• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Lind1981
    Fiffa5 skrev 2010-10-19 12:43:04 följande:
    Nu har jag sytt vimplar. Bra liten present till brorsonen som skall få flytta in i ett nytt rum. Snabbt och enkelt att sy var det också  
     
    Snygga vimplar....har sytt färdigt mina 3kanter till vimplarna och väntar på att kantbandet skall komma hem....hur lång är din? hur många 3kanter per meter?
  • Fiffa5
    Lind1981 skrev 2010-10-19 15:03:53 följande:
    Snygga vimplar....har sytt färdigt mina 3kanter till vimplarna och väntar på att kantbandet skall komma hem....hur lång är din? hur många 3kanter per meter?
    Jag mätte kantbandet och det gick åt ca 2 m till 12 trianglar. Sen lade jag till 40 cm band på varje sida för att ha och knyta med.
  • plura

    Finns det nån bra sida för att se på olika typsnitt, ska beställla namnlappar -äntligen.
    Har googlat men får upp så mycket konstigt då -typ Mina namnband fast några fler typsnittsalternativ.

     

  • Ogabinne
    plura skrev 2010-10-19 16:54:17 följande:
    Finns det nån bra sida för att se på olika typsnitt, ska beställla namnlappar -äntligen.
    Har googlat men får upp så mycket konstigt då -typ Mina namnband fast några fler typsnittsalternativ.

     
    Du kan ju gå in i Word eller Paint för att se typsnitt?
  • Knastroll82
    plura skrev 2010-10-19 16:54:17 följande:
    Finns det nån bra sida för att se på olika typsnitt, ska beställla namnlappar -äntligen.
    Har googlat men får upp så mycket konstigt då -typ Mina namnband fast några fler typsnittsalternativ.

     
    Jag använder mig av illustrator när jag jobbar med formgivning, det underlättar massor att ha ett bra program.
    Tror jag har typ 300 olika typsnitt.
  • Du och Jag ver2

    Åh - jag vill också beställa nya lappar!!! Knastroll - kan jag också få hjälp?!

    Är lite smått putt - mitt paket (förbetalt såklart....) från Stoff å Stil har kommit bort De vet inte vart det tagit vägen... Ska kolla imorn om de hittat på det nånstans i Sverige....annars så skulle jag reklamera det... Kul - nån annan som råkat ut för det? Å får man pengarna tillbaka???!!


  • Knastroll82
    Du och Jag ver2 skrev 2010-10-19 18:20:35 följande:
    Åh - jag vill också beställa nya lappar!!! Knastroll - kan jag också få hjälp?!
    Absolut! Tycker det är kul, blir så sällan numer.

    Alla som vill ha mail kan skicka önskemål om storlek och färger, vad det ska stå och så till min mail:
    knastroll1982@hotmail.com
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2010-10-19 18:20:35 följande:
    Åh - jag vill också beställa nya lappar!!! Knastroll - kan jag också få hjälp?!

    Är lite smått putt - mitt paket (förbetalt såklart....) från Stoff å Stil har kommit bort De vet inte vart det tagit vägen... Ska kolla imorn om de hittat på det nånstans i Sverige....annars så skulle jag reklamera det... Kul - nån annan som råkat ut för det? Å får man pengarna tillbaka???!!
    Åh gud vad drygt!! Hittar de inte paketet så ska du antingen få pengarna tillbaka eller får de skicka ett likadant till dig igen. Det är alltid företagets ansvar att se till så det du beställts levererat. Även om de avskriver sig ansvaret efter postning i sina köpvillkor så gäller dom inte. Det är bara att hänvisa till köplagen om de skulle påstå något annat. Men förstår att det är drygt att vänta.
  • tinni78
    Du och Jag ver2 skrev 2010-10-19 18:20:35 följande:
    Åh - jag vill också beställa nya lappar!!! Knastroll - kan jag också få hjälp?!

    Är lite smått putt - mitt paket (förbetalt såklart....) från Stoff å Stil har kommit bort De vet inte vart det tagit vägen... Ska kolla imorn om de hittat på det nånstans i Sverige....annars så skulle jag reklamera det... Kul - nån annan som råkat ut för det? Å får man pengarna tillbaka???!!
    Vad trist! Men det har väl sändningsnummer så då måste dom ju kunna spåra det.

    Jag är så trött på mig själv, jag gjorde en beställning från MG-tyger och beställde trikå i 100 % bomull så det stretchar ju inte alls . Jag som hade tänk ha tygerna för att sy body till sonen och mössor men det passar ju inte alla. Vad kan jag ha tygerna till istället?
  • Knastroll82

    Verkar strula med paket över huvud taget nu... Jag beställde från Znok 6/10 och betalade samma dag, men mitt paket har ännu inte kommit.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd