äter typ 1 gång/dygn och har senaste månaden tappat 500g. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Linthe
    2små2stora skrev 2011-10-28 21:43:44 följande:
    Vilket fint namn

    Hur får man en 4 åring att äta?? J äter typ 1 gång/dygn och har senaste månaden tappat 500g. 

    Ja du inge bra tips tyvärr, ge henne det hon tycker om kanske? Men det kanske inte hjälper? Linnea äter oftast bra och ber om macka om hon ätit dåligt till middag så vi har inte det problemet tack och lov.

    Här är det mer problem med humöret, hon blir lätt arg och "dumma mamma" får ut för det mesta. Nu är mannen i USA igen och hon längtar jättemycket efter pappa så jag är ju skurken och pappa den snälla så hon vill inget hellre än att pappa ska komma hem. En vecka till innan han kommer dock. Har även svårt att få henne att sova om mornarna, vaknar 6-6.30 både vardag och helg så jag längtar efter en sovmorgon. Bävar inför söndag då hon säkerligen vaknar 5 eftersom vi ställer tillbaka klockan en timme...
  • 2små2stora
    Linthe skrev 2011-10-28 22:08:16 följande:
    Ja du inge bra tips tyvärr, ge henne det hon tycker om kanske? Men det kanske inte hjälper? Linnea äter oftast bra och ber om macka om hon ätit dåligt till middag så vi har inte det problemet tack och lov.

    Här är det mer problem med humöret, hon blir lätt arg och "dumma mamma" får ut för det mesta. Nu är mannen i USA igen och hon längtar jättemycket efter pappa så jag är ju skurken och pappa den snälla så hon vill inget hellre än att pappa ska komma hem. En vecka till innan han kommer dock. Har även svårt att få henne att sova om mornarna, vaknar 6-6.30 både vardag och helg så jag längtar efter en sovmorgon. Bävar inför söndag då hon säkerligen vaknar 5 eftersom vi ställer tillbaka klockan en timme...
    Idag har hon ätit lite yoghurt, 1 banan, 1 clementin, 1 delicatoboll, 3 pepparkakor och lite majs. 

    Igår åt hon lite youghurt till frukost, frukt i samlingen och lite lunch. Ingen middag. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Linthe
    2små2stora skrev 2011-10-28 22:15:24 följande:
    Idag har hon ätit lite yoghurt, 1 banan, 1 clementin, 1 delicatoboll, 3 pepparkakor och lite majs. 

    Igår åt hon lite youghurt till frukost, frukt i samlingen och lite lunch. Ingen middag. 

    Oj ja det var ju lite väl lite att få i sig kanske, hoppas att hon får tillbaka aptiten snart.

    Har precis lämnat min lilla skrutta hos mormor så nu ska jag passa på att sova och städa lite innan jag ska hämta henne imorgon igen. Kan behöva ladda batterierna lite inför sista veckan själv hemma, blir ju lite stressigare än vanligt bara att veta att man är själv om allt. Är så glad att jag inte är ensamstående och en eloge till alla som är det och fixar att göra allt själv jämt. 
  • Mevea

    Hej!

    Jag smyger tillbaka. Var ju otroligt längesen jag skrev här! Ja, har bytt nick igen. G P, glittrig Penna, Melva och allt vad jag nu har hetat .

    Kommer in lagom till att se mumia har fått en son! Grattis, vad kul

    V går i förskolan, tillsammans med lillebror A. Dom trivs utmärkt båda två. Vs största problem för tillfället är hur alla ska veta vad han önskar sig i julklapp. Han är väldigt oroad över det här om att dom kanske inte läser önskelistorna...
    E, äldsta, trivs som fisken i vattnet i förskoleklassen.
    Och mini, Er, ränner runt, härmar allt och alla och har hunnit bli 1½ år nu!

    Själv har jag börjat studera och mår så mycket bättre än vad jag någonsin gjort! Började med heltid, men gick ner till halvtid. Läser till Receptarie på distans. En massa kemi blir det... Letar annan utbildning, men jag kämpar på med denna så länge. Tar ju ändå inget csn-lån så hp är ju bara till godo

    Nu ska jag läsa ikapp och så får vi se om ni minns mig sen

     

Svar på tråden MajMammor 2007 15