• Caspianne

    Vi som ruvar

    Stjäl idén från IVF, känns som vi som håller på med ÄD skulle behöva en egen tråd där man kan stöta & blöta tankar, funderingar och symptom!
    Hur mår ni och på vilken ruvardag är ni ? Symptom? Hur många embryon sattes in? Kvalitet & hur många celler & hur många dagar odlade? När har ni testdag?
  • Svar på tråden Vi som ruvar
  • inkan70

    Hej tjejer, Usch vad jobbigt det är att vänta och analysera hela tiden.
    I går mådde jag bra förutom 1 dipp vid 14 tiden, men annars ingen yrsel dock känningar i magen.
    Förra gången när jag var gravid kände jag det på mig, nu har jag först varit positiv klart jag är gravid men nu börjar dumma tankar komma..
    Ruva lugnt..!
    Kram

  • Caspianne

    Ja, det är inte lätt att hejda de där negativa tankarna, men kämpa på tjejer!

    Ruvardag 9 och har fortfarande känningar/ilningar i magen. Har även haft svag värk i korsryggen från & till hela tiden.

  • inkan70

    Hej tjejer,
    Hur mår ni idag?
    Samma som i går, ont i tuttarna men övriga symptomer försvunnit.
    På kvällen får jag dock lite känning i magen, liknande mensvärk.
    Kramar Inkan

  • Pigan
    aneleh001 skrev 2010-05-19 09:15:56 följande:
    Tazty: Det var någon som skrev  om att embryo med ojämna celler har sämre chans. vet du något om det? det känns som att hoppet rinner bort. Har du något i frysen? Hur snart kan man testa tro? jag vet knappt om jag vill se ett minus till på någon sticka. fy vad trött jag är på att vara hormonstinn och helt veck i huvudet. Jag kan inte tänka på något annat känns det som än att tänka på om jag har symtom eller inte.ursäkta om jag låter grinig...
    Hej, jag hör inte hemma här, men vid min ÄD fick jag tillbaka ett embryo av ojämnt antal celler och nu är han en 8 månaders liten krabat som åker omkring  i gåstolen och gapar
  • Bette

    Hej,

    Jag tycker det låter som att ni har lovande symtom, vet det är svårt att inte analysera allt och känna efter. Första gången jag ruvade mådde jag jätteilla, men det blev inget. Andra gången jag ruvade var jag mer hungrig, ville ej ha kaffe, var mer känslig, hade mycket molvärk till och från samt spottings i flera veckor. Fick tillbaks ett 8 celligt embryo och ett 10 celligt och jag har sonen som snart är 6 månader.

    Hoppas innerligt ni alla får plus snart.

    Kram

    Bette

  • Caspianne

    Hur mår ni tjejer?

    Själv var jag iväg till apoteket i ett annat ärende i fredags och passade på att köpa extra gravtest. I söndags skulle vi iväg till Liseberg tillsammans med min sambos brors familj & deras 3 barn. Jag vaknade strax innan klockan ringde och utan att ha planerat det (undermedvetet kanske   ) gick jag upp och gjorde ett gravtest.
    Det var väldigt tidigt såklart, ruvardag 11, men tänkte att om det blir ett minus, så säger jag inget till sambon. Och vet ni! Jag fick ett svagt plus!!! Kan knappt fatta!!! Och vågar inte riktigt tro på detta än, men...

  • inkan70

    Tatzy gud vad roligt att höra är det ett svagt plus så är det, Grattis!{#lang_emotions_laughing}
    Själv tjuvtestade jag i morse, men testet gick ut 2008 och det är ju lite tidigt för urin test, det visade minus men jag har inte gett upp hoppet vi får se i morgon vad HCG testet visar.
    Kramar Inkan

  • aneleh001

    tatzy: vad kul, grattis!!!
    Och Inkan, ge inte upp hoppet, som du skrev, testet var gammlat. Själv har jag inte vågat testat ännu. Har inga symtom eller känningar, förutom illamående som förmodligen är en biverkan...

    Har du Tazty några känningar?

    Förresten har jag magkatarr idag...

  • Caspianne

    Inkan: Oh, gamla gravtest kan sldrig vara bra!!! Håller tummarna för ditt blodprov imorgon istället.
    Ja, jag ska testa igen på ruvardag 13 eller 14. Först då kanske man vågar tro!

    aneleh001: Jag har haft ganska rejäl mensvärk de sista dagarna. FFa från em och på kvällen. Även molvärk i korsryggen och ganska ömma bröst. men brösten har ömmat sen jag började med vaggisar.
    Hade/har även svagt illamående ibland, men det skulle jag nog ej ha reagerat på i vanliga fall. 
    Magkatarr låter INTE kul! Ta hand om dig!

    Läste på IVF i en tråd för ruvare, och flera där testar flera gånger innan TD. Bara det att man då måste vara medveten om att det kan vara falska minus.

  • aneleh001

    Tazty: jag blec så inspirerad av dig så jag gjorde också test. men inget plus ännu. Nu ska jag vänta till på fredag innan jag testar igen, jag blev ganska deppig{#lang_emotions_frown} men hoppas att det var för tidigt...

    Lycka till med blodprovet imorgon Inkan70! Håller tummarna hååårt!
    Kramar

  • Caspianne

    Oh, nu känner jag mig nästan lite skyldig!
    Man ska nog helst testa med morgonurinet, så det i komb med att det är väl tidigt,gör att än finns hoppet kvar! Kram!

  • inkan70

    Hej tjejer,
    Tyvärr blev det - i dag, känns för jäkligt men hade det på känn..
    Hoppas det går bättre för er!
    Kramar Inkan

  • Caspianne

    Här var det falska förhoppningar {#lang_emotions_yell} Köpte Clearblues digitala och gjorde ett test till på RD 14 och det var solklart negativt. Så det måste ha varit ett spökstreck jag & sambon såg på det första testet.

  • aneleh001
    {#lang_emotions_minus} visade testet imorse. Deppar men hade väl inte trott något annat. Nu ska vi deppa lite sen ta nya tag i Riga.
    KOnstigt med din test Tazty. hur går det för dig?
  • aneleh001

    Inkan70, vår tråd blev en negativtråd, ska vi ses i ny positiv tråd?

  • hella8106

    Hej alla tjejer! jag är på ruvar dag 10 nu. gjorde ett fusktest på ruvar dag 8, och det blev ett svagt plus men synligt. vågar man tro detta ? kramar

Svar på tråden Vi som ruvar