• Kajsan

    Göra abort pga "vinterbarn"?

    Jag har en bekant som planerar barn nr 2, hon och hennes man har försökt bli gravida i drygt ett år nu och fått 1 missfall.
    Nu blev hon gravid igen , vilket tydligen inte alls passade in tidsmässigt och hon kommer därför göra abort, eftersom de vill ha ett "sommarbarn" ( det är tydligen mysigare att vara hemma med en nyfödd på sommaren, och dessutom passar det bättre för dem att mannen kan vara föräldrarledig när barnet är dryga året och det är semestertider, han vill inte vara hemma på vintern).
    Naturligtvis har hon rätt att göra som hon vill, men vad känner ni spontant? Skulle ni göra abort _endast_ för att barnet beräknas komma fel månad?
    Hon säger att hon tänker bli gravid i slutet på sommaren istället.
    Även om jag försökte säga att man inte kan säkert säga att man kommer bli gravid vid en viss tid bara för att man önskar det...
    Så vad säger ni, spontant helt förståligt eller mycket konstigt?


    Jo just det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?
  • 010306

    Låter väldigt underligt & fel!  dessutom osmart om det tog ett år för henne att bli gravid sist, Hur 17 ska hon då kunna planera in när hon "ska" bli gravid? omöjligt ju. Ska hon inte vara glad att lyckas bli gravid när de än må ske..

  • AnnaLüceraMehr

    Jag har väldigt svårt att förstå....men jag försöker alltid göra det. I det här fallet begriper jag inte alls resonemanget...om det nu fanns något sådant.

  • Emsan1988

    Sjukt tycker jag! Om de dessutom har försökt bli försökt bli gravida så länge. Jag fick min dotter i november förra året och det var hur mysigt som helst att vara föräldraledig då trots att det var "vinter". Det spelar för f*n ingen roll vilken årstid det är, bara bebisen är frisk! Hur f*n tänker dem?! Ursäkta svordomarna, men jag blir förbannad på sånt här! Tänk de som förlorar sina barn pga av hjärtfel och annat, jag är en av dem! Fy fan!!!!!

  • Vasen

    Ett underligt sätt att resonera för mig personligen, men jag tycker verkligen att den gravida får göra abort av precis vilket skäl hon vill. Oavsett hur underligt det är.

  • Sereena

    Håller med...kan absolut inte förstå hur de kan göra så...Jag som verkligen brukar vara förstående för de flesta situationer, men det här begriper jag inte alls. :(

  • Mullet

    Jag kan förstå att man försöker skaffa ett "sommarbarn" tex, men barn kommer inte på beställning och ibland tar det längre tid än vad man trott och jag förstår inte hur man kan göra en abort enbart pga vilken tid på året bebisen är beräknad.

  • Cloud Berry
    Vasen skrev 2010-04-13 12:00:33 följande:
    Ett underligt sätt att resonera för mig personligen, men jag tycker verkligen att den gravida får göra abort av precis vilket skäl hon vill. Oavsett hur underligt det är.
    Visst men hon förtjänar enligt mig inte att få fler barn.
  • siamusen
    Cloud Berry skrev 2010-04-13 12:09:43 följande:
    Visst men hon förtjänar enligt mig inte att få fler barn.
    För att hon gör ett val du inte skulle gôra? Eller du kanske tycker sa om alla som gôr abort för i sa fall förstar jag ditt inlâgg
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?