• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83

    hjälp
    såg i en blogg, en som hade virkat massor med Converse skor till bebisar.
    kortet va taget på dem när de stod i en cirkel, såg så fräckt ut med så många.

    men vems blogg??   nån som vet??!

  • Ullerull

    Jag är sååå trött, har ju skaffat två nya maskiner på en vecka..men jag orkar inte sy..ååhhhh...

    Förresten, såg en så fin modell av tunika/klänning på lindex iag. Måste prova. Hur gör man smock? Har sån där tunn resor, men sen då?

  • Skumboll

    Idag skulle jag sy en födelsedagspresent... och smart som jag är tänkte jag att jag skulle testa att få kantbandet i CPn tredubbelt med råkant på baksidan (var väl Gobli som tipsade?). Det skulle jag inte gjort, fy vad missnöjd jag blev och inte uppförde sig maskinen heller. 


    Såhär i efterhand undrar jag vad jag tänkte med när jag testade på ett sånt projekt, födelsedagsbarnet fyller ju imorgon så inte hann jag sy något nytt heller. Aja, han lär inte bry sig i alla fall. 
    ♥ Simon ♥
  • Jalapeno
    Tjej 83 skrev 2010-05-07 21:31:59 följande:
    hjälp såg i en blogg, en som hade virkat massor med Converse skor till bebisar. kortet va taget på dem när de stod i en cirkel, såg så fräckt ut med så många. men vems blogg??   nån som vet??!
    klockarbarn
  • Jalapeno
    Ullerull skrev 2010-05-07 21:48:52 följande:
    Jag är sååå trött, har ju skaffat två nya maskiner på en vecka..men jag orkar inte sy..ååhhhh... Förresten, såg en så fin modell av tunika/klänning på lindex iag. Måste prova. Hur gör man smock? Har sån där tunn resor, men sen då?
    linda upp den på undertrådsspolen och sy raksöm. plättlätt
  • Tjej 83
    Jalapeno skrev 2010-05-07 22:02:43 följande:
    klockarbarn
    tack,,  va inne på hennes blogg men kollade bara lekstugan o inte längre ner på sidan,
    ja så är de 
  • Ullerull
    Jalapeno skrev 2010-05-07 22:03:37 följande:
    linda upp den på undertrådsspolen och sy raksöm. plättlätt
    och då rynkr det sig automatiskt eller?

    Ska göra som ett brett band med smock "under bysten" på en klännning/tunika...behöver man göra den extra bred eller blir det pluffsigt då?
  • Tjej 83
    Ullerull skrev 2010-05-07 22:18:35 följande:
    och då rynkr det sig automatiskt eller? Ska göra som ett brett band med smock "under bysten" på en klännning/tunika...behöver man göra den extra bred eller blir det pluffsigt då?
    kollade jsut en blogg o hon visa hur man syr smock o annat med
    josefindesign.blogg.se/category/tips.html
    du får scrolla ner en bra bit, nästan till slutet...
    hon har sytt på ett blått tyg.. o skrivit en beskrivning, lät ju jättelätt.  o sådana klänningar är ju så fina
  • linweg

    UllerRull: Här finns tips på danska för smock: karlssonskludeskab.blogspot.com/2009/01/som-lovet.html

    Själv firar jag fredag med att sprätta. :/
    När ska man lära sig att läsa beskrivningen ordentligt innan man syr??? Kan tipsa om att bodyn i senaste Ottobre inte ska ha sömnsmån i halsen... Dottern såg inte alls glad ut när jag testade strypbodyn på henne... :)
    *sprättar vidare...*

  • Mimmi 71

    Tidig morgon ger bra start i systugan - 10 dregglisar och en broderad klänning hitills. 3 klänningar, 3 bodies, 3 tröjor och ett par gardiner är målet för dagen. En heldag är det tänkt

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd