• Agamemnon

    Barn i mars 2008 - 10

    Evighetstråden! Om jag har fattat rätt så kommer denna tråd inte att stängas efter tre månader...
    Så här kan vi nu babbla i all evighet - om oss, våra påhitt men ffa naturligtvis om våra små och deras påhitt - språkutveckling, motorik, potträning, hyss och bus!
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 10
  • Movieprincess

    Agamemnon: Kul med lite shopping! Känner mej också sugen på att shoppa loss, kanske blir nåt i helgen.

    LitenBlomma: Ja jag förstår att du är otålig, med Liam tog det sig på försök nr 2 och redan efter första trodde jag att jag inte kunde bli gravid

    Va annorlunda detta blev med så brett.

    Idag har min mamma, min ena syster och hennes 2 supervilda barn varit här (5år & 1½år) kändes som ett helt dagis så efter vi hade ätit pastasallad och druckigt kaffe var vi tvungan att gå till lekparken och rasta monstren helt sjukt vilda, kan säga att jag måste städa imorgon! Stackars lilla Tuva har knappt sovit en blund på hela dagen för det har varit sånt liv! Vi har haft jätteskoj idag men nu är vi trötta


    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Ly75

    Ska våra knoddisar in i nån frigörelsefas nu ungefär? Tobias har blivit väldigt mkt "kan själv!" och säger ofta till både mig och sambon att vi ska gå. Han kan knuffa bort oss och säga GÅ! för att nästa sekund vilja hålla handen och fråga om vi vill leka.

  • Agamemnon
    Ly75 skrev 2010-07-01 23:17:47 följande:
    Ska våra knoddisar in i nån frigörelsefas nu ungefär? Tobias har blivit väldigt mkt "kan själv!" och säger ofta till både mig och sambon att vi ska gå. Han kan knuffa bort oss och säga GÅ! för att nästa sekund vilja hålla handen och fråga om vi vill leka.
    Olivia skickade ut mig ur hennes rum förut: hon och dockan skulle läsa. "Mamma, gå ut. Vill läsa bok med lilla gumman." "Kan själv" har vi haft ett bra tag men just det där att vi ska hålla oss borta är relativt nytt. Hon har lärt sig "stopp" och hålla upp handen på dagis och det övar hon här hemma kan jag säga.

    Movie: Låter som en kul men otroligt ansträngande dag.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon

    Hur stora fötter har era små? Jag fick Olivens fötter till 14,6 cm igår men det känns jättestort, jag kanske mätte fel?


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Movieprincess
    Agamemnon skrev 2010-07-01 23:45:25 följande:
    Hur stora fötter har era små? Jag fick Olivens fötter till 14,6 cm igår men det känns jättestort, jag kanske mätte fel?
    14 och nånting hade Liam sist jag mätte när jag beställde foppatofflorna och jag tyckte också det lät mycket men så är det tur jag mätte för jagvar helt säker på att det var stl under han skulle ha!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-06-30 15:56:51 följande:
    Men det är ju bra! Med njuren alltså. Skönt att iaf inte den strular. Jag kan tänka mig att tiden inte räcker till och att vissa perioder är tuffare när man är ensamstående med två små och dessutom har hälsan att tänka på. Förstår att FL prioriteras bort då. Men du vet ju att jag börjar stalka dig om jag inte hör/ser ett livstecken på flera veckor.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com



    jo jag vet ju det, och just nu sitter man här tidigt för ska iväg och jobba en kort dag.. och ikväll ska vi fira en liten mini midsommar.. jag vet att den har varit men vi kunde inte träffas i familjen då eller rättare sagt jag var ut och åkte mc med en kompis:) så då bestämmde vi att vi gör det idag istället
    Emiliya 080304 & Imran 090214 ljust-morkt.blogspot.com
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-07-01 23:45:25 följande:
    Hur stora fötter har era små? Jag fick Olivens fötter till 14,6 cm igår men det känns jättestort, jag kanske mätte fel?
    Meja har oxå nåt stadigt att stå på, 14,8 cm Hennes vita kavat sandaler ser ut som båtar men passar perfekt när jag mäter hennes fot vs skon.

    Nu är det mycket jag-kan och om jag inte minns helt fel så håller den här fasen på länge. Ludde blev nog snäppet värre runt 3 för då var det kan-själv och mamma får INTE hjälpa. Meja kan ändå gå med på att vi hjälper henne om hon har provat men inte lyckats.

    En natt utan att kissa i sängen! Hurra! Mindre hurra för gårdagen när hon gick runt och skvätte som en hund. Obestämd Jag har märkt skillnad på de dagar vi har det lugnt hemma och de dagar när det är mycket rörelse ut och in ur huset samt att Luddes kompisar är här. Hon hänger på dem och glömmer bort att hon inte har blöja.
    -02 -08 -09
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 10