• Ruggugglan

    Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010

    Den gamla tråden går snart i graven pga åldern, så nu startar jag en ny! Här kan vi som fick andra barnet i januari/februari i år prata om våra kids och annat som sker! Välkomna "gamla" som nya bekanta! {#lang_emotions_cheers} *höjer glaset*


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 08:41
    Den gamla tråden finns här www.familjeliv.se/Forum-11-232/m49567862.html
  • Svar på tråden Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010
  • solstråle07

    Då hoppas vi på att det är något sånt, & att det går över.....:)   så dom små får sova länge om natten igen (..och vi oxå....;)  )

  • Frida och Peter

    Det är verkligen ingen ordning på nätterna. Killarna gråter och väcker varandra. Den äldsta kommer in till oss om nätterna och den minsta sover i vår säng för han vill amma nätterna igenom.
    Den äldsta är jätte trotsig och tänker nog en hel del för han kan vakna och gråta och skrika och då vaknar minstigen också som kommer på att han är hungrig.
    Vi funderar på att dela på oss om nätterna. Sova i olika sängar. Har ni tips....jag är helt slut när jag vaknar, ont huvudet nästan varje dag och blöder näsblod.


    Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Ruggugglan
    Kazeer skrev 2010-05-10 12:42:34 följande:
    Idag tog jag en sväng till BVC för att väga Oskar. Jag tycker att det är så länge mellan 3-månadersbesöket och 5-månadersbesöket ... och jag är väldigt nyfiken Idag är Oskar 4 månader och en vecka och han vägde 4930 g
    Här har vi ett besök 3 månaders, 4 månaders och 5 månaders. Det kanske är olika vart man bor

    Vi ska till BVC i morgon på 4 månaders kontrollen och det ska bli roligt att se hur stor han är
  • Kazeer
    Fragile Flower skrev 2010-05-10 21:46:09 följande:
    Här har vi ett besök 3 månaders, 4 månaders och 5 månaders. Det kanske är olika vart man bor Vi ska till BVC i morgon på 4 månaders kontrollen och det ska bli roligt att se hur stor han är
    Jag kollade hur det var med storebror och med honom hade jag ett 4-månadersbesök också. Jag undrar varför det inte är så den här gången... Vi har förvisso flyttat till ett nytt landsting, så det kanske är förklaringen.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ruggugglan
    solstråle07 skrev 2010-05-10 14:47:46 följande:
    Milo använder napp, vilket jag tycker känns skönt, han är rätt så tuttig av sig... Storasyster vägrade nappen, fast hon hade behövt enligt mig.. Men helt plötsligt när hon var 6 månader så tog hon den, och även nappflaskan som hon oxå totalvägrade innan. Tror det blev så för att amningen trappades ner då & hon fortfarande hade lite sugbehov.. Milo har ätit en gång på natten vid 5-tiden ungefär tills förra veckan, då han helt plötsligt bara skulle ha mat vid 2-3 tiden & sen även 4-5 tiden.. Sen är han alltid morgonpigg & vill stiga upp efter 7 helst.. Fast rullar man upp så går det bra att ligga kvar i sängen & kolla lite ett tag.. Syrran är ju hur morgontrött som helst, får dra upp henne när vi ska till dagis typ, & sover gärna till ca 9 när vi är lediga.. Går dom igenom någon sorts tillväxtfas vid 3-4 månader, är det någon mer som märkt av andra rutiner på natten, äter oftare eller så?? Har ju försökt med nappen ett tag, men det är mat han vill ha- vill ju inte vänja honom vid att äta oftare helt plötsligt.. Men, men inatt så vaknade han bara en gång- hoppas hoppas han fortsätter så nu igen!!
    Det låter ganska troligt ang. tillväxt fas. Charlie äter inte på nätterna men han äter VÄLDIGT ofta på dagarna. Han är även väldigt svår att lägga på dagen. När han ska sova för natten är det inga problem. Men sova på eftermiddagen är defintivit inget som han vill...
  • Kazeer

    Oskar har slutat med sin skrikfest på kvällarna. Med undantag för i söndags kväll, då jag i min enfald trodde att han var hungrig vid halv åtta (han hade seanst ätit halv fem) men han vägrade att äta och bara skrek i en timme. Sedan somnade han och sov till 5.30 i måndags morse.

    Han älskar sitt babygym och hatar babysittern. Jag skulle helst vilja ha honom i babysittern så att jag kan bära honom med mig men där är han sällan nöjd i mer än en kvart. I babygymmet, däremot, kan han ligga i timmar och blanda lek med sömn.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ruggugglan
    Kazeer skrev 2010-05-10 21:53:35 följande:
    Oskar har slutat med sin skrikfest på kvällarna. Med undantag för i söndags kväll, då jag i min enfald trodde att han var hungrig vid halv åtta (han hade seanst ätit halv fem) men han vägrade att äta och bara skrek i en timme. Sedan somnade han och sov till 5.30 i måndags morse. Han älskar sitt babygym och hatar babysittern. Jag skulle helst vilja ha honom i babysittern så att jag kan bära honom med mig men där är han sällan nöjd i mer än en kvart. I babygymmet, däremot, kan han ligga i timmar och blanda lek med sömn.
    Likadant här. Sätter man Charlie i babysittern så börjar han genast skruva på sig och efter en liten stund så kommer det missnöjda läten. Babygymmet däremot är riktigt kul!
  • SgtWaffle
    Frida och Peter skrev 2010-05-10 20:04:24 följande:
    Det är verkligen ingen ordning på nätterna. Killarna gråter och väcker varandra. Den äldsta kommer in till oss om nätterna och den minsta sover i vår säng för han vill amma nätterna igenom. Den äldsta är jätte trotsig och tänker nog en hel del för han kan vakna och gråta och skrika och då vaknar minstigen också som kommer på att han är hungrig. Vi funderar på att dela på oss om nätterna. Sova i olika sängar. Har ni tips....jag är helt slut när jag vaknar, ont huvudet nästan varje dag och blöder näsblod.
    Om jag var du skulle jag ligga i eget rum med lillkillen så får pappan ta storkillen.
    Man måste få sova annars blir man knäpp!

    Idag ringde jag hem Tony. Jag drog ut en tand för nästan fyra veckor sedan och har haft konstant värk sedan dess. I helgen blockade jag ut två benbitar ur tandköttet och jag befarar att det är mer trasigt ben kvar. Jag vet inte hur jag har lyckats hålla humöret uppe så länge, men idag kände jag att orken tog slut. Sjukskriven veckan ut så Tony är hemma och vårdar barn.
  • Frida och Peter
    SgtWaffle skrev 2010-05-10 22:52:29 följande:
    Om jag var du skulle jag ligga i eget rum med lillkillen så får pappan ta storkillen.Man måste få sova annars blir man knäpp!Idag ringde jag hem Tony. Jag drog ut en tand för nästan fyra veckor sedan och har haft konstant värk sedan dess. I helgen blockade jag ut två benbitar ur tandköttet och jag befarar att det är mer trasigt ben kvar. Jag vet inte hur jag har lyckats hålla humöret uppe så länge, men idag kände jag att orken tog slut. Sjukskriven veckan ut så Tony är hemma och vårdar barn.
    Det där lät ju inte alls kul. Det måste göra jätte ont. Om jag hade kunnat hjälpa dig på något sätt så skulle jag göra det. Här kommer kramar via nätet Ja, det är svårt att hålla humöret uppe när ens kropp inte rikigt orkar med tempot. Det går ut över dom man umgås mest med.

    Jag fick ett litet tips för att stå ut med all trots. Att titta på honom när han sover och fylla på kärleksförådet för honom så orkar jag någon dag till.
    Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • solstråle07
    Frida och Peter skrev 2010-05-11 11:52:02 följande:
    Det där lät ju inte alls kul. Det måste göra jätte ont. Om jag hade kunnat hjälpa dig på något sätt så skulle jag göra det. Här kommer kramar via nätet Ja, det är svårt att hålla humöret uppe när ens kropp inte rikigt orkar med tempot. Det går ut över dom man umgås mest med.Jag fick ett litet tips för att stå ut med all trots. Att titta på honom när han sover och fylla på kärleksförådet för honom så orkar jag någon dag till.
    Suger genast åt mig tipset om trotset...;)
Svar på tråden Vi som är föräldralediga med andra barnet födda januari/februari 2010