• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    Ogabinne skrev 2011-03-17 07:16:16 följande:
    Är det någon som vet hur lång tid leveransen för storlekslappar från minanamnband tar? Det står inget om det, bara om namnband 10-15 dagar men inte kan väl storlekslappar ta lika lång tid?
    Never mind, i kassan kom det fram 4-6 dagar. Är det någon som skulle behöva några 110 eller 128 så säg till, jag fyllde på ordentligt.
  • Ogabinne

    Åh herre gud! Beställde storlekslapparna från minanamnband 07.20 ungefär och fick nu mail 1,5 timme senare att paketet postats.

  • Stormorsan
    Ogabinne skrev 2011-03-16 17:40:45 följande:
    Hjälp! Sydde muddjeans till mig själv idag och är så nöjd! MEN! Efter att ha använt dom några timmar kan jag konstatera att midjemudden blev för lös, jag skulle behöva ta in den kanske en hel decimeter. Men den är redan fastsydd och nedstickad så att sprätta upp allt detta kommer inte bli fint. Vad gör man??
    Kan du inte sy en dragsko på mudden och sätta dit antingen en rundresår eller anoraksnöre?
  • Ogabinne
    Stormorsan skrev 2011-03-17 09:46:27 följande:
    Kan du inte sy en dragsko på mudden och sätta dit antingen en rundresår eller anoraksnöre?
    Jag har faktiskt satt mig och börjat sprätta upp nedstickningen och hoppas jag lyckas få bort hela mudden smärtfritt utan att förstöra byxorna, så kan jag förminska den ordentligt. Jag hade gärna kört någon snabbvariant men jag tror inte jag kommer bli riktigt nöjd om det inte blir gjort ordentligt. Skönt att ha ngt att göra i soffan resten av kvällen iaf!

    Usch, jag har så sjukt mycket idéer i huvudet just nu. Barnen har växt något så otroligt mycket på sista tiden och en efter en har plaggen rensats bort. Nu klarar de sig knappt från en tvättid till nästa. Så de behöver kläder, akut. Det gör ju inte mina idéer färre direkt. Igår slängde jag iväg en drygt 1200 kronors beställning på tyg, idag några hundralappar till på nya storlekslappar, och nu sitter jag med en ny laddning tyger i varukorgen. Växer pengar på träd eller? Kan man köpa en sån trädplanta nånstans?
  • ASL
    Ogabinne skrev 2011-03-17 13:27:48 följande:
    Växer pengar på träd eller? Kan man köpa en sån trädplanta nånstans?
    Du kan väl tala om ifall du hittar sådana trädplantor?
    Men de skulle jag nog lyckas döda, för jag har verkligen inga gröna fingrar...
    .?:*¨¨*:?.♥ Emmie 080606 & Mini BF 110409 ♥.?:*¨¨*:?.
  • sarahl

    på facebook sidan har de tagit fram att de skall tryckas upp "pippirandigt" tyg, ni vet de där vita med blå/röda ränder. Jättefint tyg, men meterpriserna på tyger är så dyrt tycker jag, även om tygerna är fina så måste man ha ekonomi att köpa det med.

    Kan inte vi lägga in det som förslag till nodorkidz? Där skulle väl priserna ligga under hundralappen?

  • mrs lundin

    nån som provat att beställa hemliga stuvpaket hos jny design? Fick man många fina tyger? ska skicka iväg en beställning på lite tyger och funderar på om jag ska prova att beställa ett sånt paket med... eller kanske ett färdig klädpaket... hm...

  • Fiffa5
    livet med barn skrev 2011-03-17 06:52:45 följande:
    Får jag haka på här? Jag började sy för första gången igår sen högstdiet. Gjorde en mössa för första gången i mitt liv till min son som blev helt okej.
    Självklart! Välkommen hit!
  • Stormorsan
    mrs lundin skrev 2011-03-18 10:32:38 följande:
    nån som provat att beställa hemliga stuvpaket hos jny design? Fick man många fina tyger? ska skicka iväg en beställning på lite tyger och funderar på om jag ska prova att beställa ett sånt paket med... eller kanske ett färdig klädpaket... hm...
    Ja jag beställde 1 kg. Jag fick knappts en meter vardera av fyra olika trikå/mudd/interlocktyger + en rejäl bit velour.
  • mrs lundin
    Stormorsan skrev 2011-03-18 13:10:48 följande:
    Ja jag beställde 1 kg. Jag fick knappts en meter vardera av fyra olika trikå/mudd/interlocktyger + en rejäl bit velour.
    Det blev inget hemligt paket denna gången, köpte lite mer av reatygerna istället! Det är farligt med så mkt fina tyger, blir ju endel pengar iaf! Vill oxå ha det där pengaträdet!!  Men kan aboslut tänka mig att prova det en annan gång, låter som man kan få mkt tyg för pengarna i paketen! Var väldigt sugen på ett klädpaket med, men vet inte om det är en kille eller tjej som gömmer sig i magen, och unisex fanns bara st 56 kvar, vill hellre köpa lite större så kanske det räcker längre...

    Kom på en fråga till, ska klippa till ett kantband i trikå, och funderar på om jag måste se till att kanten som jag utgår från är helt rak? Eller funkar det iaf, så länge den har samma bredd hela vägen? Tycker flera av mina tyger blivit töjda och lite bubbliga längs kanten, vilket försvårar när man ska klippa till det. har tyvärr ingen skärmatta eller kniv, men iaf en bra skräddarsax  
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd