• Svar på tråden Vi som plussade v.21 2006 #13
  • Ocikatten

    Ja, Henric har tagit efter Marcus och vill gå utan blöja - han har dock inte koll på när kisset kommer ännu!

    Ja när man är utan barnen känns det riktigt tomt!

    Tråkigt om du är inne i en låg-period, kan blir så när man går hemma. Jag fick ett riktigt lyft när jag började jobba, men nu stressar man om andra saker istället så det är väl både på gott o ont att jobba. Har sagt åt maken att han får dra ner lite på sina fritidsintressen för annars orkar jag inte med och det håller vi på att lösa nu. Känns kanon!

    Stackars A som missar festen, så jobbigt när de ser fram emot nåt och det blir inställt. Då får ni höstfesta på egen hand idag istället!

    Nu ska vår dagmamma opereras och barnen skall vara hos farmor o farfar, få se hur det går!

    Tja, vi vet inte varför Henric inte pratar ännu. Han har verkligen börjat ljuda och prova sin mun i massor senaste veckan så vi håller tummarna. Kanske har vaxet lossnat så han hör bättre och då släpper även talet. Vi har kanske engagerat oss för lite i honom och läst mindre än med Marcus?

  • Dallandra

    Jag tror absolut inte att det beror på er att Henric inte pratar så det ska du inte ha dåligt samvete för!
    Jag har en kompis vars dotter också var sen med pratet och det visade sig att hon hörde dåligt, det var därför jag frågade. Det låter positivt att han har börjat ljuda då är pratet säkert på gång. Säger han inget alls?

    Ja jag vet inte hur vi ska få i hop allt när jag jobbar Men samtidigt så får jag göra något annat än att gå här hemma så jag ser  framemot att börja jobba. Som jag mår nu är det inte roligt, det går ju ut över barnen och N   tror också att det beror på sömnbrist, A är inne i en orolig period, hon som alltid sovit som en prinsessa
    Hur kändes det att börja jobba när du varit hemma så länge? har en kompis som gick in i väggen när hon började jobba efter f-ledigheten....

    Ja stackars Amelie, hon hade verkligen sett fram emot att få ha på sig sin fina klänning i dag men även om on är feberfri så kändes det inte rätt att skicka iväg henne, hon är trött idag. Vi får ta en liten fika i eftermiddag, det brukar hjälpa mot det mesta

    Hur länge ska grabbarna vara hos farmor och farfar?

    Elina har fått plats på samma dagis som Amelie Skönt, slipper vi oroa oss för det!

  • Ocikatten

    Mamma har han kunnat säga länge, pappa kom som andra ord. Nu har det börjat höras *tsoo* och pekas på kylskåpet - då vill han ha juice. *tss* är kis och han försöker säga Marcus när man visar bilder på honom så därför har jag hoppet uppe! Tror han haft helt igenkletade öron av vax tidigare då han verkligen inte reagerat när man pratat med honom samt dragit sig i öronen men nu har vi kollat det hos läkare och där finns hörselgång!

    Det gick kanon att börja jobba - har en bra make! Han vabbar när det behövs och jag litar fullständigt på dagmamman så där är ingen oro. Fick ett "lagom" stressigt jobb så jag är supernöjd!

    Dagmamman är sjukskriven i 3 veckor sen får vi se - därefter lär väl farmor o farfar behöva sjukskrivning!

  • Dallandra

    Det låter lovande med talet, inte konstigt att han inte börjat tidigare när han haft massa vax och inte hört

    Mitt jobb är inte så stressigt som tur är, däremot så är det väldigt mycket att hålla reda på och det har skett massor av förändringar sedan jag slutade så det blir som att komma till en ny arbetsplats för mig. Ska bli kul att börja jobba det tråkiga är att jag kommer jobba helger....

    Haha ja då kan nog farfäldrarna behöva lite semester efter 3 hela veckor

    I dag är Amelie på dagis och det är snö ute, stor lycka för en tös på snart fyra år
    Hon blev så besviken i går när hon förstod att hon missade festen Hon såg sin tingelingklänning och sa: Den ska jag ha på festen på dagis. Kändes lite i mammahjärtat när jag förklarade att hon missade den. Som den curlingförälder man är så vill jag ju skona töserna från alla slags besvikelser men det går ju tyvärr inte

    Sitter Marcus ff bakåtvänd?
    Vi kommer att vända Amelie om om ngr månader, när jag börjar jobba. Då måste vi ha så att båda kan hämta och lämna d.v.s bilbarnstolar i båda bilarna så då blir det till att inhandla två stolar till.

  • Ocikatten

    Japp, vi har köpt en ny stol till honom så han fortfarande kan åka bakåtvänt - blev en Britax Two-Way som funkar utmärkt. Henric får sitta kvar i Akta Gracos Logico S så länge det funkar. Båda sitter numera i baksätet, tidigare hade vi en fram och en bak men nu har de glädje av varandra därbak. .-)

  • Dallandra

    Vi har haft båda två där bak ett bra tag nu, som du säger, de har glädje av varandra, bra när man kör lite längre

    I kväll ska vi fixa de sista julklapparna, blir till att beställa på nätet så vi slipper ränna runt i en massa affärer

    A är helt bedrövlig med maten nu. Jag vet inte hur många kvällar hon lagt sig utan att ha ätit något alls till kvällsmat så tråkigt.....

    Jag har haft rejäl otur med mina NS kläder. har fått reklamera två av plaggen p.g.a spruckna sömmar. Klänningen fanns tyvärr inte kvar. Köpte även en t-shirt i somras och det tog inte många tvättar innan trycket såg slitet ut 

    Nä kanske ska slita töserna från tv:n och ge lite mellis

  • Ocikatten

    Jag ÄLSKAR nätet när det gäller att fixa julklappar. När jag både lämnar o hämtar hos dagmamman är man så stressad varje dag att jag inte hinner/orkar fixa några julklappar på stan. Skönare att få dem levererade hem!

    Äter A ordentligt på dagarna då? Marcus äter som en häst vissa dagar och som en mus andra. Tänker faktiskt inte på det så mycket, beror även ibland på vilken mat det är. Brukar ibland be om en smörgås innan läggning om han är hungrig.

    Usch, känner att jag börjar bli sjuk - tjockt i halsen och huvudet, täppt i näsan.
    Maken har snörvlat hela helgen men barnen verkar klara sig bra tack o lov, de är ju hos farmor o farfar nu - hoppas verkligen inte att DE blir sjuka!

    Näe, fy vilken otur du haft med dina NS-kläder! Obestämd
    Har du fått reklamera trycket med?

  • FlovesT

    Gör ett litet livstecken från Karlstad. Här är det full rulle mest hela tiden. Har riktigt stressigt på jobbet just nu då min närmaste kollega och chef gått in i väggen. Det innebär att jag fått ta över massa jobb från henne, själv hade jag ju att göra redan innan och dessutom på en 75% tjänst. Ja, ni kan ju tänka er. Ganska bra med små barn på sätt och vis för man kan inte ta med sig jobbet hem. Visst, datorn åker med ibland och jag sitter och jobbar lite efter barnen somnat men oftast så är man ju så trött så det är ju ingen idé. 

    Annars mår vi bara bra. Tiden springer iväg. Julen är snart här som ni skriver om. Jag har bara kommit så långt att jag börjat skriva önskelista. Nätet kommer nog utnyttjas. Det är ju himla praktiskt att få allt levererat hem. Älskar julen och att få pynta och göra fint. Får se hur det blir i år bara. Vi väntar på att få omgjort i hall, kök och vardagsrum. Före jul skulle det vara klart. Vilket krasst kan betyda att den sista hantverkaren kliver ut ur lägenheten den 23 dec. Vore ju skönt att få det gjort snarast så det är klart till advent men det får vi se. Ska bli intressant och se hur vi ska lösa den veckan det ska ta att göra alla tre rummen. Det innebär att vi har tre sovrum att vistas i den veckan. Hm... får våldsgästa mormor kanske. :)

    Knepigt med Henrics prat. Men skönt om det börjar lossna lite nu.

    Oj oj... nu är snart batteriet på laptopen slut. Bäst att stänga ner. Kram på er!! Ska försöka bättra mig vad gäller skrivandet här. :) 

  • Ocikatten

    Härligt att höra att du lever FlovesT!! Hjärta
    Jodå, jag känner igen mig i det mesta du skriver, jobb, stress, hamsterhjulet och försöka att hinna njuta av livet där emellan! Cool

Svar på tråden Vi som plussade v.21 2006 #13