• Kajsan

Göra abort pga "vinterbarn"?

Jag har en bekant som planerar barn nr 2, hon och hennes man har försökt bli gravida i drygt ett år nu och fått 1 missfall.
    Nu blev hon gravid igen , vilket tydligen inte alls passade in tidsmässigt och hon kommer därför göra abort, eftersom de vill ha ett "sommarbarn" ( det är tydligen mysigare att vara hemma med en nyfödd på sommaren, och dessutom passar det bättre för dem att mannen kan vara föräldrarledig när barnet är dryga året och det är semestertider, han vill inte vara hemma på vintern).
    Naturligtvis har hon rätt att göra som hon vill, men vad känner ni spontant? Skulle ni göra abort _endast_ för att barnet beräknas komma fel månad?
    Hon säger att hon tänker bli gravid i slutet på sommaren istället.
    Även om jag försökte säga att man inte kan säkert säga att man kommer bli gravid vid en viss tid bara för att man önskar det...
    Så vad säger ni, spontant helt förståligt eller mycket konstigt?

Jo just det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?
  • Movie Freak

låter helt absurt o iq befriat!

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • siamusen
    Cloud Berry skrev 2010-04-13 13:16:57 följande:
    Jag surnar inte till men jag har svårt att se hur jag skulle kunna vara vän med en så distansierad person.Jag gillar närvaro och medvetenhet hos människor. Hatar dumhet och egoism. Man är inte medveten av sig om man gör abort på dessa premisser. Inte tacksam alls.
    Vad som är dumhet är ju helt subjektivt. Borde du ju veta efter all din tid pa fl
  • Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 13:21:09 följande:
    Fast det har de vâl inte? De hoppas väl pa ett sommarbarn och ser till att de inte far ett vinterbarn.
    Och eftersom de kämpar för att få barn så vet de antagligen hur det går till när barn blir till. Är det då verkligen svårt att använda skydd under de månader det gäller?
  • siamusen
    Margaux skrev 2010-04-13 13:22:46 följande:
    Nu förstår jag inte... Vad menar du?? De väljer att ta abort för att de vill ha ett sommarbarn.
    Ja, och det gör de för att de tycker det är viktigt att inte fa ett vinterbarn. Istället satsar de pa ett sommarbarn.

Precis som en del gör abort 2010 för att de hellre vill ha ett barn 2011.
  • Morticia77

Usch. De verkar inte ha någon respekt för liv ... Abortfrågan har inget med saken att göra, utan snarare det faktum att de så lättvindigt väljer bort sin underbara gåva av helt otroligt ytliga och egoistiska skäl. Att det är trevligare att vara ledig under sommaren tycker jag också, men är det verkligen viktigare än ett barns liv?

Varför skaffar de barn egentligen? För att få vara lediga?

• siamusen
    Cloud Berry skrev 2010-04-13 13:23:37 följande:
    Och eftersom de kämpar för att få barn så vet de antagligen hur det går till när barn blir till. Är det då verkligen svårt att använda skydd under de månader det gäller?
    De tyckte vâl inte det var viktigt just da. Som manga andra som slarvar med skydd.
  • Freja10
    Rockan skrev 2010-04-13 13:00:20 följande:
    Fast det beror ju helt & hållet på hur man ser på ett foster. För mig är det inte ett liv i den bemärkelsen du menar, alltså är jämförelsen för mig ungefär densamma, då det i båda fallen är kvinnans kropp som påverkas av ingreppen.Sen tycker jag kvinnan i TS resonerar konstigt & att det tyder på brist på respekt just för sin egen kropp, men jag skulle inte döma henne ändå.
    Nä det är klart att man tar till sig de forskningsrön som passar en bäst, beroende på var man står i frågan. Men att det finns minsta tveksamhet, dvs att det råder delade meningar bland forskarna, räcker för mig.
  • Margaux

Jag tycker i alla fall att vi kan använda våra skattepengar på bättre saker än att "styla" deras vardag... Men visst, fri abort medför att dessa skamlösa människor kan välja helt fritt.... Det är ju jobbigt med barnvagn och snö också.......

• Bei Bei

Fruktansvärt genomvidrigt att ta bort ett barn av den anledningen.
    Jag är ändå FÖR abort, men detta tycker jag är tokfel!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • TheSunset

Jag har 1 barn född i Sept och 2 st i Nov....

Nu väntar jag nr 4 till slutet av juli.

Hade det blivit ännu ett vinterbarn så hade jag vart överlycklig för det.
    Spelar det nån roll när bebisen kommer om man nu så gärna vill ha barn????

Sjukt hur vissa resonerar.

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?