• Namnis

    Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2

    Jag tog tillfället i akt att starta en ny tråd i samma stil då jag inte vill att den gamla skall försvinna.. Vi behöver varandra! 
    Här samlas alla vi som har endometrios och nyss har plussat efter IVF. 
    Detta är en fortsättningstråd då den gamla är stängd.
    För alla oss har endometrios och nu har lyckats ( givetvis är även ni välkomna som lyckats på egen hand =) 
    Här pratas om allt om endoproblem till hur det går för oss med våra graviditeter och allt annat mellan himmel och jord =) 
    Hoppas alla hittar hit nu då den gamla tråden är stängd, samt att alla nya är välkommna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 00:02
    glöm inte att skriva in dig i infotråden så att vi alla kan hålla koll på varandra vart vi är i graviditeten.

    www.familjeliv.se/Forum-7-127/m51497568.html
  • Svar på tråden Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2
  • Pluttemor

    Hej tejjer! Vad roligt att det är lite fart i tråden och vad härligt att vi är så många som lyckats!!

    Jag vet att jag inte bör vara orolig, men jag har inte kännt av plutten på två dagar {#lang_emotions_cry} och en massa dumma tankar kommer i huvudet då!!Jag har RUL på onsdag bara för att dom inte kunde komma åt flödet i hjärtat sist. JAg e så rädd bara!


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Namnis

    Pluttens mamma: Du har nog inget att oroa dig för! Dom brukar ju vara busiga där inne i magen. Vet själv att jag har gått flera dagar utan att känna något, och vet också att man börjar tänka en massa dumt. Men du ska se att allt kommer gå bra! 


    Men om du inte kan slappna av tycker jag att du ska kontakta sjukhuset - dom kanske kan kolla tidigare? Om inget annat så får du prata med någon som är utbildad inom området. Styrkekramar till dig! 
    Har funderat lite på det här. Är vi mer oroliga som har gått igenom hela IVF svängen och allt. Jag känner igen mig själv i oron nämligen. Är orolig för minsta lilla. Om man inte känner något i magen, eller om man har konstiga flytningar, eller mår konstigt. Eller får ont någonstans. Förr kunde man iaf ringa till sjukhuset där man gjorde sin IVF och få en massa svar. Känner ni oxå igen er i det här? 
  • längtan efter lillamirakel

    Jag tror vi automatiskt blir mer oroliga än de som plusat efter första försöket. Som vi har kämpat för de lilla liven vi bär! Vi vet att man inte kan ta något för givet. Sen är ju säkert alla gravida lite oroliga..
    Jag tycker min oro tar bort glädjen i det hela. Kom blod på papperet idag då jag satt på toa. Andra gången det händer nu..

    Pluttens mamma: Hoppas att det inte är någon fara! Men har du känt av rörelser varje dag sen första gången du kände? Jag brukar få hjärnspöken.. jag tror jag inte känner än fast jag känner. Sen blir jag orolig och allt blir bara fel. Jag glömmer att jag just känt.


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • Pluttemor

    Tack för ert stöd tjejer!  Jag hoppas att lilleman ligger med ben o armar inåt och det är därför jag inte känner något Det är bara lite jobbigt med alla dumma tankar som kommer upp i huvudet på mig Jag har UL på onsdag för att dom inte han kolla allting sist. Plutten envisades och ville inte vända på sig så att hon kunde kolla blodflödet i hjärtat... Jag försöker tränga bort dom dumma dumma tankarna!!BORT BORT!!!

    Längtan: jag har i stort sätt känt plutten varje dag.. men lör sön har det var väldigt lugnt.. vet inte om jag känt något alls.. Men jag har varit med om att inte känna plutten på dagar förut.. men nu tycker man att plutten e så pass stor att jag borde känna mer 


    Inget namn: Tack för dina ord! Jag har ändå UL på ons.. Tycker det känns jobbigt att behöva ringa och föklrara sin oro! Vet inte varför, men känns inte som att man tas på allvar när man är orolig då man e gravid efter en IVF behandling.


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Pluttemor

    Plutten rörde sig!!  O vad jag hatar när Lilleman skräms sådär! I nästan 3 hela dagar har jag inte känt något o så nu på lunchen på jobbet kände jag hur det sprattlade till lite lätt! Oron, ja, det kommer nog vara kvar  hela graviditeten har jag en känsla av!


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • muhina

    jag är såå lycklig för er skull, och lite avvis också, kan inte vänta tills min börjar sparka så jag känner den :))) jag får tårar i ögonen bara jag tämker på det.

    pluttens mamma, som jag sa innan, han bara retas med dig lite :)))

  • Pluttemor
    muhina skrev 2010-03-22 16:16:13 följande:
    jag är såå lycklig för er skull, och lite avvis också, kan inte vänta tills min börjar sparka så jag känner den :))) jag får tårar i ögonen bara jag tämker på det. pluttens mamma, som jag sa innan, han bara retas med dig lite :)))
    Jag tycker inte om när lilleman retas sådär{#lang_emotions_embarassed} verkar vara en liten buse!!
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • längtan efter lillamirakel

    Pluttens mamma: Så härligt!! Klart det är en liten buse du bär på
    Det är inte roligt att bli så orolig, man hinner ju tänka så mycket. Tror aldrig oron försvinner! Den finns där! Då man blöder lite eller inte känner sparkar på ett tag.

    Jag tycker det är nog jobbigt då Äggbert inte lever om som "han" brukar. "Han" är vädligt livlig mest hela tiden och då blir jag så orolig de dagar jag känner honom mindre. Jag är ju van med hela havet stormar! Idag har havet stormat igen och det lugnar en..

    Var in i ett hus i kanske 5-10 minuter där de målade med oljebaserad färg i ett rum! Tror ni det är någon fara? Stod inte just där de målade utan var i ett annat rum.
    Ååå man ororar sig över allt!!


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
  • längtan efter lillamirakel

    Menar nog oljebaserad lackfärg..


    ♥ BF 2010-06-20 ♥
Svar på tråden Vi som har endo och nyss plussat efter IVF del2