• susye

    Fibromyalgi del 12

    Ny tråd då 3 månader gått igen. Tiden RUSAR. Hoppas ni hänger på

  • Svar på tråden Fibromyalgi del 12
  • miamartini

    hej allesammans!!

    Jag har en liten fråga till er.... jag e nydiagnostiserad (sen december) o har hållit på o pröva ut mediciner som ska funka....  vad har ni för olika mediciner???

    Är de en eller flera olika??

    *nyfiken*

    Ha de bra allesammans


    Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Black roses
    miamartini skrev 2010-04-15 17:53:19 följande:
    hej allesammans!! Jag har en liten fråga till er.... jag e nydiagnostiserad (sen december) o har hållit på o pröva ut mediciner som ska funka....  vad har ni för olika mediciner??? Är de en eller flera olika?? *nyfiken* Ha de bra allesammans
    Jag har i alla år kunnat "kapa topparna" med diklofenak, vilket funkade bra fram tills för några år sedan.. Helt nyligen upptäckte jag genom en olyckshändelse att brufen 800 mg retard funkar alldeles utmärkt mot min värk, så nu tar jag dessa vb... Annars har jag testat tryptizol, som inte gjort ett dugg för mig.. Jag ska prova gabapentin framöver, sen lyrica.. MEN inte förrän brufenen ev har slutat ge effekt...

    Ett litet råd bara runt detta med mediciner.. Ge dem en chans, för bara för det inte funkar för andra, betyder det ju inte att du inte ska ha effekt av dem.. Läkarna brukar dessutom börja med de som ger minst bieffekter, bara för att du ska ju inte lida mer än nödvändigt...

    Kraam M G
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • miamartini
    Black roses skrev 2010-04-15 21:42:15 följande:
    Jag har i alla år kunnat "kapa topparna" med diklofenak, vilket funkade bra fram tills för några år sedan.. Helt nyligen upptäckte jag genom en olyckshändelse att brufen 800 mg retard funkar alldeles utmärkt mot min värk, så nu tar jag dessa vb... Annars har jag testat tryptizol, som inte gjort ett dugg för mig.. Jag ska prova gabapentin framöver, sen lyrica.. MEN inte förrän brufenen ev har slutat ge effekt... Ett litet råd bara runt detta med mediciner.. Ge dem en chans, för bara för det inte funkar för andra, betyder det ju inte att du inte ska ha effekt av dem.. Läkarna brukar dessutom börja med de som ger minst bieffekter, bara för att du ska ju inte lida mer än nödvändigt... Kraam M G
    jag fick tryptisol först men jag fick små proppar i fingrarna o händerna med kärl som sprack som resultat o nu har jag fått Gabapentin som jag ätit i 2 månader.... va idag o fick ökad dos för o se om de funkar bättre... Gabapentin verkar ändå funka rätt så bra.... härom veckan kunde jag lyfta en gryta med en hand (visserligen ingen stor gryta men ändå) o de har jag inte kunnat göra på lääääänge.... detta utan att ens tänka på att jag gjorde de

    Har dessutom panodil o diklofenak o även citodon när de blir riktigt jäkligt.... men de har jag knappt behövt anv'ända mig av den här sista tiden... så jag ser ljust på framtiden än..... har kunnat jobba i snart 2 mpnader utan en enda dag "sjuk" o de känns kanon.... (att äntligen få en riktig lön )
    Mamma till världens underbaraste lillkille
  • pink1974

    Hej, det va länge sen jag skrev här o va inne överhuvutaget. I maj den 25 ska jag på möte avstämningsmöte med f-kassan o läkare. Det känns lite oroväckande, vi ska då diskutera chanserna till att komma tillbaks till arbete, vad de kan göra för att kunna göra det. När det kommer till värken så har jag inte fått någon hjälp alls efter diagnosen i okt, mer än sjukskrivningen och psykolog. Men va fan hjälper det mot värken, det tar ju inte bort min smärta i nacken exvis. Hur länge har ni gått sjukskrivna??

  • MickisFlisanNellie

    Hej Pink!

    Jag har varit sjukskriven flera år till och från. Är nu sjukskriven på heltid och väntar på beslut från kassan om vad som ska hända med mig. Det tar sån tid så man blir galen. Sen den här ovissheten om vad som ska hända gör att man mår ännu sämre.
    Kan det inte vara skönt att ändå få komma på ett möte för då kan du ju säga rakt ut hur du känner och mår?

    Kram!


    Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
  • SMARAGD
    Black roses skrev 2010-04-15 21:42:15 följande:
    Jag har i alla år kunnat "kapa topparna" med diklofenak, vilket funkade bra fram tills för några år sedan.. Helt nyligen upptäckte jag genom en olyckshändelse att brufen 800 mg retard funkar alldeles utmärkt mot min värk, så nu tar jag dessa vb... Annars har jag testat tryptizol, som inte gjort ett dugg för mig.. Jag ska prova gabapentin framöver, sen lyrica.. MEN inte förrän brufenen ev har slutat ge effekt... Ett litet råd bara runt detta med mediciner.. Ge dem en chans, för bara för det inte funkar för andra, betyder det ju inte att du inte ska ha effekt av dem.. Läkarna brukar dessutom börja med de som ger minst bieffekter, bara för att du ska ju inte lida mer än nödvändigt... Kraam M G
    Hejje =)

