• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Fru Lycklig

    Fru H: Har sprutreaktionerna gått över? Våra söner är nästan lika stora...

    Syssling: Visst är det härligt när de tar sina första steg... M traskar nu på ordentligt.

    septemberängel: Kul att höra ifrån dig! Grattis i efterskott till 1-åringen!

    MissLillis: Lycka till på tisdag.

    Här har vi varit sjuka hela veckan :( Idag första dagen denna vecka som han har temp under 38. Han är riktigt hes i halsen och hostar ordentligt. Ett tag trodde jag han hade 3-dagars feber, men har inte sett några prickar, så jag tror inte det. Varit hemma hela veckan. Blir långtråkigt, men vad gör man inte för sitt hjärta.

    Idag har vi varit på sjukhuset för diskussion ang FET. Vi får börja nu! Ska tillbaka om 10 dagar för ultraljud och sedan väntan på ägglossning, så förhoppningsvis blir det FET i början av mars. Ska bli spännande!


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • Vanillie

    Oj vad här har hänt en del! Trist med missfallet misslillis! Om det nu var ett sånt. Man vet ju aldrig!

    Jag har inte riktigt koll på vilka små som fyllt ett år nu men grattis till alla ändå, det är ju i dagarna!
    Alice fyllde förra veckan och har också börjat gå nu. Fast än går det snabbare att krypa så det föredrar hon!

    Så kul att det börjas med syskonförsök nu! Jag har helt plötsligt också blivit lite sugen så vi diskuterar det för fullt här hemma!
    Märkligt att suget kommit denna veckan då vi haft helkaos varje natt! Sambon har fått ta ledigt till och med för Alice har Hållt igång HELA nätterna!! Men nu verkar det vända i natt har vi fått sova!

    På BVC sa dom att det säkert beror på att hon lär sig gå!
    Vår tjej är nu 76 lång och väger ganska exakt 10 kg!

    Trevlig helg på er!

  • Fru Orange

    Miss Lillis: Hur gick det med kalas och sprutreaktioner? Tänkte på er idag...

    Här tog det lite drygt ett dygn innan febern gav med sig, nu har han fått hosta så det blev kanske en kombination av både en liten förkylning och sprutorna gissar jag.

    Fröken Lycklig: Ja, det är ganska kul att läsa om hur stor pojken din är för då kan jag alltid gissa mig till ungefär hur stor Felix är , de har följt varandra ganska bra.

    Vanillie: Kul att höra ifrån dig

    När det gäller syskonförsök så ska vi ju inte göra något men det går inte en dag utan att tankarna bränner om de sex små frostflingor vi har i frysen... Det är riktigt jobbigt... Så trots värk och att jag är långt ifrån återställd så är det nästan så jag funderar på om vi inte ska göra en FET... Men samtidigt så känns det så fel mot Felix då jag kommer att bli totalt orörlig om vi skulle lyckas, precis som jag var när vi väntade honom och han är ju i så fall fortfarande så liten. Vet hur det var när jag väntade David när Simon var iiten, det är ju bara 19 månader emellan dem och då hade jag också foglossning fast inte riktigt lika illa som nu för jag klarade mig utan kryckor i alla fall. Sen är det ju inte ens säkert att vi får göra det eftersom jag har fyllt 43... Sen har vi nog inte ekonomin heller innan vi fått iväg det här huset i Stockholm och flyttat hem heller och då har det gått ytterligare 4-5 månader så... Men det går inte låta bli att tänka på det...

    Ja, nu verkar det som alla har fyllt år utom Felix, han är väl yngst i tråden? Men nu är det ju bara 5 dagar kvar  


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • syssling

    Alltså att lillen börjat gå är en överdrift. Han har tagit några steg. Men sedan dess har han inte gjort något mer försök alls utan kryper på så bra.

    Oj va mycket syskontankar det är härinne. Vi tänker och tänker också, men kommer vänta tills efter sommaren (trots att det är sämre statistik då tydligen). Vi har inga kvar i frysen så det blir hela proceduren för oss ... Har alla kvar i frysen utom vi? FruH: Usch vilket dilemma för er. Förstår att du tänker mycket på det. När ska ni sälja huset? Har du berättat ännu att ni ska flytta tillbaka?

    Vanillie: Så att dom sover knasigt kan ha att göra med att de lär sig gå? Intressant det visste inte jag.

    Fröken lycklig: Grattis till att ni ska sätta igång med syskon. Va spännande.

    MissLillis: "Lycka till" på tisdag. Tänker på er.

    Septemberängel: Kul att du tittade in.

    Vera: Nu får du komma hem! Vi saknar dig i tråden! 

  • Vanillie

    Syssling: ja det är visst en så stor grej att lära sig gå som dom bearbetar på natten så på BVC sa dom att det var helt normalt och väldigt vanligt!
    Och jag har läst att dom kan bli väldigt oroliga och "jobbiga" ( klängiga/gnälliga) när dom håller på att lära sig nått nytt!

    Vi har inte heller nått i frysen! Så det blir hela projektet igen!! Drygt! Och mycket bökigare denna gången med att ordna barnvakt och grejer varje gång man ska till Malmö. Vi har ju typ tre timmar dit så att ta med Alice känns sådär..

  • Fru Lycklig

    Vi har två  i frysen. Har inte bestämt om vi ska gå vidare med IVF om vi inte skulle lyckas med något.

    Lilleman sover nu bättre på nätterna igen. Haft en period när han vaknade 20 gr/natt... Tappat nappen, vänder och vrider sig hela tiden. Nu verkar det ha vänt. Inatt vaknade han bara 2 ggr. Sov dessutom fr 19-07.30, det är ovanligt.
    Däremot kan han sätta sig på golvet och grina och vara tjurig. Vill inte ta nappen, vill inte leka och fortsätter när han kommer upp i famnen. Det är som han bara protesterar. Finns det någon 1-års trots? Vad ska man göra? Hur gör ni? Går det över snart?


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
  • MissLillis

    Fröken Lycklig, vad kul att ni försöker med syskon, hoppas ni lyckas direkt. Gick det på första försöket sist?
    Jag har en ganska envis son men inte som du beskriver det. Vi var på bibblan idag och då är det en ramp upp till cafet som är SÅ kul att springa upp och ner för men det är bara det att det är inte alls där böckerna är och jag tycker vi kan kolla på böcker eller vara i lekrummet medans han bara ska vara på rampen, så när jag då tar honom i handen och ska leda bort honom blir han förbannad och stretar emot.

    Fru H, jobbig sits med era frysta ägg.

    Var på ettårs kontroll i fredags och sonen är 77.6 lång och väger nästan 11kg. BVC tanten försökte att vi skulle distrahera sonen med massa leksaker när hon tog sprutorna men han kollade på henne hela tiden och hon vart inte poppis. Fick dock ingen reaktion alls så det var bra.
    Hade sedan kalas i lördags vilket gick bra, både sonen och jag var helt slut efter den. Hade tagit på mig alldeles för mycket att göra, men man lär av sina misstag. Och vi fick mycket leksaker (vi som redan har så det räcker), men inte den enda leksak vi önskat, osis.

    Här har vi en kille som sover på nätterna och jag är så rädd att vår "tur" ska vända. Senaste veckorna har vi inte blivit väckta i pincip någon gång mellan 19.30- 07.30, då sonen sover. Men i natt vaknade han 4.30 och det tog nog 20 min för honom och somna vilket är VÄLDIGT  ovanligt hos oss.

    Idag har vi varit på FC hela familjen, personalen tyckte det var kul att se ett litet "resultat" av deras jobb. Det var ingen bebis i magen, vilket jag var helt inställd på och allt såg bra ut, hon trodde jag kanske hade haft ägglossning precis vilket jag nog kände igår. Så nu ska vi starta i april eller maj, vi satsar nog på att försöka själva denna och kanske en eller två månader till.

  • Fru Orange

    Miss Lillis: Härligt att allt såg bra ut! 
    Och skönt att lill-killen inte reagerade på sprutorna Kul med kalas! 

    Syssling: Ska ta kontakt med mäklare snart och flyttar gör vi i juni... Det är ohållbart att vara kvar här nere, vi mår så dåligt båda två att det börjar bli tufft att göra bara det tillsammans hela tiden Tror också att vi kommer att få större chanser till egen-tid lite då och då hemma då vi har storebröderna där, även om det kanske bara blir en halvtimme eller timme åt gången men att bara få vara vuxna ibland kan ju vara ganska skönt
    Har inte berättat än för min mamma och pappa men MÅSTE ju snart men det är tufft, har ganska stor ångest över det - hoppas att jag ska få till modet imorgon...

    Idag har även Felix nått upp till den aktningsvärda åldern av 1 år . Har bara haft min mamma och pappa över idag och det var mer än nog... Nu sover han som en utslagen hjälte Tungan ute...
     


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

    Ringde mina föräldrar i morse och berättade att vi ska flytta... Usch vilken pärs...
    Men pappa tog det mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig och mamma tog det precis som väntat så det blir jättekul att åka dit om ett par timmar och tvätta.
    Visste redan igår att jag blir tvungen att berätta idag om jag ska kunna kontakta mäklare snart så jag började med pappa och det var ju tur för då var jag lite stärkt av det samtalet innan jag ringde mamma.
    Så nu är sanningen ute så får vi se hur resten av våren blir...
    16 juni har jag bestämt blir hemflyttningsdatum för nerflyttningsdatum var 19 juni och det inträffar ju på en helg och då är flyttfirmor dyrare... 
    Men... Det känns jättebra trots allt... Ringde äldste sonen och sa att vi kommer hem och han blev JÄTTEGLAD den yngste ska jag ringa ikväll, han är på jobbet så det får vänta. 


    (¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

    MissLillis: Ja, vi lyckades på första IVF försöket. Vågar inte hoppas att vi har samma tur igen, men det skulle ju vara fantastiskt...
    Skönt att allt såg bra ut när ni va på kliniken. Vem vet ni kanske lyckas själva innan ni ni gör FET. Hur många har ni kvar eller blir det ny IVF för er?
    När börjar du jobba?

    Fru H: Skönt att ni bestämt er och Grattis till 1-åringen!!!!

    Någon som ska hitta på något roligt på sportlovet? Vi kommer att vara hemma, men åker till fjällen veckan efter (v10).


    ♥Världens finaste son föddes i februari 2010 ♥
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".