• mariahammarberg

    om du handlar barnkläder/saker på loppis....

    HUr mkt är du villig att ge för fina saker?
    sitter och funderar då jag ska sälja nästa helg på loppis men har aldrig sålt innan, varit på en loppis själv så känner att jag inte vet vad som är rimliga priser....:

    hur prissätter man overaller - om ngn nu vill fynda emot hösten? har allt ifrån storl 56 till 80. sedan två täckdressar i stol 74 och 86 -  Vad skulle du vilja ge för en overall samt täckdress?


    klädesset - ex byxa och tröja / huvjacka som matchar?
    klänningsset med tillhörande body?
    stövlar storl 19, och 20?
    skor allt ifrån 19-23?
    bärsjal(ringsjal med beskrivning)?
    skötväska hård babybjörn?

     hjälp mig snälla!


    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden om du handlar barnkläder/saker på loppis....
  • Viggo och pyrets mamma

    Själv fyndade jag Nova star jeans till sonen sist jag var på loppis, i bra skick för 70 kr :-O Det tyckte jag var ett kap, jag var mycket nöjd när jag kom hem.


    Ett år går så fort... Viggo 080425
  • solfrost

    Jag hade inte gett mer än max 20 kr för bodys/t-shirt.
    Jag köpte en NY molo dress + mössa för 100 sist på loppis,
    Annars tjänar man nog på låga priser så man blir av med det.
    De sålde regnkläder för 150 så det hoppade jag över, det kan man köpa för 200 nytt på rean:)
    Stövlar tog de 50/100 för så det hoppade jag också över...
    Jag hade inte gett mer än 50 för en overall om det inte var ett fint märke och då som mest 200


    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • logg81

    Loppisar och liknande ställen tycker jag ska ha loppispriser. 5-10 kr plagget och kanske 30 kr för ett par skor. Kanske 50 kr för vinterkläder.

    På tradera tycker jag utropspriset ska vara lockande. Sedan sätter man ju det pris man vill ge för plagget. Tycker man att det blir för dyrt får man väl ge sig i budandet.

    Ställen som myrorna tycker jag får ha ett lite högre pris. Men det ska ju fortfarande vara billigt. Sådana organisationer säljer ju för en bra sak...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Superbia

    Hittar jag en låda med "barnkläder 10:-/st" så är jag gärna där och rotar en stund och är villig att plocka på mig massor om jag skulle hitta sånt jag vill ha. Kostar det uppåt 20:-/st så börjar jag fundera på om jag verkligen behöver det jag håller i. 20 kr är också billigt egentligen när man jämför med inköpspris, men är det loppis så förväntar sig folk som sagt att det är just riktigt billigt.

    Overaller hade jag inte gett mer än 50 spänn för - beroende lite på märke och skick. Byxa och tröja som matchar.. 30 spänn?
    Skor.. 20 kr

    Man får ju aldrig vad man tycker att grejerna är värda tyvärr.. men som köpare brukar man kunna bli rätt nöjd


    Morten & Vidar 091029
  • Maggiepuh

    Jag brukar själv sälja på loppis och jag brukar gå efter hur mycket plagget är använt.

    ex
    tröjor: 1-20 kr
    byxor: 1-20 kr
    T-shirt 1-5 kr
    vinteroverall 20-75 kr
    vinterjacka 25-50 kr
    vår/höst(sommar jacka 15-35 kr
    strumpor 15-20 pack 10 kr
    kalsonger 5-10 pack 5 kr
    skor/stövlar 5kr
    mössor/vantar 1-5 kr

    Sonen brukar inte ha märkeskläder utan sådant man hittar på Lindex, kappahl, h&m och gekås.

    Brukar lämna in ca 2-3 bananlådor/gång och får hem max 1/2 bananlåda när loppiset är slut.

  • Maggiepuh

    Glömde skriva att sist hade jag ett Alfons Åberg regnställ där gummibanden som ska vara under fötterna var sönder samt att jag inte hade fått rent den på de neongula partierna som jag sålde för 40 kr.

  • mariahammarberg

    har lagt ut anonser på tradera men ser ganska segt ut, speciellt om man kikar på andra liknande auktioner....
    Blir nog att packa det mesta i bilen om två helger.


    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Pumanprinsen
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:18:56 följande:
    har lagt ut anonser på tradera men ser ganska segt ut, speciellt om man kikar på andra liknande auktioner....Blir nog att packa det mesta i bilen om två helger.
    Men du har precis lagt ut dom.. Och som jag tipsade innan kan det vara bra med köp nu som alt för då blir du ev av med dom snabbt.

    Lycka till, du kommer märka att det kommer gå bra gå fler dagar det går.
  • Superbia
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:18:56 följande:
    har lagt ut anonser på tradera men ser ganska segt ut, speciellt om man kikar på andra liknande auktioner....Blir nog att packa det mesta i bilen om två helger.
    De flesta bud kommer sista dagen/sista minutrarna. Är man lite strategisk så lägger man bud så sent som möjligt för att minska risken att bli överbjuden.
    Morten & Vidar 091029
  • m1nn13

    På en loppis skall det vara loppispriser, dvs ingen betalar överpriser. Det som jag kan tänka mig att betala lite mer för är märkeskläder i gott skick. Och då menar jag typ Molo, Katvig, Ej sikke lej eller PO.P. Kläder från de stora kedjorna; KappAhl, H&M och Lindex handlar jag inte på loppis även om det är fina saker. Möjligen om det är oanvänt med lappar kvar.
    Handlar på loppis gör man ju för att det är just billigt. Det är ändå begagnade, tvättade kläder som är minst en säsong omoderna. Bättre sätta lågt pris och bli av med allt än stå med hälften osålt eller att folk börjar pruta.

  • Louisa Jenk
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 07:37:22 följande:
    Ingen som har tips på bra loppisar i Göteborg nu?
    Hej!

    Garage Sale tors 8 - sön 11 maj, på Ekedalsgatan 63. 

    Otroligt låga priser och stort utbud med något för alla!

    Kläder för dam, herr och barn, möbler, heminredning, sportprylar, böcker, elektronik mm. 

    Varmt Välkomna!
Svar på tråden om du handlar barnkläder/saker på loppis....