    E du kvar i trakterna:P Trodde du skulle fly landet?
    Såg dig på ica maxi för ett tag sen, försökte hejja=) Du såg mig inte antar jag =)
  • SMARAGD

    Fick idag reda på att jag blivit beviljad 18 månader till (talade i telen med dem)
    Min vånda är över för nu........ skönt

  • Milkina cerka
    SMARAGD skrev 2010-04-28 16:16:49 följande:
    Fick idag reda på att jag blivit beviljad 18 månader till (talade i telen med dem)Min vånda är över för nu........ skönt
    Nej men vad glad jag blev för din skull, skönt {#lang_emotions_smile}.
    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • SMARAGD
    Milkina cerka skrev 2010-04-28 16:20:44 följande:
    Nej men vad glad jag blev för din skull, skönt .
    tack.. som en sten föll ur mig.............. <3
  • Milkina cerka
    SMARAGD skrev 2010-04-28 16:42:23 följande:
    tack.. som en sten föll ur mig.............. <3
    {#lang_emotions_smile}
    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • pink1974
    MickisFlisanNellie skrev 2010-04-28 11:26:36 följande:
    Hej Pink!Jag har varit sjukskriven flera år till och från. Är nu sjukskriven på heltid och väntar på beslut från kassan om vad som ska hända med mig. Det tar sån tid så man blir galen. Sen den här ovissheten om vad som ska hända gör att man mår ännu sämre. Kan det inte vara skönt att ändå få komma på ett möte för då kan du ju säga rakt ut hur du känner och mår? Kram!
    jasså har du,, ja om dem lyssnar och förstår,, då e det ju bra.. vi får väll se hur det går..lite orolig blir man ju i alla fall,,
  • Black roses
    SMARAGD skrev 2010-04-28 16:15:22 följande:
    Hejje =) E du kvar i trakterna:P Trodde du skulle fly landet? Såg dig på ica maxi för ett tag sen, försökte hejja=) Du såg mig inte antar jag =)
    MEN!!?? Nej det gjorde jag inte då!! Nej jag har inte flyttat, än... Bara jag som sitter med en urkass "dong", då vi sagt upp både hemtele o bredband.. Då e de inte så kul att sitta online, även om det blivit lite mer sen dryga månaden tillbaka.. Du får vackert kliva fram o ta tag i mig om du ser mig...
    Hur går det med dig o lillkillen?? Har du börjat gå hos Mats, och tycker du det hjälper???
    Ser i ditt inlägg nedanför att du fått ett positivt svar från fk, och det var ju skönt...
    Fika någon dag kanske??
    Kraam
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • SMARAGD
    Black roses skrev 2010-04-28 21:19:51 följande:
    MEN!!?? Nej det gjorde jag inte då!! Nej jag har inte flyttat, än... Bara jag som sitter med en urkass "dong", då vi sagt upp både hemtele o bredband.. Då e de inte så kul att sitta online, även om det blivit lite mer sen dryga månaden tillbaka.. Du får vackert kliva fram o ta tag i mig om du ser mig... Hur går det med dig o lillkillen?? Har du börjat gå hos Mats, och tycker du det hjälper??? Ser i ditt inlägg nedanför att du fått ett positivt svar från fk, och det var ju skönt... Fika någon dag kanske?? Kraam
    Varit hos MAts en gång. Det var det som var på planen för just då! Han gjorde ytterligare bedömning om fibron, reagerade på 17 av 18 punkter.. O sen allmänt om smärtproblematiken........ Han sa att min värk kommer finnas kvar oberoende min vikt. Det var skönt att för EN GÅNG SKULL få höra att det inte beror på att jag är tjock!!!!!!! Sen e d klart att det är ju inte lättare för mig att vara tung, men värken skulle finnas ovsett..
    Det går bra med lill, han sover nu. Sen 19. För r4sten av natta. =) Duktig liten fjantis =) Han är så snäller så... Gubben arbetar! :( tråkigt

    Ja det löste sig med kassan iaf 18 mån till. Skönt!

    Absolut fika framöver! Får prata ihop oss, kanske kan samla ihop skaraborgarna igen

    kram
  • Black roses
    SMARAGD skrev 2010-04-28 21:28:02 följande:
    Varit hos MAts en gång. Det var det som var på planen för just då! Han gjorde ytterligare bedömning om fibron, reagerade på 17 av 18 punkter.. O sen allmänt om smärtproblematiken........ Han sa att min värk kommer finnas kvar oberoende min vikt. Det var skönt att för EN GÅNG SKULL få höra att det inte beror på att jag är tjock!!!!!!! Sen e d klart att det är ju inte lättare för mig att vara tung, men värken skulle finnas ovsett.. Det går bra med lill, han sover nu. Sen 19. För r4sten av natta. =) Duktig liten fjantis =) Han är så snäller så... Gubben arbetar! :( tråkigt Ja det löste sig med kassan iaf 18 mån till. Skönt! Absolut fika framöver! Får prata ihop oss, kanske kan samla ihop skaraborgarna igen kram
    Ja det får vi göra, snart... För jag vet nu att det är begränsat den tiden vi är kvar i sverige...
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • susye
    Milkina cerka skrev 2010-05-15 11:02:24 följande:
    Men de stänger ju inte trådarna längre..
     det visste jag inte
Svar på tråden Fibromyalgi del 12