• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • sarahl
    madebyinferno001 skrev 2010-11-14 12:25:22 följande:
    Släppte lite på pressarfotstrycket och ändrade övertrådarna till 5 och undertråden till 4 - det gjorde susen

    Nu sitter jag och klipper ut en massa body´s till kommande bebis men det blåa fordonstyget räckte inte till ett helt bakstycke och inte har jag något annat passande enfärgat hemma heller... Skulle bara behöva en snutt som är 50 hög och 25 bred... vet inte hur man kan skarva snyggt på ett bakstycke heller, fram hade varit lättare
    jag har skarvat på ett bakstycke på en body i 56. jag gjorde skarven precis över rumpan med overlocken o sticka ner sömmen, på rumpan är ju ändå blöjan så då skaver den inte. finns bild på den bodyn i min blogg, den är sydd i jofotex gula elefanttyg!
  • Ullerull
    emptythorn skrev 2010-11-14 10:05:09 följande:
    Antar att frågan var till mig, Jag svarar iaf!
    Min bror har stuga i Piteå så han var in på Panduro-återförsäljaren där och köpte när han var dit i veckan. Synd att de inte hade några stämplar, men jag ska frihanda lite..
    ja, sorry, kag är så dålig på att skriva vem jag skriver till eller citer, framförallt om det jag ska svara på ligger några sidor bakåt. Jag var in och köppte färg här i stan på panduro (skellefteå) de hade inte heller stämplar, förutom bokstäver i ett par sorter. Skulle vilja ha ltie figurer, men jag var den första som frågat efter det.
    Ogabinne skrev 2010-11-14 11:38:15 följande:
    Åh så fin!! Är inte det Po.P's gamla tyg? Eller kanske bara liknar det.
    Tack! Det är flera som sagt det så det kan nog vara det, jag har då missat det helt. Det är en jättehärlig tjock interlock.
    madebyinferno001 skrev 2010-11-14 12:25:22 följande:
    Släppte lite på pressarfotstrycket och ändrade övertrådarna till 5 och undertråden till 4 - det gjorde susen

    Nu sitter jag och klipper ut en massa body´s till kommande bebis men det blåa fordonstyget räckte inte till ett helt bakstycke och inte har jag något annat passande enfärgat hemma heller... Skulle bara behöva en snutt som är 50 hög och 25 bred... vet inte hur man kan skarva snyggt på ett bakstycke heller, fram hade varit lättare
    Toppen!
    vitt och svart går ju alltid att ha på ett bakstycke.
  • gewjyn

    Jag blev också lite förvånad när jag fick hem svamptyget, trodde också att det skulle vara lite större mönster på det.men jag tycker att det är fint ändå. Har dock inte hunnit sy något av det än. Något jag är jätteglad över att ha testat är annars MTs jeanscollege.Här sytt ett par mjukisjeans och ett par leggins i det i helgen och jag tycker att det är ett jättebra tyg att ha som komplement till alla färgglada mönstrade tyger. Måste nog beställa lite mer ganska snart. Fast det står att det ska vara 180cm brett och det undrar jag om det är, jag missade att mäta innan jag klippte och sen verkade det mer vara kanske 150 brett, någon som här en orörd bit hemma och vill mäta? Billigt är det ju i jämförelse med det mesta annat, 100 kr/m

  • TiLo
    gewjyn skrev 2010-11-14 15:36:19 följande:
    Jag blev också lite förvånad när jag fick hem svamptyget, trodde också att det skulle vara lite större mönster på det.men jag tycker att det är fint ändå. Har dock inte hunnit sy något av det än. Något jag är jätteglad över att ha testat är annars MTs jeanscollege.Här sytt ett par mjukisjeans och ett par leggins i det i helgen och jag tycker att det är ett jättebra tyg att ha som komplement till alla färgglada mönstrade tyger. Måste nog beställa lite mer ganska snart. Fast det står att det ska vara 180cm brett och det undrar jag om det är, jag missade att mäta innan jag klippte och sen verkade det mer vara kanske 150 brett, någon som här en orörd bit hemma och vill mäta? Billigt är det ju i jämförelse med det mesta annat, 100 kr/m
    vad är MT? Om det är en internet butik får du gärna länka. Jag skulle behöva sy leggings åt min dotter som slitit ut sina på stolarna i skolan.
  • gewjyn
    TiLo skrev 2010-11-14 17:45:10 följande:
    vad är MT? Om det är en internet butik får du gärna länka. Jag skulle behöva sy leggings åt min dotter som slitit ut sina på stolarna i skolan.
    Mjuka Tyger, www.mjukatyger.se det är någon ny adress egentligen, men denna vidarelänkas
  • Pumpalicious

    Jag tycker om svamparna, precis som dom är.
    Tycker inte att alla tyger måste ha stora tryck, ombyte förnöjer. har klippt ut bodys av min lilla meter jag köpt, tror det kommer bli fint!

    Bokstäverna är däremot lite mindre än vad jag trodde, men jag är ändå kär i det tyget!

  • emptythorn
    Ullerull skrev 2010-11-14 15:20:54 följande:
    ja, sorry, kag är så dålig på att skriva vem jag skriver till eller citer, framförallt om det jag ska svara på ligger några sidor bakåt. Jag var in och köppte färg här i stan på panduro (skellefteå) de hade inte heller stämplar, förutom bokstäver i ett par sorter. Skulle vilja ha ltie figurer, men jag var den första som frågat efter det.
    Ogabinne skrev 2010-11-14 11:38:15 följande:
    Åh så fin!! Är inte det Po.P's gamla tyg? Eller kanske bara liknar det.
    Tack! Det är flera som sagt det så det kan nog vara det, jag har då missat det helt. Det är en jättehärlig tjock interlock.Toppen!
    vitt och svart går ju alltid att ha på ett bakstycke.
    Åhå! Vad hade de för bokstäver? Var det såna där set som de har på hemsidan? Sambon har en moster i skellefteå, som kommer upp innan jul. Alltså kanske hon kan slinka förbi där.
    Har ni några andra tyg-sytillbehörs butiker där?
  • TiLo
    gewjyn skrev 2010-11-14 17:55:32 följande:
    Mjuka Tyger, www.mjukatyger.se det är någon ny adress egentligen, men denna vidarelänkas
    Fiffa5 skrev 2010-11-14 17:56:07 följande:
    MT är Mjukatyger.se

    butik.kameleontdesign.se/jersey-enf-jeans-p-1...
    Aha, tack. Den länken har jag redan. Ska genast gå in där och leta efter det tyget.

    Aj, aj, aj jag tror jag har fått livmoderinflamation. Lite OT jag vet men ack jag får nog uppsöka Kvinnokliniken i morgon.
  • madebyinferno001
    sarahl skrev 2010-11-14 14:16:12 följande:
    jag har skarvat på ett bakstycke på en body i 56. jag gjorde skarven precis över rumpan med overlocken o sticka ner sömmen, på rumpan är ju ändå blöjan så då skaver den inte. finns bild på den bodyn i min blogg, den är sydd i jofotex gula elefanttyg!
    Det var ju smart, och så syns det ju inte om det sitter ett par byxor på också ska se om jag kan få ihop det!!
    Ullerull skrev 2010-11-14 15:20:54 följande:
    ja, sorry, kag är så dålig på att skriva vem jag skriver till eller citer, framförallt om det jag ska svara på ligger några sidor bakåt. Jag var in och köppte färg här i stan på panduro (skellefteå) de hade inte heller stämplar, förutom bokstäver i ett par sorter. Skulle vilja ha ltie figurer, men jag var den första som frågat efter det.
    Ogabinne skrev 2010-11-14 11:38:15 följande:
    Åh så fin!! Är inte det Po.P's gamla tyg? Eller kanske bara liknar det.
    Tack! Det är flera som sagt det så det kan nog vara det, jag har då missat det helt. Det är en jättehärlig tjock interlock.Toppen!
    vitt och svart går ju alltid att ha på ett bakstycke.
    Har inte ens de färgerna i tillräckligt stora bitar, bara så det räcker till ev. kantband...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd